Watercross Watercross kuljettajien taival - Harjoitukset ja kisat

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 2/8/17.

Tagit:
  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Noniin,

    Nythän tilanne on se, että Sodankylän watercrosseihin on aikaa enää muutamia päiviä. Täältä kisainfot:

    [​IMG]

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?threads/sodankylä-watercross-2017.138304/

    Meillä on nyt valittuina liuta kuskeja, jotka kaikki pääsevät tulevana torstaina sekä perjaina kokeilemaan tuota meidän vesikelkkaa. Joku heistä on ajava myös Sodankylän watercrosseissa lauantaina.

    Tässä alla esittäytyvät tulevat kuljettajat. Tähän topikkiin tullaan postailemaan livevideota, kuvia ja kommentteja koko viikonlopun ja loppuviikon ajan. Joten kannatta pistää seurantaan. Täältä löytyy ilmoitukset koska aloitamme aina livevideot meidän youtube kanavalla ja videot löytyy myös tästä topikista. Ei muualta.

    Tänään on ensimmäinen päivä kun jotain tapahtuu. Sillä kelkkaamme tulee testaamaan ajo-opettajamme Niina Kallojärvi.
     
    Aanskua tykkää tästä.
  2. piksu

    piksu Member

    Nimi: Piritta Väisänen
    Lempinimi: Piksu tai Pirre (paitsi kotona en tottele jälkimmäistä)
    Ikä: 30v
    Asuinpaikka: Kuusamo, täällä ehtiny asua hurjat 2kk ja sitä ennen tavotti Oulun suunnilta
    Perhe: Peltoniemen Tapsa, meijän esiteinitytär Veela ja kissat Juippi ja Junni
    Ajan: Polariksella, RMK ja retro-Indy löytyy tallista
    Työ/koulu: Opiskelen hevospainotteiseksi luonto-ohjaajaksi Kajaanissa, mutta oon luokkani ainut jonka valinnaisista löytyy motorisoiduilla ajoneuvoilla safarin veto. Enkä ollu ennen kouluun lähtöä ratsastanu tuntiakaan, joten seki on nyt opettelussa sitte.
    Lempiväri: Pinkki ja musta, myös violetista pidän kovasti
    Lempiruoka: Muchos nachos with chiken
    Lempijuoma: Coca-cola, kylmänä.

    Luonteeltani oon aika lepponen, enemmänki tullu pyörittyä poikaporukoissa yhtenä jätkistä mitä naisten kanssa. Haluaisin monesti kokeilla kaikenlaista, mutta välillä en uskalla ees sanoa sitä ääneen niin jääny sitte kokeilematta. Nyt päätin ettei ruveta harmittelemaan jälkikäteen kun ei uskaltanu ees itelleen myöntää että haluaa kokeilla vesirossia, joten huomenna sitten menossa montulle! Pienenä tuli kokeiltua kaikenlaista einiinjärkevää ja siitä seurasi sitte sairaalareissuja tai vähintään kiropraktikolla vierailu :D Ikä tuonu (onneksi) vähän järkiä päähän, nii se vähän jännittää että hiastaako se menoa liikaaki sitte. Tapani otti vesikelkan kyytiin käymään tuossa viikko sitten ja olihan se melekosta! Eka reissu meni niin hyvin että käytiin vielä toinen, se päättyki sitte uimahommiin ja yörassailuun. Mielummin ehkä ajan ite kun istun ennää niitten poijun kiinnitystappien päällä. Jännällä tulevaa ootellen!
     
    Aanskua, Venla Jyrkinen, Pomppis ja 3 muut tykkäävät tästä.
  3. Ninnu

    Ninnu Member

    Nimi: Niina Lahtela
    Lempinimi: Ei liiemmin ole. Ninnuksi jotku kutsuvat.
    Ikä: 26v
    Asuinpaikka: Sodankylä. Lähtöisin Kemijärveltä.
    Perhe: Avopuoliso Taneli Mäkipelto
    Ajan: Polaris RMK Assault
    Työ: Kevitsan kaivoksella kuljettajana
    Lempiväri: MUSTA, turkoosi, pinkki
    Lempiruoka: Anopin hirvenlihasta tekemä suikalesoossi muusilla
    Lempijuoma: Ihan tylsästi vesi vaan

    Aika paljolti pystyn samaistumaa Piksun kirjotukseen. Mie myös koen olevani luonteeltani aika lepposa. Toki jos Tanelilta kysytään nii kipakkuuttaki löytyy :'D Elämäni aikana mieki olen aika paljon pyöriny poikien kans yhtenä jätkistä, mutta on nuita naisiaki ystäviksi kerinny eksyä matkalla.
    Oon aina ollu tosi arka kokeilee uusia juttuja. Pelkään mokaamista. Monesti oon innostunu jostain uuesta ja sitten seuraavaksi onki ahistanu koko juttu ihan hulluna ku ois pitäny toimia. Viime vuosina olen rohkaistunu hurjasti, vaikka edelleen vähän tämmönen vellihousu olenki. Oon arvellu, että kaikki alottaa joskus. Ja mokaa. Entä sitten.
    Muuan vuosi sitten hyppäsin benjihypyn, vaikka pelkään korkeita paikkoja. Ja viime kesänä laskin kalajoella sen hullun vaijeriliu'un sieltä tornista, vaikka pelotti.
    Minun vesicrossi harrastus on tähän asti perustunu kisojen katteluun rannalta. Koskaan en oo ajanu, mutta aina oon halunnu päästä kokeilemaan. Vaikka hirvitti ja hetken aikaa piti ittensä kans taistella nii tässä sitä ollaan, menossa kokeilemaan!
    Innolla odotan tulevia päiviä. Nyt alkaa jo vähän jännittää!
     
    Aanskua, Venla Jyrkinen, Pomppis ja 3 muut tykkäävät tästä.
  4. SiniH

    SiniH New Member

    Jatketaanpa samalla hyväksi havaitulla linjalla ;)

    Nimi: Sini Hämeenniemi
    Lempinimi: iskä sanoo Sintuksi muuten ei olee
    Ikä: 32
    Asuinpaikka: Posio mutta kuusamosta kotosin
    Perhe: ukko, kissa ja koira
    Ajan: Polaris Axys Switchback Assault - 17
    Työ: maatalousyrittäjä
    Lempiväri: no pinkki tietenki
    Lempiruoka: melkein kaikkiruokainen kuhan saa aina nälkää siirrettyä
    Lempijuoma: maito ja vesi

    Siinähän ne tärkeimmät tuliki eikös. Tämmönen ihan tavallinen vähä hörähtäneellä huumorintajulla siunattu muori mä oon. Voisin kutsua itteäni vähän ujoksi ja hirveeksi jännittäjäksi, mutta ku pääsee tutuiksi niin eiköhän se siitä sitten ala juttu luistamaan :)

    Kauheesti meinaa tosiaan jännittää huominen, mutta samalla ootan innolla että pääsee ajamaan ja tottakai myös sitä että pääsee tapaamaan nuo muut timanttiset muikkelit, meinaan että mahtaa olla aikas hyvä porukka meitä siellä turraamassa, kannattaa pysyä kuulolla:D

    Ja tässähän on hyvä kiittää myös jo etukäteen Jani Sipolaa, Kelkkalehteä ja kaikkia teitä jotka kävitte tykkäämässä tuota minun hakemusta:)
     
    Aanskua, M.E.A, Venla Jyrkinen ja 4 muut tykkäävät tästä.
  5. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

    Nimi: Suvi Kustula
    Lempinimi: Sisko sanoo Pupiksi ja sitten ohi meneviä nimiä, jota joku keksii
    Ikä: 19
    Asuinpaikka: Ivalo
    Perhe: Iskä, äiti ja kotoa pois muuttaneet veli ja sisko ja niiden perheet
    Ajan: Summitilla
    Työ/koulu: Poromies
    Lempiväri: Pinkki ja musta
    Lempiruoka: Kanawokki
    Lempijuoma: Vesi

    Tämmönen huumorintajunen pohjosen tyvär. Poikien kanssa sitä itsekkin tulee enimmäkseen pyörittyä. (Nämä esittelythän alkaa jo vähän toistamaan itseään... :D) Mie olen yleensä se porukan yllytyshullu, että ei tarvi paljon sanoa kun olen jo kokkeilemassa. Siitähän se hakemuksenki laitto lähti. :) Että kiitoksia vain yllyttäjille!

    Jännitys tässä pikku hiljaa koko ajan kasvaa, mutta pittää vaan tehä parhaansa. Huomenna on mahtava päässä näkemään nuo muut tytöt :)

    Ja kiitokset minunkin puolesta jo tässä vaiheessa Jani Sipola, kelkkalehti ja muut joiden ansiosta pääsemme tyttöjen kanssa huomenna ajelemaan :)
     
    Erja Morottaja, Aanskua, SiniH ja 4 muut tykkäävät tästä.
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Liveä säätöajoista

     
    Aanskua, SiniH, Venla Jyrkinen ja 2 muut tykkäävät tästä.
  7. Pomppis

    Pomppis Member

    Nimi: Susanna Lemström
    Lempinimi: Suski
    Ikä:32
    Asuinpaikka: oulu, lähtöjään Hämeenlinna
    Perhe: avomies Hannu Härkönen, muksu Viltsu 7,5kk sekä jämptit Minttu Jallu ja Jekku sekä Mintun 10kpl 7 viikkoista pentua (ps. muutama olis vielä vapaana ;))
    Ajan: Lynx 600rs, ski doo freeride ja kesät Yamaha yzf 450r (atv)
    Työ: yrittäjä, ratsastus valmennukset + ratsutus, valjastyöt
    Lempiväri: jatketaan pinkki linjalla
    Lempiruoka ja juoma : ainakin kaikki makea :D

    Enskakuski päätti kanssa ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä kokeilemaan onneaan pysyykö sitä kuivana tässä lajissa ollenkaan :rolleyes: Eli kaikkea mikä moottoriurheiluun vaan liittyy on mahtava päästä kokeilemaan, tosin tää laji menee varmaan tosi pahasti mukavuus rajojen ulkopuolelle mut mikäs sen mukavampaa kun saada adrenaliinit koholle!! Kiitos mahdollisuudesta!

    Tästä voi siis jo päätellä että aika täysillä eletään elämää ja yhdestä harrastuksesta on itselleen työn saanut ja muita toteutetaan aina kun se vaan on mahdollista. Nuorempana olin se joka aina ihaillen katseli kun muut teki ja harrasti mut nykyään oon oppinu ottaa itseäni niskasta kii ja kokeillu mukana, eipä tartte sit kiikkustuolissa miettiä mitä jäi tekemättä ;)

    Mahtavaa loppu viikkoa vielä mahtavammassa seurassa jo tutisevin jaloin odottaen!!:D
     
    Viimeksi muokattu: 2/8/17
    Aanskua, SiniH, piksu ja 3 muut tykkäävät tästä.
  8. Venla Jyrkinen

    Venla Jyrkinen Onni on Lynx.

    Nimi: Venla Jyrkinen
    Lempinimi: Venkku
    Ikä: 29
    Asuinpaikka: Saariselkä
    Perhe: toverina noutava hirvikoira Humu
    Ajan: puuntökkääjämallin Lynx ja milloin mitäkin tökkäävä Ransuportteri
    Työ: eläinlääkärinä Inarin kunnalla
    Lempiväri: turkoosi
    Lempiruoka: mummun maitopotut
    Lempijuoma: pirtu tietenkin

    Jatketaanpa muitten tyttöjen mallilla tätä esittelykierrosta! Mie olen kuulemma pikkutyttönä ollu hiljanen jurnottaja ja arkajalka, joka oli äitin mielestä aina väkisellä tyrkättävä joka paikkaan. Sitten myöhemmällä iällä olen opetellu ite tyrkkäämään itteni eteenpäin jännän paikan tullen ja nykyään se sujuu jo kohta liiankin luonnostaan kun kaikkea lystiä pittää päästä kokemaan. Seikkailunhalua on ja unelmia, joita kun pyrkii toteuttamaan pysyy elämä mielekkäänä.

    Mie olen pohjoseen kulkeutunu kolme vuotta sitten, juuret löytyy Pohjois-Karjalasta ja Oulun suunnilta. Voisi sanoa että siitä se elämä nykyisessä muodossaan alkoi, kun pääsi tänne Inariin muuttamaan ja vieläpä istahti ekan kerran kelekan selkään, se oli menoa sitten ja motorsportti on syöpynyt syvälle sydämeen.

    Vesirossihommat alkoi toden teolla poltella tänä keväänä kun tuntui että pitää se kesäksikin olla joku mielekäs :D harrastus, ja olen ollut vesikelekanromua mukana rakentamassa ja päässyt käyttämään sitä testillä. Kyllähän se vain oli ainutlaatuinen hetki elämässä ja tuntui heti että tätä on pakko saaha kokea ja oppia lissää. Nyt onkin sitten kerrassaan loistava tilaisuus päästä mestareitten oppiin ja kokkeilemaan kuinka se kaksseiska oman ruhon alla kulukee. Sokerina pohjalla mahtavan tuntunen kelekkasiskojen kööri joihin ei malta oottaa että pääsee tutustumaan! Kiitokset huimasta mahdollisuudesta!
     
    Aanskua, raikuli, Pomppis ja 6 muut tykkäävät tästä.
  9. NONII! Kävin tänään testimässä #27:n, jotta ossaisin huomenna antaa jotakikhan kelkkakohtasta neuvoa meijjän kuskiehokkaille :D Kelkka on suht. helppo käsitellä elikkä varmasti saahan parin päivän aikana koulittua hyvä kisakuski.!
    Ite kylläki pääsin uintireissulle, johan edellisestä kerrasta olikin kolme vuotta :rolleyes: ..luultavasti kurvista suoristessa potkasin vahingossa poijun irti ja hätäri tarrahti siihen mukhan, mutta Janihan tietenki jo korjas tämmösen sattuman mahollisuuen, eli huomenna ei tarvi pelätä saavansa minun kohtaloa :D
    Tyttöjä varmasti jännittää iha sikana huomenna alkavat ajot, mutta koittakaa saaha nukutuksi ;) Kyllä ne jännitykset katoaa heti ku pääsettä ekan vedon vetämään! Huomenna nähhään ja kuullaan! :)
     
    Viimeksi muokattu: 2/8/17
    Aanskua, Mik4--, Pomppis ja 5 muut tykkäävät tästä.
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Hyvältä näytti Niinan meno tänään. Tsemppiä emännille ralleihin. Iso kaasu päälle ja poijua päin! :D
     
    Aanskua, SiniH, Pomppis ja 2 muut tykkäävät tästä.
  11. talvikkit

    talvikkit New Member

    Nimi: Talvikki Tala
    Lempinimi: Perhe kutsuu Mansikka-matamiks
    Ikä: 24
    Asuinpaikka: Sodankylä
    Perhe: Mies ja kaks dogea
    Ajan: Pollella
    Työ/koulu: (erittäin kiireinen) päiväkodin johtaja
    Lempiväri: Pinkki
    Lempiruoka: Liian monta hyvää!
    Lempijuoma: Maito

    Kelkkailuun hurahdin pari vuotta sitten ja oman rakkaan Pollen hankin vajaa vuosi sitten. Nyt sitä vaan sitte kaikki kesät ootellaan millon tulee taas talvi. Onneks tarjoutu tämmönen mahdollisuus kokeilla vesirossia! Veri vetää kaikkiin tämmösiin hulluihin juttuihin. :D eikä edes jännitä, ku ei ehi jännittää! edit: okei, kyllä sitte h-hetkellä saattaa vähän tutista ja ääni väristä!

    Fiilis on odottava ja mahtava porukka on kasassa. Huomenna sitte päässään tositoimiin! Tästä voimma kiittää Jania ja Kelkkalehteä ku pääsemmä tämmöstä testaamaan!
     
    Viimeksi muokattu: 2/8/17
    Aanskua, Venla Jyrkinen, piksu ja 2 muut tykkäävät tästä.
  12. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

     
    Jani Sipola, Aanskua, Ninnu ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  13. Pomppis

    Pomppis Member

    tmp_16402-20170803_135501-573589678.jpg

    Täällä sitä vedetään pitkää tikkua kuka kokeilee ensimmäisenä :D
     
    Aanskua, Ninnu, SiniH ja 3 muut tykkäävät tästä.
  14. Pomppis

    Pomppis Member

    tmp_16402-20170803_155925-1553239257.jpg

    ensimmäinen kuski pääsi testi ajolle, eka veto hienosti mut toinen startti päätyi uima hommiin :p pahin jännitys siltä osin taitaa olla nyt laukaistu :D
     
    Jani Sipola, Aanskua, Hra XC ja 2 muut tykkäävät tästä.
  15. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

    IMG_20170803_163457.jpg
    Kaksi yritystä, kaksi upotusta
     
    Jani Sipola, Aanskua, Pomppis ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  16. Janme

    Janme Well-Known Member

    Kansa huutaa liveä!
     
    Aanskua tykkää tästä.
  17. piksu

    piksu Member

    Kolmella pysyny jo kelkka pinnalla rantaan asti! :D
     
    Pomppis ja Aanskua tykkäävät tästä.
  18. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

    IMG_20170803_173925.jpg
     
    JMO, piksu, Hra XC ja 2 muut tykkäävät tästä.
  19. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

    IMG_20170803_174423.jpg
    6 yritys, upotus tuli!
     
  20. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

    IMG_20170803_180432.jpg
    Apumies Venla on Janin ykkös varikkoukko.
     
    JMO, SiniH, Linski ja 2 muut tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua