Autojen lisävaloista

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Puppe, 27/10/07.

  1. karppinen

    karppinen Expedition 600 sdi

    Vs: Autojen lisävaloista

    Mulla on samantyylistä vikaa. Ilmenee jos joutuu useita kertoja nopeasti vaihtamaan päälle-pois-päälle jne. Olen ajatellut että ballastinten ominaisuus.

    Onko kellään kokemusta liikkuvista h4 xenonoista?
     
  2. dontsa21

    dontsa21 Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Mulla on ruvennu tekemään tuota kun ballasti on kärähtämässä.
    Ja älä mene laittamaan h4 xenoneita autoon, häikäisevät vastaantulijan ja valokuvio voi olla epämääräinen.
     
  3. karppinen

    karppinen Expedition 600 sdi

    Vs: Autojen lisävaloista

    Niin onko sulla henkilökohtainen kokemus aiheesta? Liikkuvista vai pelkistä lyhyistä?
    Minun kokemuksen mukaan kaikissa jälkiasennus xenonsarjoissa valokuvio on epämääräinen
     
  4. dontsa21

    dontsa21 Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Oli itellä liikkuvat 2 päivää kiinni.
    Valokuvio oli lyhyillä minun autossa sama kuin halogeeneilläkin mutta hajavaloa oli lyhyillä yhtäpaljon kuin pitkilläkin.
     
  5. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Autojen lisävaloista

    Niin xenoneillahan pitäs olla niille tarkotetut umpiot ni valokuviotki ois oikeanlaiset
     
  6. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Autojen lisävaloista

    En suosittele. Ite koitin joskus H4-sarjaa autoon laittaa, ja ensimmäisellä testiajolla 3/4 vastaantulijoista oli sitä mieltä notta häikäsee, vaikka valot oli säädetty mahdollisimman alas.
    Olen vahvasti sitä mieltä että jälkiasennusxenonit ei sovi ku lisäpitkiin tai projektoriumpioihin. Lähes tulkoon jokainen normiumpioihin tungettu xenonsetti häikäsee, jos valot on suunnattu niin että lyhyilläkin näkee muutakin kuin auton puskurin.
     
  7. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Vs: Autojen lisävaloista

    Itse tilasin hiaceen kirkkaalla lasilla olevat(ei siis rihlatut, kuten alkuperäiset), muistaakseni siriuksen umpiot ja laitoin bi-xenonit. Ei nuitakaan umpioita ole tehty xenoneille, mutta toimii oikein hyvin, ilmeisesti myös vastaantulijoiden mielestä, kun eivät ole moittineet. Samaa sarjaa kokeilin myös vanhaan mersuun alkuperäisillä umpioilla, siinä ei sitte toiminu mitenkään. Kelkassa on myös bi-xenonit ja hyvin pelittää.
    Laitoin vasta tilaukseen H4 led-hehkut, saa nähä tekeekö niillä sitten mitään.

    Onkohan kukaan käyttäny ledipaneeleita lisävaloina, meinaan nuita halpoja kiinanvehkeitä, esim http://www.ebay.com/itm/180W-35INCH-CREE-LED-WORK-LIGHT-BAR-SPOT-BEAM-TRUCK-BOAT-SAVE-ON-240W-234W-300W-/121235132147?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c3a2d4ef3
    Riittäkö niissä kantavuutta mihinkään?
     
  8. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Autojen lisävaloista

    Juu, on käytössä ja monenlaisia(pyöreää, baria) on ollutkin parin kk. aikana. Combo tai flood mallisen saa suoraan unohtaa, tulee auton keulaan liikaa valoa joka haittaa kauas näkemistä. Kun sitä flood/hajavaloa lähtee työvalon tapaisesti joka suuntaan. Spottimalli 10-20 asteen kuviolla ok. Sillon kuvio vastaa ns. normaalia pitkää.

    Setäsinisiä kyllä vähän kiinnostaa, ei niin paljon kuitenkaan ko muita ihmisiä..
     
  9. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: Autojen lisävaloista

    Mitenhän tuommonen ledbar toimis auton katolla? Tässä tapauksessa j120 land cruiserin katolla... Käyttäjä kokemuksia olis kauhian kiva saada jos joku on noita jo autoonsa laittanut. Tuossa linkissä olevassa ledbarissa näyttäs olevan 30 asteen spotit.
     
  10. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Autojen lisävaloista

    Työvalojahan nuo on. Kantama ei liene kummoinen, muutama kymmenen metriä. Etualalla sitten valoa järjettömästi. Tuollaiset linssimallin optiikat ei kokoa läheskään kaikkea valoa siihen 30 asteen haarukkaan, hajavaloa tulee roimasti. Ja se 30 astetta on aivan liian leveä. Jos haluaisi edes auttavasti kantamaa, pitäisi linssien olla 10 astetta tai jopa alle.
    Tai riippuu tietty mitä valolta haluaa. Jossain off-road touhussa voi olla päteväkin.
    On tullut jotain ledvaloja itse rakenneltua, niin sitä kautta vähän kokemusta löytyy, n.1400lm fillarivalo muun muassa.

    Kotimaisen Ledilin sivuilla voi tutustua linsseihin.
    http://www.ledil.com/
     
  11. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Autojen lisävaloista

    Helppo laskea pythagoraan lausella valokuvion/pisteen koko tietyllä asteella. Mulla on ollu 10 asteen (täysin hajavaloton koska linssillä), joka on mielestäni minimi että valaisee myös penkat (120w teholla). 20 on sopiva tiekäyttöön ei tule mitään rinkulaa/hajavaloa heijastinmallin ledbarilla, valoa ei jää lähelle, 20/45 combon (heijastinmallin) 45 oli liikaa. 10w cree ledeillä paras hyötysuhde tietyssä valaisinmallissa.

    Ainiin ja kaivoskypärästä löytyy n. 4000lm todellisella teholla varustettu valaisin. On ledlenserit himmeitä vierellä, miinuksena vain paino tietyissä työasenoissa.
     
  12. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Autojen lisävaloista

    Juu, heijastinmalli olisi autokäytössä ainoa oikea, mutta led-käytössä ei ihan ongelmaton. Mites kokoat säteet nippuun kun led säteilee valoa pääasiassa eteen itsekin.
    Hellan Led-luminatorissa ledit (3kpl) onkin taaksepäin kohti linssiä, josta ne heijastetaan eteenpäin. Valaisin on aika eksoottisen näköinen, mutta ymmärrän täysin miksi tuohon ratkaisuun on päädytty.

    Taskulampussa/otsalampussa jne. hajavalo on ok ja jopa suotavaa että näkee jotenkuten muutakin kuin itse spotin alueen.
    Kaukovalossa kaikki hajavalo on pois siitä kantamasta.
     
  13. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Vs: Autojen lisävaloista

    Tuommosen sitte tilasin => http://www.ebay.com/itm/231015545464
    Hiacen katole olis tarkotus laittaa, kirjottelen tänne kokemuksia, sitte ko niitä on.
     
  14. J.T.M

    J.T.M Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Miksei normi lisärit riitä, eikö tuommoset oo laittomia? ??? Toki onhan mullakin laittomat xenon lisärit paikollaan :)
     
  15. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Autojen lisävaloista

    Ei kyllä minua ole haitannu jos vähän valoa on vuotanu hukkaan. Kuitenkin se yli 16000lm on menny tiehen ja kauas. Sitäpaitsi ne hellan tekeleet ovat käytännössä todella tuikut hintaisekseen, ei kannata ostaa jos valotehoa kaipaa.

    Kiinalaiset ledlamput ei häirinny radiota.


    Edit: koska xenon on jo vanha juttu (eikä riitä) sekä syttyy hitaasti, hyi... ;D
     
  16. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Vs: Autojen lisävaloista

    Kelpashan ne xenonit sillon joskus vuonna 2013, mutta ledit on nykyaikaa :D
    Rehellisesti sanoen, mulla on nyt 3 kpl boschia xenoneilla keulassa, enkä valotehoa kaipaa lisää. Teki vain mieli tuommosta ledihässäkkää kokeilla. Sellainen etu tuossa kyllä on ihan oikeasti, että se on muotonsa puolesta helppo asentaa katolle. Tokihan nuo nykysetki vois, mutta ne tulee jo sitte niin ylös, ettei auto mahdu tallin ovesta, eikä ole mitenkään siistin näköiset.
     
  17. karppinen

    karppinen Expedition 600 sdi

    Vs: Autojen lisävaloista

    Koitappa muistaa kirjotella sit kanssa! Ja kuvakin kun valo palaa yön pimeydessä olisi hyvä!
     
  18. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: Autojen lisävaloista

    Tuommonen auton taakse. Laittais aina päälle kun takana oleva unohtaa turvavälin. Ja perruutellessa olis ihan jees jos näkis mitä auton takana on.
    Niin ja tuli tilattua nbb alpha 225 50w xenoneilla. Referenssi 20 joten pitäs vissiin kohtuuella valaista penkkaakin.
     
  19. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: Autojen lisävaloista

    Ja kerrohan paljonko jäin tulleineen, posteineen, kursseineen hintaa tuolle ja käyttökokemukset ja kuvat ja mielipiteet ja ja ;D

    Itsellä on keulasa 2kpl X-visionin Dominator Slimmejä ja ei voi kyllä olla muutako tyytyväinen... Mutta, kolmatta keskelle tekis mieli ja X-Visionilla ei taida olla pistevaloa saatavana... Kuinkahan turha olis keskelle yksi normaali Dominatori?

    Tuon ledbarin jos sais "pistevaloksi" katolle niin aijai :p
     
  20. dontsa21

    dontsa21 Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Tuo bilteman 9 tuuman lisävalo on suosittelemisen arvonen valo. Näyttää laajalle ja kauas ja löytyy xenonille hyväksyntä, referenssit halogeenilla 37,5 ja xenonilla 50.
    Myös tuo vanhan mallin valo on hyvä, minun mielestä parempi kuin tuo uus.
     

Suosittele tätä sivua