Yamaha Viper Ei tahdo käynnistyä

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä jamppu69, 23/2/20.

  1. jamppu69

    jamppu69 Member

    MORO: Yamaha viper 2015 xtx ei lähde herkästi käyntiin joka kerta saa yrittää 3-4 kertaa sitten kyllä käy hyvin ja kone pelaa hienosti,onkohan muilla yammusedillä samoja ongelmia.
     
  2. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Onkos näistä tarkistettu pensanpaineen startatessa?
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  3. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    En lue itseäni Yammusedäksi, mutta kolmannella käyntiin jos yhtään pidempi ajotauko. Huolimatta siitä että huoltolapuissa päivitys tuohon liittyen tehty. Ekalla lähtee jos kaasun pistää n. 1/3 auki startatessa - tosin ei ilmeisesti suositeltavaa.
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  4. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Starttaatko kuitenkin siten että ekana virrat päälle että bensapumppu kurisee ja sitten starttaat pidemmän aikaa ettet sitä yhtä sekuntia? Mulla oli toinen Viperi semmonen vieteri että sai kylmänä hakkuuttaa 3-5sekuntia, tilanne parani kun pari kertaa surautteli bensapumppua päälle ennen ekaa starttia, luulenpa että akku oli jo tehtaalta semmoinen ettei jännite ollut riittävä ennen pientä "herätystä".
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  5. rallikuski

    rallikuski Well-Known Member

    Mulle kaveri hehkutti tuota että antaa bensapumpun surista ekana ja sitten vasta starttaa, toimii nytrossa hienosti mutta ei mulla viperissä.
    Itellä lähtee aina ekalla startilla oli kylmä taikka kuuma tai ihan mitä vaan siltä väliltä, mutta starttaan heti kun mittaristoon syttyy valot... Eli virrat päälle ja heti starttaus, sillon tärähtää käyntiin 1-3 sek aikana ja jää käymään eikä sammuile.
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  6. jamppu69

    jamppu69 Member

    Kokeillaanpa heti starttausta, Kiitos vinkistä
     
  7. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Ite en moiti tuon oman yksilön käynnistymistä. Annan pumpun pyöriä kunnolla ja startti sitten. Oikein kuumana on joutunu pidempään sahauttaan. Muistettava jotta onko kaikis näis yksilöissä sama softa. Mulla ehkä vanhimmasta päästä.
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  8. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Mulle tosin vasta laittovat sen uusimman softan ja aivan hyvin kylmänä käynnistyy, jos pitempään seissy nii sillo jonkinverran sahhauttaa ja nyt muuten tuli mullekki tuo kahesti starttaus lämpimällä, ennen oli toisinpäin että kylmänä piti kahesti startata että jäi käyntiin... Ja pumppu pittää aina oottaa ennenkö starttaa, ainaki ite teen näin..
     
    Kamppi ja jamppu69 tykkäävät tästä.
  9. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Tekiskö imukotelos kuumentunu ilma oman hankaluutensa. Taikka jokin muu, jäähdytysneste anturilla kuuma ja imukotelosta tosi kylmää jne. Vaihtoehtoja riittää. Nuo nyt ihan omia houreeta. Pääasia kun lähtee kun on ajoon lähdön aika :D.
     
    Mickelson ja jamppu69 tykkäävät tästä.
  10. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Ruiskuvehkeissä muuttuvia tekijöitä on tietysti paljon, lämpötilat mm, mutta käynnistyvyyteen lie perusasia on polttoaine ja kipinä.
    Siksi mielestäni tuo polttoaineen paine olisisi syytä tarkistaa nuissa, ei olis kovin paha rasti, t-haara johon mittari, sillä se selviää, samanaikaisesti mitataan jännite
     
    Mickelson ja jamppu69 tykkäävät tästä.
  11. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Jotenkin tuntus ECU-säätöhommalta. Itse ehkä kahdesta pahasta valitsen paremman, eli että lähtee lämpimänä ykösellä käyntiin. Ajattelisin kuitenkin hevon korvessa suurimman osan starteista lämpimänä - siellä arvostaa kun lähtee ykösellä käyntiin. Jotenkin vaan tuntuu että kylmänä startissa olis laihalla, vähän aikaa kun pyörii niin sitten rikastaa niin että meinaa tukehtua vieressä. Ja kaasun kanssa lähtee käyntiin, eli painetta olis - pumpun annan nostaa aina paineet ensin.
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  12. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Tuommonen löyty oman kelkan huoltohistoriasta.


    ecu.jpg
     
    jamppu69 tykkää tästä.
  13. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Tähän jäi aiemmin epähuomiossa vastaamatta, mutta kyllä olen harrastanut tuota eli bensapumpun surina loppuu asti ja lyhyt 2 sek startti perään. Tuo jopa 5 sek on vielä kokeilematta, pitää kokeilla - tuntuu vaan suht pitkältä ajalta tuommosessa lauhassa talvisäässä. Akussa tuntus olevan kyllä puhtia.
     
  14. torviscas

    torviscas Well-Known Member

    Tämä on ihan mutua ja varmaa tietoa ei ole, mutta luulen ecun vaativan tietyn kierrosnopeuden ylittämistä ennen kipinän antoa takapotkun ehkäisemiseksi... ->Parempaa akkua-kaapelointia-solenoidia. Kokeilkaa lähteekö apuvirralla paremmin käyntiin.
     
    Mickelson, jamppu69 ja hanski-58 tykkäävät tästä.
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Jos se kuulostaa yskivän takaisin niin ei kannata pitkään sahata. Onneksi nuo Sidewinderit on aivan eri maata:)
     
  16. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Eikös nuo ole Sidewinderin kanssa aika pitkälti samaa maata?
     
  17. Vesukka

    Vesukka Rs Venture, Bd 3700 re

    Tuo 2s on miusta liian lyhyt startti viperiin. Starttaa sen aikaa ku lähtee. Jos menee yli 5s, niin sitten uus yritys.
     
    Jukkis, jamppu69 ja Mickelson tykkäävät tästä.
  18. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Samaa mieltä 2s startista. Ei 5s pyöritystä ole liian pitkä. Pohdin mielessäni jotta lyhyellä tarttauksella voi särkeä sen startin rattaan joka joiltakin on hajonnut. Jopa hyvinkin vähillä ajomäärillä. Joskus kairassa jos sattuu sammuttaan niin hiukan jännittää ettei juuri tuolloin pärkyä. Mutta hyvin on vielä toiminu ja käynnistyny. Jotenki jännä kun nytroissa ei liene moista ominaisuutta, liekö epa ym säädökset vaikuttanut jossain määrin...
     
    hekkis ja jamppu69 tykkäävät tästä.
  19. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Ei. Iso ero käynnistymisessä.
     
  20. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Tämä nyt oli tämmönen maapoliittinen kannanotto.. ;)
     
    Viimeksi muokattu: 26/2/20

Suosittele tätä sivua