pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä skippanatu, 26/1/15.

  1. skippanatu

    skippanatu Active Member

    Eli, mulla on R-evo 600 2005. onko ko. kelkassa rcg-alusta? edellinen omista ollut varmaan 20-30 kg minua kevyempi ja säädöt ilmeisesti olleet hyvät. itsellä painoa siinä 105kg ja reitillä huomasin, että vastapattiin päästäessä pohjaa vähän turhan helposti. Mitä tuolle nyt kannattais tehdä että sais tuon pohjaamisen aisoihin?
     
  2. ertsi

    ertsi -11 GTX SE 1200 4-TEC & -84 5900 GLX

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    Progressiivinen jousi keski-iskariin joku 50/70Nm, taakse 65Nm. Iskarien huolto ja simmitys -06 rc:n Enduro karttojen mukaan. Näin se ainakin mulla toimi. Painoo oli hivenen enempi vielä kun sulla. Nyt kun se sulla pohjaa, niin kerta pohjauksella se vääntää sen keski-iskarin alapään kiinnityksen mutkalle.
     
  3. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    No enste.. Kelkassa on RCG. PPS tuli vasta 2007.

    Ja tuon ikäisen kelkan alustan kepakot kannattaa ehdottomasti huollattaa ja vaikkapa simmailla uusiin puihin.

    Itse olen kiikuttanut kepakot aina Rovaniemelle Roitemaan, jossa oikeasti on osattu tehdä hyvät säädöt.
     
  4. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    Ja jos oikein viilataan niin RCG-2 on alusta on R-evossa, pikkueroja vanhempaan versioon.
     
  5. skippanatu

    skippanatu Active Member

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    mitäs eroo sit rcg ja -2 alustassa on? tuli tos mieleeni että onhan siellä etupukissa tosin klikkerisäätö. kumpaankas suuntaan pitää pyörittää että sais jäykemmäks?
     
  6. Mata76

    Mata76 Active Member

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    Osaisko joku "AlustaGuru"neuvoa RE600 -07 pps alustan säätöjä kun on vähän turhan löysä tuo alusta!Kuskilla painoa n.115kg eli helevetin paljon,iskarit huolettu n.200km sitten(edellinen omistaja)! Saakohan alustaa nuilla vakiojousilla sinnepäinkään vai pitääkö ensimäisenä tilata jäykemmät jouset?Kuskina olen vielä aika Rookie mutta vauhti nousee joka kerta lisää ja alusta tosiaan alkaa tuntuun liian löysältä:/
     
  7. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    Pukkien keskinäinen sijoitus taisi olla ainakin erona, ja pukeissakin jotain pikku eroja. Muistaakseni...

    Onko iskarit simmitetty sinunkokoiselle? Ne ensin kohdalleen mutta nuo jouset alkaa kyllä käydä aika pehmeiksi noilla/näillä painoilla, sen perusteella mitä kaverin kelkkaa kokeilin toissatalvena.
     
  8. Mata76

    Mata76 Active Member

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    Iskarit simmattu edrllisen omistajan painolle eli n.80-90kg!
     
  9. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    Ei muuta kuin simmaukseen. Jousen kiristys ei tilannetta pelasta.
     
  10. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: pari kysymystä lynen alustasäädöistä.

    http://viewer.zmags.com/publication/25a279a3#/25a279a3/1

    Tuon linkin takaa löytyy aika hyvin asiaa pepsin säädöistä ihan selkokielellä. Olettaen tietenki että perussimmit on ensin kohdallaan.
     

Suosittele tätä sivua