ToTu:n tallin räpellyksiä

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä totu, 18/4/10.

  1. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Sneak peek
    [​IMG]
     
  2. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Tarvis tuommosen ryöstölaipan, jos sulla on joutilas niin tarjuappa mulle :)
     
  3. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Motonetit ja biltemat täynnä niitä mutta ottaisin ennemmin runkolinjasta vauhtipyöränkopan vierestä, jos siis olet esim. turbolle ottamassa painetta.
     
  4. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Joo onhan ne täynä mutta ku ne on halakaisialta aika isoja eipä tuonne semmonen taija mahtua Kerroppa tarkemmin mistä kohti mä voin ottaa ku ei oo mitään öljynpaine antureita yms höpötyksiä tuossa ole. Ainu mistä voisin ottaa on kannessa siitä tarkistus reijästä mutta se on minusta aika pyhä ;D Vai meinaatko että vetäsen siihen runkolinjaan joka on lohkossa vaan reijän ja teen kierteet siihen ? :) ku en mä oo löytäny tuosta mistään paikkaa mistä mä voisin järkevästi ottaa sen öljyn..
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Katso magneetonkopan oikealle alanurkkaan, siellä näkyy osittain kopan alle jäävä 6-kolokannalla oleva tulppa. Irroita se ja teetä esim kuvan mukainen adapteri http://aijaa.com/mYxbQv

    Joudut magneetonkoppaa pikkuisen hiomaan.
     
  6. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Piti lähtä kattoon talliin löytyykö tuommonen tuluppa ja siellähän se oli :)

    [​IMG]

    Voisko joku modeista siirtää tämän tuonne minun projekti topikkiin jatkoksi niin ei häviä tieto bitti avaruuteen??
     
  7. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Sitten samalla saat laitettua samaan linjaan öljynpaineenvaroitusvalon joka tuosta kaasarimallista puuttuu.
     
  8. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Tuo onkin ehkä järkevämpi paikka entä se laippa, ku laipalla se suodatin nousis tosi lähelle ohjaustankoja/vipuja ja samalla sais kyllä sen valonkin. :)
     
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Laipassa öljy tulee likaselta puolelta ja ei tartteisi turbolle mennä kovinkaan paljon paskaa öljyn seassa. Tai sitten joudut tekemään billettiryöstölaipan että saat paineen puhtaammalta puolelta.
     
  10. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Ite olisin sen laipan tehnyt jos ei keltään ois saanu ostettua, mutta tätä sun vinkki on parempi ja nyt pääsee vähemmällä sorvaamisella :)
     
  11. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Miten te muut oottako kiristelleet kannen kiinni takasin vanhoilla pinnapulteilla vai oottako vaihellu niitä?? :)
     
  12. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Tarkennetaan kysymystä :)
    Millaisilla tehoilla olette vaihtaneet nuo pinnapultit vahvempiin? Ku eihän nuissa kiteissäkään tule uusia esm MCX
     
  13. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Varmaan oikea vastaus on ettei kukaan tiedä. Itse olen osaan vaihtanut ja osassa on jäänyt alkuperäiset. 1.1 baria olen käyttänyt vakiopulteilla ja pikkuisen enemmän arp:n pulteilla. Ongelmia ei ole ollut . Jotkut viisaat puhelevat, että kovat pultit ei elä kannen mukaan ja saa myöhemmin aikaan kannen tiiviste vuotoja. Tiijä sitten noista ::)
     
  14. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Sain venttiilit sääjettyä ja ne ois nyt toleranssien yläpäässä. Seuraavana vois vähän hitsata ja alaka puotteleen kansi pikalleen. Sitten alkaisi pakosarjan teko :)
    Pitäs hielä päättää minkä ahtimen minä tuonne puotan ku on pari vaihtoehtoa mutta taijan kallistua tuohon gt25r, koska en ole hakemassa kauhiana tehoa vaan ehkä enemmän sitä käytettävyyttä ja paineena 0,8-1bar. Karttaa kun kattelin niin tuo 1 bar ois maksimi mitä kannattaa tuosta ottaa tässä moottorissa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Miten muuten olette tehneet tuon tiivisteen kanssa ku halkasin tuon niin toisessa puolikkaassa ei ollut tuota musta orkkis töhnää toisella puolella ollenkaan. Eli oletteko laittanu jotain esm vht:tä tuon tiivisteen ja korokelevyn väliin?
     
  16. butriz

    butriz RMK -18

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    alumiini mosat toimii monesti parhaiten vakio kansipulteilla kunhan vaan uusi ne aina.jos taas putket vaihtuu ja tulee metalli/kuparipahvi voi arpit olla paikalllaan
    juuri tuon eri aineesta johtuva eläminen tekee haastetta.litratehon noustessa noissa käy varmaan samoin kuin auto puollakin että dekkitaso elää putkia enemmän ja nahka hajoo sen takia kun putket on alempana.tason jos ajaa niin että pytyt jää vaikka 5-10 satkua ylemmäs kestää vakio pahvikin pidemmälle kun liekkirenkaalle tulee painetta enemmän.
     
  17. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Mitä oon noita kolme ja nelimukisia aukonu, ni pessy asetonilla ne mustat töhnät pois ja suhauttanut kevyesti kupari spraytä pintoihin ja kiinni. Antsu ei taida laittaa sitäkään?
    Vanhoilla pulteilla ja tiivisteillä kasannu. Noissa nelimukisissa on sitte kudosvahmistamaton alavesiletku, mikä lähtee sieltä koneen etupuolelta etusyyläriin. Parikertaa hajos mulla vakioraksästä, ennen kuin löysin sopivanmallisen kudosvahvistetun tilalle. Pikkasen kettumainen vaihtaa mutta ei paha kun poraa pohjalevyyn reiän klemmarin aukomista ja kiinnivääntämistä varten.
     
  18. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    No nii...
    Tässähän kävi niinku normaalisti, mikään ei mee kohtuuvella ;D
    Tänään aamulla aloin metästämään tuonne korokkeen pintaan mäskiä ja ekana kyselin saako oulusta mistään Loctiten 3020 ja ei saa. Seuraavana kyselin VHT:tä ei oo eikä saa ku on vejetty markkinoilta eu:ssa, seuraavana soitin Veholle ja kyselin moparin mäskiä :) no sit oulun veholla tuli vastaus että mitään moparin kemikaaleja ei kuulemma ole Oulussa. No sit jäi vaihtoehoksi enää Hylomar. No tätä ei saanu sit sprayna prkl...
    En jäänyt neuvottomaksi vaan kävelin motonettiin ja ostin tuubin Hylomaria ja sit ajelin Biltemaan ja ostin kynäruiskun :D
    [​IMG]

    Sitten ohensin Hylomaria asetoonilla ja ruiskin korokelevyyn hienon kerroksen tota liuosta
    [​IMG]

    Ja sit nakkelin tiivisteestä toisen puolen kans paikoilleen
    [​IMG]

    Sit oli kannen vuoro ja kiristys :)
    [​IMG]
     
  19. Mik4--

    Mik4-- Freeride 146"

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Vähän myöhässä, mutta Tarvikemotti Kalajoella myy moparin mäskiä.
     
  20. totu

    totu Tundra

    Vs: ToTu:n tallin räpellyksiä

    Joo tiedän, mutta ei saanut oulusta :) ja nyt nähdään miten tuo Hylomar toimii tässä. Saman asian tuokin mäski ajaa, eli pitää nesteet ehkä oikeassa paikassa. ;D
    PS: hylomar makso 9,90€ ja ruisku 13€ eli oli vielä halvempaakin entä moparin mössö ;D
     

Suosittele tätä sivua