Uusi harrastaja kysyy.

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä andyman, 27/11/07.

  1. andyman

    andyman Well-Known Member

    Huomenta vaan kaikille!

    Nyt se on sitten ostettu,kauan sitä haaveiltiin, ja nyt tuossa ikkunan alla vihdoin seisoo 06 F5.
    Kyseessä siis minun ensimmäinen kelkka.
    Monta vuotta olen meinannut hankkia kelkkaa mutta aina on on ollut autossa jotain projektia joka on syönyt budjetin/ajan.


    Asiaan:
    Ulkomailta tilaaminen on kyllä autopuolelta tuttua,mutta olisi mukava kuulla että mistä paikoista kannattaa tilata mitäkin.Tiedän kyllä tästä on omakin aihe tuolla,mutta kertokaa silti mitkä paikat on todettu hyväksi juuri cattien kohdalla.

    Ostoslista:

    Ohjainraudat -Mitkä olisi parhaat vakiosukseen ja seka-ajoon?
    Käsisuojat -Sopiiko vakion visiirin kanssa?Kelkassa taitaa mulla olla pieni korotus tangossa
    Valojen"kuoret" -Vähän tingeltangelia pitää aina olla ;)

    Mitähän öljyä tuohon kannattaa laittaa?Edellinen omistaja on ajanut shellin öljyillä.

    Paljon olisi vielä kysyttävää,mutta aloitetaan näillä.
     
  2. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Onneksi olkoon hankinnasta ja tervetuloa joukkoon :)

    Ite olen ajellut Teboilin 2t ölpällä. Suosittelen.

    Ite pistin käsisuojat omaan, niin ei ois sopinu ilman tangon korotusta. Tosin mulla on Crossfire, eli ihan eri vehe.
     
  3. 700efi

    700efi joku lossi

    minä oon käyttänyt catin omaa apv ölppiä. Hinnaltaan edullinen 25eur/4l tarjoushinnalla. hyvin on katti sillä kehrännyt
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Osia ainakin tuolta..

    http://www.theoutdoorshopinc.com/

    Heppu on innokas hankkimaan myös muuta kuin listalla olevaa. Esim. Pakotemp huomattavasti halvemmalla kuin muualta olisin saanut. Tosin samaan syssyyn tilattiin kahteen Cattiin kytkinsarjat.

    Nesteen ölpästä ei mun F5 tykännyt, Teboil meni hyvin. Nykyisin Penzoil.

    Kyseisestä pulkusta näemmä saapi -05/-06 mallisen penkin hintaan 249$ niille joille vanhempien jakkara tuntuu liian alhaiselta.
     
  5. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Juu Teboilin ölppää oon tuohon 04 F6 laittanu. 6" korotuksella pitäis juuri ja juuri pystyä olemaan käsisuojat vakiopleksillä.
     
  6. andyman

    andyman Well-Known Member

    Tuohon ohjainrauta kysymykseen kaipailisin apuja,Kaveri kehui että enduroraudat on hyvät.Mutta minkä valmistajan?
    Vakio suksiin olisi tosiaan tulossa.

    Noita powermadin käsisuojia hypistelin tänään,onko kellään kokemusta miten ne istuu cattiin?

    Kiitoksia jo vastanneille!

    Kannattaakohan noita rautoja,ja suojia lähteä tilaamaan tuolta jenkeistä...
     
  7. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Eipä juuri kannata jenkeistä nuita tilailla. Powermadit istuu kyllä kattiin ja oma silmähän sen päättää mikä on hyvän näköstä.
     
  8. andyman

    andyman Well-Known Member

    Ostin heräte ostoksena Woodysin racingraudat... :-\

    Onko kellään kokemuksia?
     
  9. A_C

    A_C Arctic Cat ZR 500 APV -01

    Woodyssin raudoista ei oo tietoa, mutta itse en henk.kohtaisesti osta enää ikinä totaltekin olikohan curver racing rautoja. Ensimmäisenä se että ne kiinnitys tapit (kierretangot) eivät kestän alkuunkaa..kiinnityksessä katkes molemmista raudoista yhet ja ajossa lähti molemmista viellä kaks lisää.. juotos ei pidä niissä, joutu ite hitsaan uudet tapit niihin ni alko pysyyn. Sitten kovametalli kuluu nopeasti niistä.. saattaa kyllä se johtua tästä etelän lumitilanteestaki mut tuntuu vaa ainakun ylittää asfaltti tien ni jo katoo silmissä kovametalli :(
     
  10. stm

    stm Well-Known Member

    Tekeekö Totaltek curver racing mallista rautaa. Enpä ole kuullu ???
     
  11. A_C

    A_C Arctic Cat ZR 500 APV -01

    No en nyt äkkiseltää muista varmaks mikä se oli mut muistaakseni curver kuitenkin
     
  12. maroach

    maroach RMK800 '14

    No Curverin rautoja kyllä on olemassa. Eko, Trail ja Racing.
     
  13. andyman

    andyman Well-Known Member

    Kiitoksia vaan :)

    Ostin itselle kanssa 4 litraa tuota synteettistä teboilia.Eli sillä mennään aluksi.

    Eilen kävin tuolla montuilla vähän kolistelemassa ohjainrautoja.

    Tyhjäkäynti on korkealla,jossain päälle 3000 kierroksessa.Tämä ei liene normaalia?
    Paljonko pitäisi olla suunnilleen?

    Katselin tuossa tuota alustaa niin näytti olevan esijännitystä etupukin jousessa jonkun verran.Se ei taida olla toimivaksi todettu ratkaisu?
    En tosiaan ole vielä mitään säätelemässä,mutta kunhan katselin noita säätöjä.Se hakaneula taisi muuten olla toiseksi tiukimmassa asennossa :p

    Opiskellaan ja tutkitaan.

    Lunta sataa :-*
     
  14. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tyhjäkäynnin pitäis olla siinä 1500rpm tuntumassa.

    Yleensä vaan säädöt ei muutu itsekseen, joten suosittelisin kaasareiden avaamista ja putsausta. Voi nimittäin olla että tuon aiheuttaa likaiset kaasarit ja jos nyt säätää tyhjäkäynnin ruuveista kohdalleen, niin seokset ei ole muillakaan alueilla sitä mitä pitäisi olla.

    Sitten ois ainakin turvallinen pohja säätää kaasarit oikisiin säätöihin. Samalla vois vaihtaa sinne kaasareihin pienemmät tyhjäkäyntisuuttimet (pilot jetit). Eli 35:st vakioiden 40:sten tilalle. Kelkka pelaa ihan erilailla alakierroksilla sen jälkeen.

    Itse lähtisin alustan säätöjä hakemaan siitä että esijännitykset mahdollisimman löysälle ja siitä tarpaan tullen pikkasen kiristetään. Omassa ei kyllä ole esijännityksiä oiekastaan yhhtään, paitsi ne hakaneulat taitaa olla siinä keskiasennossa. Tosin vaatii lisää paluuvaimmennusta iskareihin jotta niitä pystyy kunnolla pitämään muualla kuin löysimmässä asennossa.
     
  15. andyman

    andyman Well-Known Member

    Jatketaan näitä aloittelu kysymyksiä:

    Hihnan voisi vaihtaa uuteen ennen tuota ylläksen keikkaa.Onko alkuperäinen paras,vai mikä?
    Hinnat myös kiinnostaa.


    Vaihto ei liene kovin paha homma?en oo nimittäin koskaan vaihtanut mihinkään kelkkaan hihnaa.
     
  16. machz

    machz Guest

    Ilman muuta alkuperäinen Catin hihna. Ja sitä hihnan vaihdon "kuivaharjoittelua" kannattaa harrastaa, jotta maastossa käy sitten kätevämmin! Se hihnan hinta jotain alle satkun.
     
  17. heikki aikio

    heikki aikio Guest

    hieman näppivoimaa niin hoituu ilman työkaluja ;) ja myös nopeammin
    ylläksellä lunta on , olen ajellut sielä joka arki n.30km (HÄVETTÄÄ tunnustaa lynskillä ) :-[ :-[
     
  18. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Kyllä saa tosiaa olla näppivoimia jos tollasesta DD kelkasta repii sen hihnan pois lautasia ensin löysäämättä. Ainakin ehjä ja suht uus remmi on aika ikävän tiukassa siellä, paikallen päin menee kyllä helpommalla.

    Jossei väkisin halua sitä tapella, niin kelkan työkaluista sieltä penkin etureunan alta löytyy sellanen kakkosen päähän sopiva työkalu. Sillä kun pyörittelee siitä sen muovisen säätöpalikan pois ja sen jälkeen ottaa siitä ne prikat pois. Tämän jälkeen kun kiertää sen takiasin sinne paikalleen, niin aukeaa ne kakkosen lautaset auki. Nyt on oikeesti jo helppo vaihtaa se hihna.
     
  19. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Jep, hihnan saa siitä kakkoselta pois, kun otat siitä kelkan poskesta sen "huoltoluukun" veke, toisella kädellä painat siitä heliksin päästä ja toisella painat ja pyörität myötäpäivään siitä sisemmän lautasen reunasta. Suosittelen kans reenaamaan ainakin kerran, helpompi sitten pimeässä metässä saada hihna irti.
     
  20. znood

    znood Guest

    hihnaa ei kannata vaihtaa ennen kun se luistaa tai menee poikki
    se hihnan uutuus ei välttämättä takaa kestoa, voi hajota vaikka heti 500m sisällä kun pistät uuden kiinni
    hihnat ovat enemmänkin kulutustavaraa, vähän niinkun polkupyörän sisärenkaat (paitsi ettei voi paikata ;) )
     

Suosittele tätä sivua