Viking VK 2

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä mikada, 30/7/19.

  1. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Kyseessä on vm. 96 kelkka ja olisi muutama kysymys. 1. Montako rasvanippaa pitäisi kelkasta löytyä? Itse en löytänyt muita kuin ne 2kpl suksien kiinnitys tolpista. 2. Pitäisikö ketjukotelosta löytyä öljyn mittatikku vai laitetaanko sinne joku tietty määrä vain öljyä? 3. Kuuluuko pakosarjan ja lohkon välillä olla tiiviste? 4. Miten tuosta on näppärin konsti vaihtaa liukumuovit?
     
  2. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Niin ja vielä 5. kysymys. Kuuluuko telaston sisemmissä välipyörissä olla kumia metallipyörien päällä? Tuossa ei ollu kummankaan sisemmän välipyörän päällä kumia yhtään.
     
  3. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Taitas olla helpointa kattoo räjäytuskuvista mutta tiiviste pitäs olla, telastossa rasvanippoja, kumit telapyörissä vakio.
    Muovit lähtee maton solkien välistä jos ei kehtaa ottaa telastoa irti, tosin suosittelen ottamaan
     
  4. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vielä jos joku tietäisi vastauksen ketjukotelon öljyyn. Mulla on vain korkki siinä ketjukotelon päällä, mutta tikkua löydy mistään. Onko tietoa, että paljonko sinne laittaa öljyä? Ei kai sitä mittatikkua tarvita, jos lorottelee vain suoraan purkista oikean määrän öljyä. On kyllä nuo rasvanipat telastossa sitten melko piilossa, kun ei yksikään osu silmään. Niin ja sattuisko joku tietämään, että mistä kyseiseen kelkkaan löytäisi omistajan käsikirjan joko suomeksi tai englanniksi?
     
  5. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    No itse itselleni vastaten, niin on näköjään 0,35l tuo öljytilavuus, joten mitäpä sillä tikulla, kun tyhjää säiliön ja lorauttaa öljyä tuon verran, niin sehän on siinä. Nuo telaston rasvanipat ovat vielä hakusessa.
     
  6. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Lisä kysymys otsikon kelkasta. Nopeusmittari siinä ei toimi. Olen tutkinut sen verran, että vaijeri ei ole poikki. Lisäksi pukilla kun käyttelin tela pyörien, niin nopeusmittarin vaijeri ei pyörinyt, kun oli mittarin päästä irti. Näin ollen päättelin, että vika on siellä variaattorin päässä, mihin nopeusmittarin vaijerin toinen pää menee. Kysymys, että mikä siellä mahdollisesti särkyy ja millainen operaatio on vaihtaa vikaantunut osa?
     
  7. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    No nyt alkaa projekti olla loppusuoralla tuon ruotsin tuonnin kanssa. Kyllä kai tuossa on kelkkaa 15000 kruunun edestä. :)
     

    Lisätyt liitteet:

    wasted years sleds. tykkää tästä.
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Siellä on sellanen "sulake", akselin ja kulmavaihteen välissä, vaijerinpätkä.
    Ota se kulmavaihde irti, 3 mutteria, ja kansi pois.
    Se sulakepätkä saattaa olla jauhautunu tiukkaankin, pienellä ruuvilla jannattaa yrittää, akselinpäässä on holkki jonka saa irti ko. konstilla.
     
  9. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Ja omien kokemusten mukaan tuo vaijeri hajoaa etupäässä sen takia, että vetarin kylmänpään laakeri on ajettu liian loppuun. Akseli rupeaa heilumaan ja sitten lopulta nytkyttää sen vaijerin poikki. Itse en aikanaan yhdestä sxr:stä saanut sitä vaijerintumppia sieltä kohtuudella irti, niin annoin olla... (arvioin sen jälkeen nopeuden ohikiitävistä puista:D)
     
    Jannne tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua