Turbo Yamahat

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä patsu, 6/4/06.

  1. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Nyt putosin kärryiltä.... Minä purkaisin varin totaalista puhistusta varten. Sen kun helppo homma kuitenkin. Tumppaakohan kireempi jousi nuo ruuvit..ei pitäisi. Tarkista myös se "rengas" johon nuo pultit vastaa. Onko sielä syvät kolot... Kuitenkin säätöjä on tehtävä. Mulla on noin 0.7mm paksuiset prikat pulttien alla. Milliset tais olla uutena. Paino sanalla tais :cool:
     
  2. Petri85

    Petri85 Active Member

    Valaiseks hieman et minkälainen homma tuo olis ottaa irti ja purkaa
     
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Tapoja on monia. Ite otin keskiruuvin irti ensin. Sitten heliksin kolme mutteria pois. Varovasti heliksi pois kun voi tulla näpiille. Sen jälkee koko vari irti. Itellä merkit kummaskin lautasen rungos jotta tullee samoin kasaan. Pistä merkille missä reijissä jousi on kiinni. Siten saat kasauksessa esijännityksen oikeaksi. Sellaiseksi kuin ollutkin. Toiset purkaa varin vasta pöydällä. Minä teen noin. Sulla olevas on huomattavasti jäykempi jousi joten varovaisuutta, näin otaksun. Kasaus voi olla kinkkinen kun on vedettä se esijännitys. Purku vain jos aiot puhdistaa/tarkistaa. Kun vari on käsis niin niiden prikkojen tarkastelu on helpompaa. Viperis ei sais niitä pois varin ollessa paikallaan.
    Niin...kasauksessa laitan jousen ja heliksin vasta lautasten ollessa vetoakselilla, ilman keskipulttia tokikin.
     
  4. Petri85

    Petri85 Active Member

    Omassa tapauksessa viisaampaa sit olis tehä näin että keskipultti pois(onko kierteet myötä vai vastapäivään) sitten viiä vari sellaiselle joka sen saletisti osaa purkaa ja on taitoa jota mulla ei ole. Mun tuurilla toi jousi lentäis naamaan niin et tuntuu. Ja tuo väri on vaan tolla yhdellä pultilla kii. Se vekee ja huoltoon?
     
  5. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Jep... Keskipultti irti normaalisti. Ota vaikka kuva jos siinä on useampia prikkoja. Siten saat oikein takaisin asennettua takaisin. Purku ei ole vaikea mutta kun jousi on jäykkä ja esijännitystä pitää kääntää niin on hiukan haastava. Itekkin joudun jonkin aikaa väkertämään kun ei ole voimoo näis kukkakepeis. Ne prikat joudut ite sovitteleen koska voi joutua muutamaan kertaan sen tekeen jotta tulee hyvä. Nuo jermut purkaa ja kasaa varin muutamas minuutis :D.
     
  6. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Katoppas ihan varalta että ei ole jousi poikki kakkos variaattorista.
     
  7. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Katkenneelta jouselta tuo näyttää, eli jousen tarkastus.
     
  8. Hurulau

    Hurulau Well-Known Member

    http://fourstrokesolutionsllc.webs.com/xf7000srviperrovkits.htm

    Tuossa on myös re-prime toiminto jolla öljynpaineen saa nätisti takasi nappia painalalla (samalla startaten).
     
  9. vapex84

    vapex84 Well-Known Member

    Komia pätkä.., ja ens turbonytrolla lisää;)
     
  10. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Katoppa vaikka tästä vähän mallia, tuo vari on vissiin yks helpoimpia putsia ja huoltaa ja säätää.
     
  11. -Tero

    -Tero -24 rmk boost

  12. Petri85

    Petri85 Active Member

    Kiitos avusta/neuvoista. Jousihan sieltä oli poikki. Noh, nyt paikoilleen catin vihreä jousi. Saas nähä miten pelaapi
     
    Jakelfin tykkää tästä.
  13. Hurulau

    Hurulau Well-Known Member

    Joo piettää huohotinta kiini ja nostaa paineet ylös.
     
  14. -Tero

    -Tero -24 rmk boost

    Joo kokeilin, pidin katollaa tovin kun alustaa säätelin ja sit pystöön ja käymään.... Ei sammu öljynpaineen valo, kylki auki ja sormella huohotin tukkoon ja käymään niin 2sek kävi ja öljyvalo sammu eli toimii.

    Häätyypä hydetarvike liikkeestä kysellä löytyskö sopivan kokoista sähköventtiiliä ja jousipaloitteinen nappi johonki ratin tyveen niin nätti täräyttää tulille katotus hommien jälkeen :)
     
  15. Väne

    Väne Mikälie

    Eipä taia olla oikeitten turbojen ongelma, mutta kysynpä silti

    Kyse on remmiahtimen (MPI) öljynvaihosta. Täälä voisi olla tietoa. Koska vaihtoväli? Mikä öljy? Mikä suodatin? KIITOS!
     
  16. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Rotrexin oma öljy, mangneettisuodatin,
    Vaihtoväliä en varmasti muista.
    Älä laita sinne mitään muuta öljyä vaikka varmaan joku viisas niin neuvois kun tuo orkkisöljy on kallista, tais olla litran purkki yli satasen.
    Katso ahtimenvalmistajan sivuilta suoraan.
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Moro.
    Meiltä löytyy alkuperäiset huoltosarjat tuohon MPI:n kittiin, sisältää öljyn ja magneettisuodattimen, ostettiin maahantuojalta loput setit.
    Olen torstaina Helsingissä konttorilla, kamat hyllyssä.
    Laita mailia [email protected], niin muistan ottaa yhteyttä.

    -Tapio
     
    Hemikoo ja möykkä tykkäävät tästä.
  18. Väne

    Väne Mikälie

    Kiitos tiedosta. Palaan asiaan.


    Moro.
    Meiltä löytyy alkuperäiset huoltosarjat tuohon MPI:n kittiin, sisältää öljyn ja magneettisuodattimen, ostettiin maahantuojalta loput setit.
    Olen torstaina Helsingissä konttorilla, kamat hyllyssä.
    Laita mailia [email protected], niin muistan ottaa yhteyttä.

    -Tapio
     
  19. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Jaa nyt hokasin että väärän videonki linkitin.. :D No hyvä että onnistu. Tässä kuiten se mitä tarkotin.

     
  20. Vieläkö jollain on turbo nytroja?
    Miten on pelittäneet?
    Itelle katellu 11vm 270 mcx kitillä olevaa peliä. 3200km ajettu.
     

Suosittele tätä sivua