Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Tänään tuli haettu nuo klimin tupla boat niin jää nähtäväksi onko ne niin hyvät ku kehutaan.

    Itsellä yleensä 41 koko kengissä ja klimistä 7 istui parhaiten..
     
  2. janiK-7-

    janiK-7- Member

    Suositelkaa - Koitan löytää mahd avara lestistä, hyvin kuivana pysyvää, riittävän tukevaa kenkää umpisen rinne rähinöihin. Pakkasta ei tarvi pärjätä kuin -20C ja BOAt sivuseikka kuhan jalkaan kävisi ja toimii.
    Ongelma on jalan muoto on jalkaterälleen lyhyt, mutta korkea ja leveä - Sievin XL lestin 39 on just oikee kenkä tälläseen räpylään. 200km säteellä yhtään kunnon kauppaa jossa testata kenkiä joten arvostaisin jos joku antaisi edes vinkkiä et minkä kengän myymälään lähtis kokeilua tekemään.

    Olen tän threadin rivien välistä koittanut poimia mitkä mallit olisi leveitä sisältä, ilmeisesti nauhoituksella saisi korkeuden passaamaan.
    Olisiko Scott:n vai HMK kengät avarampia, olisiko kenties parempia vaihtoehtoja?
    Onko muuta huuomioitavaa esim olisiko nauhoilla jalkaterän korkeussäätö joustavampaa kuin BOA?
    Lisäksi kiinnostaisi kuulla tuosta scotin x-trax kengästä että onko TP => SMB muuttunut varren etunoja lievemmäksi vai näyttääkö se vaan kuvissa siltä?

    kapeita kenkiä vissiin:
    -Tobe contego - erittäin kapea+matala lesti ilmeisesti
    -Tobe vivid - ilmeisesti hieman avarampi valmistajan mukaan, mutta lienee kuitenkin edelleen kapea?
    -Klim adrenaline GTX- tuntui testatessa kapealestiselle
     
    Viimeksi muokattu: 4/12/16
  3. janiK-7-

    janiK-7- Member

    350km ostosreissu tuli eilen heitettyä.
    Kokeiltu kenkiä:
    - HMK Team Lace
    - Scott X-TraX SMB
    - Scott S-Scape TP

    HMK vs Scott lestistä vaikea tehdä eroa, vaikuttavat hyvin yhtenevälle. Nämä on mukavan leeveellä muodolla käyden hyvin leveimpää Sievi XL lestiäkin vaativaan jalkaan molemmat. Ihan jos saivartelemaan lähdetään ja pilkkua viilataan niin ihan aavistuksen nämäkin saisi olla vielä levosemmat tähän mun äärijalkaan, mutta ei kyllä voi valittaa.
    HMK hieman paksumpi toppauksilleen kuin scotit ja varren sekä varsinkin nilkan alueelta kenkä on pullempi.
    Yllätykseksi totesin kuitenkin melko merkittävää eroa noissa Scotin kengissäkin keskenään vaikka näyttää päälle saamalle kengälle.
    S-Scape TP kenkä 42 on koolleen sama kuin uudempi malli X-Trax SMB 41.
    X-Trax SMB on vastaavalla jäykällä varrella kuten HMK kenkä, jäykkiä kenkiä etunojalla molemmat.
    S-Scape TP varsi antaa hiukan myöten ja näillä pystyy seisomaan mukisematta näistä ainoana suorin jaloin - tämä ratkaisi mulla. Olen yrittänyt etunoja snoukkakengillä kelkkailua, eikä siitä tule oikein mitään jos jo haluaa olla pääosin seisaallaan.
    Oma valinta Scott S-Scape TP. Tuossa koko 42 vastaa noin kokoa 40 työkengässä, hinta useemmasa verkkokaupassa <200, samoin HMK <200.
    Nähtäväksi jää kuinka kenkä suoriutuu käytössä..
     
    Viimeksi muokattu: 7/12/16
  4. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Entäpä klim arctic gtx? Onko helpompi kävellä kuin adrealine. Koko pitää ilmeisesti ottaa isompi kuin adrealinessä. Ja onko jopa liian lämmin. En ole jälleenmyyjää löytäny kuusamosta
     
  5. JuhaM

    JuhaM ArcticCatF1100turboRR

    Dootalkissa puhuivat, että Klim Adrenalinet pitää ottaa puoli (jenkki-) numeroa, Arcticit numeron ja Radiumit 2 numeroa suuremmat kuin normaalikengät.

    Sledstoressa on tänään päivän diilinä 20 pinnaa pois Klim-tuotteista.
    Laitoin Adrenalinet tilaukseen, koko 14, eli siro 49:) Saa nähdä, joutuuko vaihtamaan kun yleensä pärjään neljäseiskallakin.
     
    Murre tykkää tästä.
  6. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Kiitti vinkistä, adrealinit tilasin 199€
     
  7. JuhaM

    JuhaM ArcticCatF1100turboRR

    ^Hyvä jos jollekin oli hyötyä, oman Adrenaline-tilauksen peruutin.
    Huomasin muualta, että Radiumissa onkin sisäkenkä, vaikka swedupetterit olivat suomentaneet "irrotettava sisäpohja"
    ja vaihto Radiumiin ei enää käynyt 20 pinnan alennuksella, vaikka lähetinkin viestin jo samana tarjouspäivänä.
    Tilasin sitten FC-Motosta (viimeiset 14 koossa, jäljellä 7-13) ylivuotista mallia olevat Radium GTX:t hintaan 209,90.
    http://www.fc-moto.de/Klim-Radium-GTX/fi
    Jos noi on pienet, niin sitten tulee kalliksi, palautus 5 kg:n postipaketilla Saksaan 29 euroa:eek:
     
    Viimeksi muokattu: 8/12/16
  8. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Mietaan kokoja ukoilla! Tulee mieleen etelän kelkkakaveri, ajoi Gianttiakin 90-luvulla jammulla, ja crossikengät ei meinanneet sopia koloihin. Nii, sen lempinimi muuten oli "Kenkä". Saattaa Kouvolan suunnan ukot tunteakin tapauksen?

    Mutta kävimpä tsekkaamassa omien pikkuisten TCX Pro2 kokoa: 12,5 / 47. (Normikoko kengälle mulla on 45-46). Nuo ei ahista ollenkaan. Tosin yhdellä kunnon sukalla pärjään aina, ne on irrotettavalla sisäkengällä.
     
  9. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Kolme päivää Sledstore jo kerännyt kenkiä varastolta. Eipä oo kovin nopeaa toimintaa :(
     
  10. JS200

    JS200 -18 Freeride 154"

    Mitäs ihmettä? ite tilasin viime maanantaina noin 7:30 aamulla FXR:n Backshiftit ja niitä euron turpakii diilejä ja parin tunnin päästä oli tavarat pakattu ja lähtivät matkaan vielä samana päivänä
     
  11. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    tänä aamuna on omani lähteny ruottin postin mukkaan
     
  12. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Koetin tilata noita uusia Toben kenkiä, Boa kiinnityksellä ja sisäkengillä. Eipä ollut saatavilla ja edelleen ollaan ilman kenkiä. Keskiviikoksi pitäis Rukalle kengät saada, saa nähdä joutuuko vuokraamaan
     
  13. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Taitaa mun kohdalla olla kyse siitä, että varastotilanne ei pitänyt paikkaansa?
     
  14. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Slestoresta toimitus suomee kestää yleensä noin viikon.
     
  15. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Minä olen ajanut noilla Ski-doon kengillä viime talven. Sitä ennen ollut HMK:n ja FXR:n kenkää. HMK team boa focus oli lämmin ja muuten oikein hyvä mutta lesti minulle sen mallinen että piti ottaa ylikoko, ja sitten piti boat vetää aina tosi tiukalle. Lisäksi umpishommiin kenkä on niin iso että ei sovi kunnolla nykylaitteiden astinlaudoille. Sisäkengistä plussaa, sai hyvin kuivattua. FXR:ltä oli elevation lite boa, ne oli kevyet ja sirot mutta aika "kovat" sisältä ja sama ongelma istuvuuden kanssa kuin HMK:lla, eli kun leveys oli sopiva niin sitten oli liian pitkät tai toisinpäin. Lisäksi ne oli jo parin reissun jälkeen aika rähjäisessä kunnossa ja lopulta kiristimen hajottua jäi hyllyyn.

    Ski-Doon (samat kuin Lynxin vastaavat) on kyllä tähän mennessä omat suosikit vaikka ei sisäkenkää olekkaan, kuivuminen vain kestää hieman pidempään. Istuu jalkaan tosi hyvin ja ainoa kenkä tähän mennessä jossa kantapää pysyy paikallaan, lämmin, kevyt ja siro. Näillä tuli ajettua crossia, umpista ja hyppyhommia. Ovh hintakaan ei ole paha :)

    kengät.JPG
     
  16. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Tuommoset yllä olevat Lynxin kengät harkinnassa... Mitenkä hyvin joustaa nilkoista ? Suurin osa ns. lautailukengän tyyppisistä kelkkakengistä on liiankin tukevat ja omasta mielestäni rajottavat jo hieman liikkumista. Hakusessa kengät, jotka eivät vedä nilkkoja ihan tönkkiin, käyttö pääasiassa umpisajelua.
     
  17. janiK-7-

    janiK-7- Member

    Laitailukenkä henkisissä kengissäkin vaikuttaa olevan isoja eroja. Jos sisäkengällinen kiinnostaa niin tuo itseni aiemmin postaamani/valitsemani Scott S-Scape voisi olla myös sulle mieleen, ei ole liian tönkövarsi, joustot nilkassa sallii taittaa riittävästi, mutta kutenkin tukee. Itse olen tykännyt kovasti sen mitä 4pv kerkesin väliviikolla ajaa umpea täysin ongelmitta, käytännössä oli huomaamattomat jalassa käytössä.
     
    Viimeksi muokattu: 7/1/17
  18. Jeesau

    Jeesau Polaris sb assault -13

    Onko porukalla kokemusta minkälaiset kengät nuo tobe vivid boat olis ? Pitääkö ottaa isompi koko ku normaali kenkä on?
     
  19. jaski

    jaski Well-Known Member

    Ite liputan maihareitten puolesta, samaa hintaluokkaa kuin kelekka kengät mutta paljon monipuolisemmat, tukee jalkaa ja voi kävellä, vaikka maratoonin, löytyy lämmintä, vedenpitävää, hengittävää. Ja merkkiin kannattaa panostaa, Haix, alpina, haghlöfs yms.
     
  20. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Koeta ainakin pari numeroa suurempaa.
     

Suosittele tätä sivua