Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    No juu:D
     
  2. JIHUU

    JIHUU Well-Known Member

    Laitoin myyntipalstalle MCX stage 1 225hp kitin ja Öhlins iskarit. Ostakaa pois, mulle tarpeettomat kun ei ole enää kelkkaa mihin nämä sopis.
    Öhlinsit passaa 137 malliin, MCX kitti kaikkiin Sidewindereihin.
     
  3. jam

    jam BRP 2020

    Pystyykö ketjukoteloöljyä vaihtaan muuten kuin ottamalla kotelon auki?
     
  4. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Pystyy öljyimurilla, mutta itse kyllä suosittelen käyttämään sen kotelon auki, näkeepä samalla onko paikat kunnossa.
     
  5. jam

    jam BRP 2020

    Kiitos tiedosta
     
  6. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Meinasin tehdä tarjouksen noin 6000km ajetusta 2017 vuosimallin sidewinderistä. Onko näissä jotain heikkojakohtia, mitä olisi oston hetkellä hyvä syynätä? Olen lukenut noista remmiongelmista eli kuinka yleisiä ne oikeasti ovat? Jos niitä on, niin onko niihin löytynyt korjausta? Ilmeisesti runko, alusta ja moottori pysyy nipussa? 137 telastolla olevaa olen hakemassa.
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Ei se voimansiirto niin luotettava ole kuin Apexissa jne RS runkoisissa mutta jos jättää turhan pumppailun ja jarrun jälkeen suoraan kaasun latomisen pois niin varmasti pärjää!
    On kyllä sivistynyt peli ~9tkm puoleentoista talveen ajelin
     
  8. JOKO

    JOKO Well-Known Member

    Minkälainen on 18 mallin pätkän alusta? Kestääkö ajaa normaalia "nopeaa" reittiajoa pohjoisen reiteillä? Mihinkään ihan kamalaan sikapattiin en yleensä hakeudu mutta en kyllä poiskaan käänny vaikka välillä olis vähän huonompaakin. Ilmeisesti vakio simmitys on aika napakka ja täten sillä selviää myös kovemmatkin patikot kunnialla? Noita näyttäis olevan nyt aika mukavaan hintaan 18 malleja uusia ja varmaan käytettyjäkin tulee tarjolle kunhan 19 mallit saadaan luovutettua. Ajo on 95 prosenttisesti suunnilleen Kittilän korkeudella ja semmoista 200-250km päiväköröttelyä. Vanha rs vector on hoitanut sitä hommaa niin hyvin että vaihdossa en sitä taida uskaltaa antaa. Eikai noin lujia ja hyviä kelkkoja enää edes tehdä?
     
  9. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Etupukkiin jäsympi pumppu niin kyllä kelpaa paukuttaa.
    Voin suositella omasta puolestani.
     
  10. JOKO

    JOKO Well-Known Member

    minkäslainen siellä on vakiona ja mitä sinne kannattais laittaa? Olihan tuolla myyntiosastolla sarja öhlinssejä mut lienee perus reittiturraajan ihan turha päivittää niitä vakio iskareita öhlinsseihin kun niillä kuitenkin on aika paljon hintaa. Oulun euromotorcenterillä oli ainakin jo lähtökohtaisesti uusi 18 malli aika järkevän hintainen
     
  11. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    JOKO... Tuolla winderillä on tuo kertomasi 200-250km aamupäivän lenkki. Jos on vähänkään samankaltainen ajettava kuin viperi. Ajoasento on makia verrattuna vectoriin. Tieten oot koeistunu....
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Jäykemmän jousen ja jonkinlaisen vaimennuksen tarttee päivittää etupukkiin ainakin. Muita iskareita tuskin kannattaa päivittää kuten Bavo tuumasi, voi olla ettei edes pohjoisen baanoille tartte keulan jousiakaan vaihtaa, Kainuun baanoille ihan pakko jos meinasi ajaa eikä ajella.
    Foxin iskari vähän halvempi kuin Totaltek mutta mahdollisesti poismyydessä hinta tasoittuu ja osat löytyy heti jos jotain särkyy eikä maksa pahasti vrt koko iskarin uusintaan sekä kotimaisen tuotteen voi aina muokata kohtuurahaan eri kelkkaan. Pirun hyvä reittipeli joka ei säikähdä huonoakaan reittiä.
    Kannattaa konsultoida iskariukkoja mutta alustahan pelaa "pitkälti" takapukin varassa.
    Päivääkään en katunut Sidewinderin ostoa, sen poisvaihtoa kylläkin :(, noh ainahan sen voi takaisin vaihdella mutta ottaa kukkarolle :confused:
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Parempi se on ja HILJAINEN, piti.monesti talveen toppuutella ajohaluja ettei tule konkurssia.
     
  14. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    mulle ainakin piti keulan jouset vaihtaa et siitä ajettava tuli.
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Mulla piti vaihtaa melkeen moottoria vaille kaikki että pystyi ajamaan :p
     
    Jannne, T-Cat, Seiti ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Pitäs tehdä joskus lista mitä osia EI ole tarvinnu vaihtaa, olisi paljon helpompi niin päin ja sama homma näkyy jatkuvan edelleen.
     
  17. JOKO

    JOKO Well-Known Member

    Olen koeistunut ja ajoasento /runko on hyvin pitkälti sama kuin oli 2012 mallin crosscoyntry catissa. Tuollainen minulla oli ennen vectoria ja vectorin ostin lähinnä huumorilla ennen lapinreissua ettei tarvi vuokrapelillä ajaa. Tykästyin siihen kuitenkin niin että se on jo 3 talvea ollut. Pitempään tuolla vectorilla jaksaa ajaa kun catilla Lapin reittejä. Tosin catin voinalinja oli niin repivä että siinä kai syy. Pärköääkö nuo rungot samanlailla kun 12 mallin catissa? Astinlautojen päistä ja etupukin kohdalta meni mulla ainaskin. Ja telastoon piti laittaa teräs akselit
     
  18. JOKO

    JOKO Well-Known Member

    Jo silloin kun minulla toi 12 mallin catti oli niin tuumasin että se olis makia paketti kun siihen sais jammun turbo nelarin. Ja nyt saa... doodoon ajomäärät on vähän eri kuin meikäläisen joten uskon että remonttien määräkin on pienempi. Ja jos sielä ne alumiini akselit on telastossa niin sama ne on tehdä heti uusiksi.
     
    FFoxi tykkää tästä.
  19. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Penkki? Ja se oli siinä lyhyt lista:D
     
  20. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ilman sarvia ja hampaita. Viime syksynä haukuit tuon Catin ihan sysipaskaksi kelkaksi ja kehuit vanhan Vectorin olevan paljon paremman etkä ikinä katsokaan Catin suuntaan. En muista oliko täällä(kin) vai toisella foorumilla millä vaikutit. Ei kait siitä Catista ikinä kone porsinut vaan muita juttuja. Nyt kuitenkin tehokkaampaa ja painavampaa konetta toivot samaan toki päivitettyyn runkoon:)
     

Suosittele tätä sivua