Summit 850 etec

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä vilhe85, 27/4/16.

  1. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Juurikin samaa tekee tuo minun kelkka. Ärsyttävä ominaisuus/vika, kun huomaa aika selvästi milloin moottori alkaa heilumaan. Herkkyys ja vedot kärsii aika pahasti tästä. Mitähän BRP aikoo tälle ongelmalle tehdä?
     
    Marne79 tykkää tästä.
  2. Marne79

    Marne79 Lynx Rave 850 RE

    Veikkaisin että hitaalla tahdilla, jos ja kun saavat osia niin ens kaudelle joku päivitys tulee.
     
  3. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Vois kai tätä kelkkaa kehua, vaikka kuinka paljon ja eihän näissä muuta vikaa ole, kuin paskat petikumit.
     
  4. Laplander

    Laplander Just A Member

    Kyllä pelaa hienosti!
    Joku reilu 160km
    50% sissäänajettua
    91.0L/100km
     
    mikzar, arzka- ja vetkulilm tykkäävät tästä.
  5. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Tankillisella ei pitkälle pääse tuolla kulutuksella :D:D
     
  6. Akela

    Akela Well-Known Member

    3700RE 850 näytti 100km lenkin jälkeen 106,9L/avg :D muutenkaan en ihan luota tohon bensamittariin. Pykälä oli jäljellä, pistin kokeilumielessä 20e:lla hotusiinia (n. 13l) ja mittari näytti sitten pykälää vaille täyttä. Muilla vastaavaa?
     
    Laplander tykkää tästä.
  7. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Tänään tuli käytyä taas ajamassa tuolla omalla summitilla ja joka kerta se laittaa hymyn korviin. Ihmetyttää vaan kun porukat tunkee rahaa voimalinjan palikoihin vaan eipä tuo minun asia ole olleskaan:oops:
    Mulla on aika liki tonniviis sataa ajettu tuo oma vehe ja orkkis remelillä mennään ja voimalinja on oikeasti aivan perfekto :p on tuota kokeillu pari kaveria ja sanonut että jumaleisson mikä vehe. Pelaa ku sveitsiläinen kello ja herkkä ku mikä :eek: olen kyllä ollut todella tyytyväinen kelkkaan ja nyt joutuu sanomaan sellaisen asian minkä kuulee yleensä vain volvomiesten suusta mutta parempaa saa oikeasti hakea vaan ei löydy. Jos tämmöstä vehettä ei olis viime talvena tullut myyntiin mulla olis nyt -17 pro rmk ja sellaistakin ajaneena ei ole minun juttu. Jos ajettavuutta vertaa nuita kahta keskenään niin tuo Summitin komura nimi menee kyllä heittämällä nyt vastapuolelle ja tehoista ei kykene missään mittapuussa puhumaan samana päivänä. Ja korostan vielä sen verran että minä en ikinä ole ollut mikään merkkiuskollinen enkä tule koskaan olemaankaan mutta mielipide on minun oma ja sen pidän :cool:
     
    Golfster, arzka-, Driver ja 7 muut tykkäävät tästä.
  8. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Kai se pittää itekki kokkeilla nuita @Korbimotors säätöjä. Löytykö se setuppi miltä sivulta?
     
  9. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vaikka tästä :D
    -Sealevel kytkin jousi (löysä) 150-250
    - highlevel kakkosen jousi ( löysä) 157-221
    - sealevel 951 rampit
    - highlevel 38mm pivot pultit( vois kokeilla lisätä yhdet pienet prikat kun joskus saattaa kiekua 8100)
    - 21-53 välitykset
    - rampit ollu aina 3:lla
     
    Viimeksi muokattu: 11/2/18
    jas2, Fudge ja pezq^ tykkäävät tästä.
  10. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Olispa tuota Korbimitorsin kelkkaa mukava päästä testaan, jos tuolla setupilla se on Perfekto :p tuossa ilmeisesti on 40 helixi?
     
  11. Kaitsu78

    Kaitsu78 Summit 850 X 154

    Tuli tuossa mieleen et onko toi -18 mallin heliksi kuinka eroavainen kun -17?
    V-loppuna kaveri laitto uuden remmin -531 paikalleen ja ajeli jonkun aikaa ja sit yhden kerran pakitteli umpisella!
    Jonka jälkeen ei mennyt ku 20km ni remmi räjähti!
     
  12. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Siinä on pakkikolot mitä vanhassa ei ole.
     
  13. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ajatko 391 remmillä vai 531? Vaihtaako sulla kytkin loppuun asti, eli jos tussaat lautasen niin katoaako kokonaan vai jääkö hieman vajaaksi? Katsotko huippukiekat siitä isosta "live" näytöstä vaiko sillä pienellä näytöllä joka tallentaa huippukiekat?
     
  14. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Onkos kukaan vielä tilannut tuota kittiä jolla saa variaattorista kelluvan?
     
  15. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Välitykset 19-49
    Blue/Yellow 150-250 lbs
    Ramppi: 968
    Painopultti (pivot): 38mm
    QRS
    Jousi: Black 180-303 lbs
    Cam: 42/38° XTI

    Itellä nyt tällainen setti 146" sp:ssä. Hieman meni jotenkin liian kevyeksi nyt. Tuntuu ettei syötä niinku vakiona. Tosin ei kyllä remmikään kuumene. Hieman hankala aina testata eri säätöjä kun kunnon lumille on +600km matkaa
     
  16. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    En ole tussaillu kun kerta on pelannut niin hyvin ja vetoja tuntuu piisaavaan alusta loppuun. -391 remmillä mennään. Kierroksia seuraan koko ajan näytöltä ja ne on laitettu näkymään isolla koko ajan. Se mitä se tallentaa niin sieltä nyt ei sitä todellisuutta pääse näkemään. Eilen kokeilin sitä vielä lumisella järven jäällä kaasu pohjassa niin 8000 tasan huusi mylly. Ja kyllä minä luulen että vaihtaa loppuun asti kerta ei ole tehnyt vielä nuilla kilsoilla mitään rajoja kytkimeen.
     
  17. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Itse olen nyt havainnut parhaaksi säätömetodiksi niin, että katsoo sitä max. tallentuvaa kierroslukua. Eli niin että nollaa sen aina vedon alussa, ja sitten vaikka aina muutamat vedot eri paikoissa kuten kovallä jäljellä/ummella/rinteessä niin pääsee aika hyvin kartalle. Toki pidemmässä vedossa se "live" näyttö toimii mutta tällä tyylillä sain tarkemmin painon säädettyä kohdilleen. Ja lopulta toimi sitten hyvin eikä tarvinnut enää muuttaa. Se ison näytön lukema päivittyy aika hitaasti, ilmeisesti tehty tuollaiseksi että olisi helpompi lukuinen. Esim. rinteessä pumppailemalla maks kiekat oli ison näytön mukaan 7700 kun todellisuudessa kiekat hyppi koko ajan 8100. Tietenkin kytkimen tussaamalla selviäisi kuinka hyvin se vaihtaa, itselle kun ensiksi vaihdoin jäykemmän kakkosen jousen niin ei remmi päässyt edes puoleen väliin ja remmi alkoi piirtää mustaa luiston merkiksi.
     
    Viimeksi muokattu: 12/2/18
  18. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Itse lisäisin sinne nyt painoa(prikkoja) koska jäykemmällä kakkosen jousella sinulla todennäköisesti kytkimellä alkanut nyt luistamaan. Tuossa edellä olevassa viestissä kerroinkin miten itse säätäisin kiekat kohdilleen.

    Itse ajan vakio 21-49 välityksellä, minun mielestä tuo 19-49 on jo liian tiuha ja vähentää turhaan kuormaa koneelta ja osaltaan lisää "huutamisefektiä". Omastani saatan jopa pidentää välityksiä hieman, ehkä 22 tai 23 yläratas voisi olla hyvä.
     
  19. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Juuri hain prikkoja kaupasta kun maksimi kierrosluku ollut 8350rpm
     
  20. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    pakkikolo on ollut aina Summitin variaattorissa, xt malliin tuli reilumpi kolo -12 malliin ja samanlainen on edelleen.
    XTI mallissa on vain paksummat ne pienat joissa kiinnityspulttien kierteet on.
     

Suosittele tätä sivua