Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä rimini, 2/5/10.

  1. rimini

    rimini Retro

    Otsikon mukainen kelkka näyttäs olevan myynnissä kelkkapalstalla:

    http://www.kelkkapalsta.com/vaihtokelkat/?uusi=0&id=42595

    Ski Doon 25-vuotisjuhlamalli, valmistettu käsittääkseni vain vuonna -83

    - 462 Rotaxin nestekone
    - tuoreöljyvoitelu
    - ulkonäkö jostain blizzardin ja formulan väliltä

    Kertokoon viisaammat lisää, liekkö harvinainen maailmalla??
     
  2. Brawn

    Brawn Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Ei varmaan monta löydy, Ivalonjoella tosin viime talvena joku ajoi just samanlaisella...
    Vuosimalli taitaa olla 84? -85 tuli sitten formula mx ja plus jossa prs keula. Ennenkuin nuo tuli myyntiin, Suomessakin joku ajoi crossia ski-doo formula pro stock tehdaskilpurilla, olisko ollut Aarno erola?
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Eikös Moto-Ski Sonic? ollut rungoltaan sama kampe eli muuten sama kuin Plus mutta latikeula.
     
  4. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Wuoriaron veljeksillä pitäisi olla tuollainen kunnossa.
     
  5. pottu

    pottu Guest

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Itkosen Janilla oli just samanlainen latikeulainen aikoinaan.
     
  6. rimini

    rimini Retro

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Niinpä tais ollakki, allekirjoittanut muuten vetäsi sen kannesta jyrsinkoneella hiukan lastua sillon joskus.....
     
  7. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Eli herätelläänpäs nyt vanhaa aihetta esiin eli nytpäs etsitään josko sattuis löytymään kyseisen mallin omistavia muitakin foorumilta itsellä vm 84 ss25 muuten alkuperäinen mutta alusta ja matto uusittu uudemmalle jaolle sopivaksi.
     
  8. -JV-

    -JV- Freeride 800 -15 & 850 -18

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Onko tämä keskustelu enään hengissä, kun itsellä oon kyseisen mallin kelkka. Tarkoitus olisi käydä läpi se.
     
  9. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Kaippa se henkiin herää jos vähän elvyttää ;D

    ainakin vielä löytyy tuommonen ski-doo iteltäki pihanreunalta.
     
  10. -JV-

    -JV- Freeride 800 -15 & 850 -18

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Onko ihan kunnossa oleva! :) Menin itse purkamaan kyseisen kelkan ja moottori on levällään. Tarkoitus olisi laittaa kuntoon , että sais vielä muistella niitä nuoruus aikoja ja pikkuveljelle rakentaa piha kelkka. Mutta puuttuu vain kaasuvaijeri ja bensaletkuja pitäis uusia jne.. jotain pientä remonttia vielä. Oletko itse purkanut skidoo? oisko minkaanlaisia kuvia tai mitään kerrottavaa kyseisestä mallista?
     
  11. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Runkohan on sama kun safarissa kuomua lukuunottamatta kone sitten eka versioita noista nestemyllyistä eli laakerointi sama kun 503 föönissä kiertokangetkin samat. ite tein konerempan omaani oli menny toisen männänvarren alalaakeri ja runkolaakerit pahaks edelliseltä omistajalta ihan perus osat passaa.

    tuorevoitelun kannattaa heti kättelyssä poistaa keskelle vaan sen voitelun sille liukuläpän pyöritykselle laittaa.

    alustahan mulla on muutettu 307 252 jaolla ku oli alkuperäinen matto huonokuntonen ja saatavuudet heikkoja.

    niin onpa tuota tullu räpellettyä nyt jonkuverran eli jos jotain tarkempaa tulee mieleen niin kysäseppä vaan muuten kyllä niin perus kelkka kun vain voi olla.
     
  12. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Vs: Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Hyvinkö on mun vanha alusta toiminu? ;D
     
  13. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Kyllähän se toimii tosin takapukki on ihan oma rakenne ja etupukkikin modattu sopimaan paremmin mutta oikeen hyvät liut on ;D vielä jos tulis lunta niin sitten olis kaikki hyvin viimeks päässy ajamaan toissavuonna :'(
     
  14. Hannesv

    Hannesv New Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Itseltäni löytyy tuollainen kelkka, mutta Moto-Ski Sonic LC nimellä.
    Kelkka on tullut minulle 16 vuotta sitten ja on ollut ajamatta yli 10 vuotta konerikon takia. Nyt moottori on laakeroitu ja männät vaihdettu. Nyt käpistelen uutta johtosarjaa, kun vanha oli niin kauheassa kunnossa. rosvoliittimiä, surrausliitoksia ja kaikkea epämääräistä.
    Tarkotus olisi parsia kelkaa alkuperäiseen kuntoonsa. Osien saatavuus vaan voi olla aika hankalaa. Osaako kukaan sanoa, käykö kelulan alamuovi jostain muusta kelkasta tähän?(siis se kelulassa oleva musta muovi,kyljissä ja koneeen alla, jota vasten kuomukin tulee). Hakusessa olisi myös ohjaustangot, visiiri ja "rattiakseli".
    Pitänee laittaa ostetaan- osioon kyselyä, josko jollain olisi sopivia osia. Luulisi, että ainakin ohjaustangot ja "rattiakseli" kävisi jostain muustakin..
     
  15. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Ainakin mitä itse vertaillut niin näyttäis olevan tismalleen sama kun safari 85-89 liekkö sitten sonic samanlainen mutta vois olla
     
  16. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Mulla ois tuolla 1990 safarista ohjaustanko + kahvat + kahvatupit. Ohjausakseli oli vähän
    kiero ja se meni jo kaatopaikalle valitettavasti.... samoinkuin koko kelkan runko ehjine muoveineen
    meni eilen kaatopaikalle.....
    En tosin tiedä onko osat samanlaisia kuin tässä..... ei varmaankaan.

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=125188.msg1080648#msg1080648

    Eli tämännäköinen laite tuo josta osat kotoisin.
    Kuomu oli nätisti pellillä korjattu......

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Vanhempi safari on samalla rungolla ss25:ssa ei erillisjousitettua keulaa.
     
  18. Hannesv

    Hannesv New Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Nuo näyttäisi kyllä vahvasti oikeanlaisilta. Jarru- ja kaasukahvat + valokatkasija ja sammutusnappi löytyis kyllä iteltä, mutta jos tuon paketin fiksuun hintaan myyt, niin tehdään niistä kaupat.
     
  19. Hannesv

    Hannesv New Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    ss25 ja Sonic LC pitäs olla kyllä ihan samat.

    Pitääkin tutkia, löytyisikö keulan alamuovia tuon ikäiseen Safariin, niin pääsisi vertaamaan..
     
  20. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Ski Doo SS25 1983 juhlamalli

    Tuossa mun edellisessä viestissä oli linkki ilmoitukseeni, eli 15eur koko tanko.
    Tarkemmin ajatellen voisin kyllä pitää nuo orggis muoviset kahvatupit, mutta katkaisijat yms
    saat tuohon hintaan mukaan, ei oo itellä tarvetta eikä innosta niiden purkaminen....

    Laita yv jos kiinnostaa tai sähköposti tai sms tai jotain, yhteystiedot ja kuvakin siellä
    ilmoituksessa.

    Iiro
     

Suosittele tätä sivua