Yamaha SXViper

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä viperi, 15/3/06.

  1. ICC88

    ICC88 Guest

    Vs: Yamaha SXViper

    Täällä 7000km lähestyy kovaa tahtia... :'( Nyt taas saatiin kulutusta pienemmäks. Enään ottaa n. 35L/100km Ei paha ku parhaimmillaan oli lähempänä 70L/100km. ;D
     
  2. joksa

    joksa Arctic cat M8000 pro climp

    Vs: Yamaha SXViper

    onhan tuo 70l/100 km jo ihan kohtuu saavutus vaikka jammu on kova syömään toi on paras mitä oon kuullu
     
  3. JusPi

    JusPi Sir.

    Vs: Yamaha SXViper

    Noin 120€ ois yksi wisecon mäntä ja Viperiin koko mäntäsarja Wisecolta noin 500€. Itsellä oli SX 500 R:ssä Wisecot vaihdettu alkuperäisten mäntien tilalle. Omasta mielestä ihan hyvin ne pelas piti muistaa vaan lämmitää kone hyvin ennen kuin alko luukuttaan oikeen kunnolla. Saihan niillä ehkä sen muutaman hevosenkin ylimääräistä.
     
  4. SXV

    SXV Lynx Xterrain 850 - 19

    Vs: Yamaha SXViper

    ..Vähän arvelinkin että halvempiakin vaihtoehtoja on, onneks..
     
  5. Vs: Yamaha SXViper

    Ja painoa pois... ;D
     
  6. ICC88

    ICC88 Guest

    Vs: Yamaha SXViper

    Onko Tampereen lähellä kelkka purkaamoo mistä sais vaipperin osia? Meni nääs äsken koneet nurin! :'(
     
  7. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Yamaha SXViper

    Olikohan jotain pielessä ko nuin syöny ja vielä konekki lauennu... ??? Katohan ettei ole alakerta vain täynä bensaa. Nuita koneita on hankala saaha syömään yli 30 paitti ihan umpisessa ja tosi raskaassa kelissä. SRX 600 kevään sosekelissä tyhjää sutimalla ja enimmäkseen hana pohjassa vei bout 28-30 satkulle.
     
  8. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Yamaha SXViper

    Miten niin kova syömään? Vähän alko nyt ihmetyttään nuo teän kulutukset. Vastaavalla 700 jammulla on menty 13 parhaillaan, normi reitillä kulutukset pyöriny 15-20 välillä. Hiihtääkö jarru vai onko ryyppy päällä? ???
     
  9. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: Yamaha SXViper

    eipä tuo miunkaa viperi ihan höyryillä kule .. 25-32 l / 100km .. no toisaalta ajotyylikin on mallia lämä tiskiin paikasta riippumatta ;)
     
  10. HAHMO

    HAHMO Member

    Vs: Yamaha SXViper

    Aikasta kovalta tuo syönti kuulostaa...mul oli MTN viperi vuosimallia 2003 ja ei sekään vieny ummen ajossa ku max 35/ltr sataselle! :eek:
     
  11. JusPi

    JusPi Sir.

    Vs: Yamaha SXViper

    Oma Viper on kyllä kohtuu bensa pihi. Olen kyllä päässy reitillä aina sinne 15- 20 pintaan sataselle. Itse asiassa monesti on tullut ihmeteltyä pientä kulutusta verrattuna Venture 500XL ja SX500R:ään. No eipä tuolla tarvii koko ajan kaasupohjassa hinkuttaa varsinkaan normaalissa reitti ajossa tai muutenkaan.
     
  12. ICC88

    ICC88 Guest

    Vs: Yamaha SXViper

    Ei se kone mihinkään lauennu! Vaihdoin vaan uudet ohjainraudat ja se kääntyykin ny HIEMAN paremmin ku ennen ja siittä sit tela kohti taivasta ja mies pois kyydistä!!! :-[
    Joitain muoveja meni säläks mittariston ympäriltä ja "käsijarru" levis.
    Niin niitä purkaamoja tietääkö kukaan?

    BTW siitä kulutuksesta tänään suuttimien vaihdon jälkeen 30L/100km
     
  13. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: Yamaha SXViper

    tommoset tuli värkättyä joutessaan  ::)

    [​IMG]

    [​IMG]

    luulis jo töppösen pitävän ... enää vaan viel yamahan sinistä pintaan ja paikoilleen ;) :D .. ja ei mitään käläkälä maaleja oo ja eikä tuu ;)
     
  14. Mountainviper

    Mountainviper SXViper Mountain

    Vs: Yamaha SXViper

    mulla ainaski viepi kaikki mitä tankkiin on loruutellu ;D

    Samaan kulutukseen se menee tuo pitkä viperi kuin 800 -07 reino. Silloin kun ajo on saman aikaan suoritettu. On päässyt vertailemaan tuon velipojan reinon kans kun ollaan samat kilometrit ajettu samalla kelillä....... eli 24 litrasta ylöspäin. Ajo tyyli on suht reipasta ja aika paljon tulee umpisessa kahlautettua.......
     
  15. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: Yamaha SXViper

    enpä oo niin tarkasti tuijottannu tota kulutusta mut reippaat 25 menee ajopa miten tahansa
     
  16. ICC88

    ICC88 Guest

    Vs: Yamaha SXViper

    Sillon kauan kauan sitten kun täällä pääsi viä ajaan niin kulutus laski johonkin 35-40L/100km...
    Täytyy kesällä funteerata viä mitenkä sais pikkasen kulutusta pois. Eli marraskuussa ku lunta rupee sateleen niin sitten koneet nippuun ja taipaleelle!! ;D
     
  17. Smoothi

    Smoothi Member

    Vs: Yamaha SXViper

    Ei taida kaikki olla kohillaan nyt viperissa, tuossa vk9 kun tuli huristeltua Levin ja ylläksen seudulla n. 1000km.
    No siinä piti si huippuja testata, no 164km/h se otti KERRAN! mittariin, parilla muulla kertaa vaan 160km/h :Z
    Eikös tuon pitäis sen 180km/h ottaa mittariin ainaki? mitä olen lueskellu muitten juttuja.

    Tosin siinämielessä outoa, kun kaveri ajoi -07 rc 600sdi lynxilla 170km/h lynxin mittariin ja mulla oli mittarissa 150km/h ja menin siitä ohitte ja ihan kohtuudellakin.
    Kävi mielessä, että onkohan tossa jotenkin kaliproitu mittari näyttämään oikein? vai onko nyt vikaa jossain.

    Mitäs te muut olette saaneet mittariin?

    Ja toinen asia, onko samoja ongelmia muillakin, eli kun ajelee paljon umpisessa niin menee aivan hulluna lunta konetilaan (tulpille ja alkaa kone pätkimään ja hihnalle mikä alkaa luistamaan) ja vakio verkot paikoillaan kuomussa.

    Hiihtoloma reissu meni hienosti, kovaa ajoo vaan.
    Muuten kyllä olen ollut tyytyväinen kelkkaa, 2000km ilman minkäänlaista vikaa päristelty ja lisää tulee.

    Muita kokemuksia, kelkkaan kun alkaa tottumaan niin ei hassumpi patikossa, tosin vähän alkaa käsille ottamaan kun mahottoman raskas tuo keula, mutta kaasustahan se kevenee ;)
    Kittilä, kolari, muonio jne... pohjosen hienoilla reiteillä kelkka on mitä mainioin, reitillä menee kuin jyrä eikä mutkan jälkeen tarvi jäädä odottamaan, että koskakohan tästä pois päästäis, lähtee kuin mummo liukkaalta katolta.
    Ei kait tässä muuta, lisää kirjotellaan kun kilometrejä tulee lisää.

    Ps. Kelkka olis myynnissä, 2002, 7600km, 5000e
    prätkää saa tarjota vaihdossa.
     
  18. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Yamaha SXViper

    Tässä linkki Totallyamahaan jossa yksi heebo on laittanut MONOn Viperiinsä.

    Asennusohjeita ja kuvia myös.

    http://www.totallyamaha.net/forums/showthread.php?t=33045&page=1&pp=20

    Ike
     
  19. homppa

    homppa Lynx Rave Re 600 E-Tec vm.09

    Vs: Yamaha SXViper

    Terppa !

    Ei ole uskaltanu vielä edes kokeilla paljo kulkee, mut kyllä 140-150 ottaa helposti. Mulla ainaki kun käynnistää kelkan, niin mittaristossa välähtää lukema 188. Melko varmaan näyttää huiput paljo joku on ajanu, ainaki luulisin ??? Tuosta lumihommasta niin tiedä, kun ei täällä meilläpäin ole ikinä niin paljo lunta et menis konehuoneeseen :'( Verkot olen kummiski rakentanu uusiksi, semmosta komeeta tuningverkkoa.
     
  20. ICC88

    ICC88 Guest

    Vs: Yamaha SXViper

    Mää oon saanu 178 välähtään mittarissa kovalla ladulla ja aika kireellä pakkasella.
    Sen oon ainakin huamannu tossa mun koneessa että alle -10 asteen ei mee yli 165... Käy vissiin vieläkin rikkaalla. ??? Jäi tän talven ajot sitten aika lyhyeen! No jos kerkeis pääsiäisenä muonioon kokeileen.
     

Suosittele tätä sivua