Yamahahan se mielessä on...

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä TeuKKiS, 17/2/15.

  1. gontso

    gontso Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Takuu ja virhevastuu ovat eri asioita. Takuu loppuu johonkin päivään, virhevastuu ei.
    Jos ilman käyttäjän syytä hajoaa täysin huollettu peli, niin sitten voidaan kysyä oliko tämän vehkeen oletettu käyttöikä 5400km vai jopa pidempi. Eihän tällaisessa tapauksessa ilmaiseksi tarvitse päästäkään, mutta kyllä varmaan joku sopimus maahantuojan ja käyttäjän välillä kustannuksien jaosta pitäisi löytyä.
    Kuluttajariitalautakunta hoitaa jos ei muuten. Olettaen että käytetty/huollettu niinkuin pitää.
    Itse pyrkisin vielä kerran neuvotella ovatko tosissaan että takuu on se mihin viitataan.
     
  2. stigamies

    stigamies LYNX 250 GL & Lynx Rave Re 2016

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Huollot ohjelman mukaan valtuutetussa liikkeessä. Käyttö... Sillä on ajettu pääasiassa reittiä pitkin.
     
  3. TeuKKiS

    TeuKKiS Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    no johan paskoo tuuria ollut. no varmaan noita maanantai kappaleita löytyy vehkeestä ku vehkeestä. Ja en minäkän kyllä usko että jos takuu menee 3vko pitkäksi että levittelevät vaan käsiään että voi voi.. kyllä tuohon varmasti joku ratkaisu löytyy. Hyvä että tämmösiä kommentteja tulee myös. Mutta näkyy noita käytettyjä myynnissä millä ajettu pitkästi yli 10tkm.
     
  4. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Liikkuukai noita useita yli 20tkm ajettujakin. Eise mikään heikko kone ole. Pari tapausta kantautunu korviin.
     
  5. gontso

    gontso Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Kysy vielä maahantuojalta perustelut voivotteluun ja jos ei muu auta niin kuluttajasuojan kautta etenemään (voihan sieltäkin kysyä alustavasti ohjeistusta tällaiseen tapaukseen).
    Jotenkin tuntuu että olisi vaikea todeta/todistaa että vikaa ei ollut jo takuun aikana jos se noinkin äkkiä takuun jälkeen hajosi (eli homma menisi normaaliin virhevastuuseen).
     
  6. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Saattasin omasta phazerista luopua. 2011 mallia käyttöönotto 2/2012. Ajettu 980km. Slp slt sukset ja telaston eturullat vaihdettu isompiin liukujen syönnin vähentämiseksi. Yv:llä voi tiedustella lisää. Väsään jossain vaiheessa ilmoituksen nettimotoon. Vaihdossa voin ottaa cat m8000/7000, polaris 800 pro rmk, yamaha nytro mtx tai sr viper xtx/mtx.
     
  7. tiuts

    tiuts Active Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    ^ Edukkaasti menee jos alle neljän tonnin myyt, sellaistahan aloittaja etsi. ;)

    Multa Jyväskylästä kyllä löytyy kriteereihin menevä peli, jonka nettimotostakin löytää.
     
  8. TeuKKiS

    TeuKKiS Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    sitähän mä kaavailin että 4tonttua olis niiku se kipukynnys ja alle. Joo huomasin että oli enttimotossa ihan täällä kulmilla melkein tarjolla.
     
  9. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Ei ihan noin halvalla kuitenkaan mutta alle 6k€. Enemmän ajettuun saa varata muutaman touhutonnin, jolloin ollaan samoissa hinnoissa. 3900 syncro on tullu maksamaan kaikkiaan n.3000€ vaikka ostohinta oli pikkasen päälle 1000€. Phazerin sukset 300€, telapyörät 160€, iskareiden säätö ja huolto 160€, tankolaukku 65€. Äkkiä noista kasaantuu.
     
  10. TeuKKiS

    TeuKKiS Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    No jos vaikka 5tonttua ajettu phatseri niin oisko kuitenkaan tonneja laitettava että kannattaa sitten ostaa kerralla uudempi .? No äniwei. Toki kallista on jos ei mitää pysty ite tekeen esim. Telaston rassaus ja parsiminen.
     
  11. Pasi75

    Pasi75 Phazer FX 07

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Phazer muuten hyvä mutta telasto tahtoo porsii aina jostakin, omasta juuri etupukin pultti ei pysyny kiinni ja hakkas liukurungon reiän soikeaksi useammalla samaa ongelmaa mitä olen kuullut
     
  12. TeuKKiS

    TeuKKiS Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    No joo.. Kyllä mä ennemmin rassoon alustoo ku koneremppaa.
    Joskus ei skidoossa pysyny etupukin ruuvit. Laitoin nordlockit ja muuten pysy. Suosittelen.
     
  13. kk-sports

    kk-sports Venture Lite Ex: RS-vector, V-max 700.

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Mikäs siinä jos phazer kiinnostaa...! 3-alkavia hintoja saapi bb-vector:in alle 6tkm ajettuna. 4-alkavilla jo nytro:n. kannattaa kokeilla vertailun vuoksi edes nämä mallit...!
     
  14. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Jaa, tämäki piti siirtää ??? No pilluhan se mielessä :-* :-*
     
  15. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Ei noilla kilsoilla vielä tule ongelmia. Moottorilla ajaa ilman havereita 25-30tkm. Hintaa tulee jälkivarustuksesta esim. flekti, iskari, ecu, yms. jos ei ole jo tehty. Minä teen kaiken kelkkoihin itse mutta kun osat on perkuleen kalliita tänä päivänä. Iskarit ainoastaan huoltaa paja.



    Vectorin märkäpaino 287 vs phazer 251. Hikeä puskee jo pelkkä ajatus patikosta. Nytro vois olla vaihtoehto mutta kyllä phazerin ajettavuus vie voiton. Tehoa en kaipaa yhtään enempää reittiajoon. Omissa on kuutiot iän myötä tullu alaspäin 800cc 2t-> 600cc 2t-> ja nyt 500 4-t.
     
  16. kk-sports

    kk-sports Venture Lite Ex: RS-vector, V-max 700.

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Totta...Nämä on monivalinta kysymyksiä, eikä sitä oikein kukaan muu kuin sinä pysty valitsemaan. Ilmeisesti sinulla on jo vahva mieltymys phazeriin nin eikun ostoon vaan...! Ei se ole huono kelkka ollenkaan (itselläni Venture-Lite)..! Mukavahan se on nähdä reitillä muitakin kuin RE_lynxejä ;D
     
  17. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Kyllähän se phazeri on nopea täällä etelä-keskisuomen urilla. Eri asia sitte jotku lentokenttä paanat. Hanskilta löytyy lääkkeet kyllä kulkupuoleen. Etupukin iskari on päivittämässä alustassa heikoinlenkki, mutta kun siitä pitää huolen ni varmasti pärjää reippaassakin turrailussa.
     
  18. TeuKKiS

    TeuKKiS Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    no niihän siihen on mieltymys syntynyt.. olen mä sitä Rx1 ajellut ja se tuntu kyllä melekoselta veturilta. JOs sitä keveyttä hakis ja uskosin että tehot piisaa kyllä ku ei välttämättä tarvii ranteet suorina päästellä.
    Niin kai sitä ku ikää tulee niin alkaa arvostamaan muutakin ku sitä että iso kone ja voimooo niin että männöö.
    MInkäs päivityksen se sitten tarvii jos ei ole?.. ja mistä minä nyt tiedän jos ostan että onko päivittty?. flektin laitto ei liene ongelma.
     
  19. tiuts

    tiuts Active Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    Tässähän nää ekalla sivulla oli mainittu. Minusta ilmotuksessa kuuluu mainita mitä näistä on tehtynä.

     
  20. TeuKKiS

    TeuKKiS Well-Known Member

    Vs: Yamahahan se mielessä on...

    no joo tuon mä hokasin kyllä mutta jos kattelet yhtään ilmotuksia niin on aika paljon sellasia missä ei mainita.. varsinkin jos liike myy niin voipi olla että niillä ei ole tietoa mitä siihen tehty. :)
     

Suosittele tätä sivua