Kokemuksia CV-Techin kampiakseleista

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Pkh, 7/1/17.

  1. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Haulla ei hirveästi juttua löytynyt näistä.

    Onko monikin näitä asentanut ja onko joku jopa mitannut heitot ennen asennusta?

    Pari kappaletta ollut nyt käsissä ja ei ainakaan minun mittaustaidoilla oikein laadukkaille vaikuttaneet.
     
  2. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    No mitä se käytännössä tarkoittaa millin osissa se heitto? Ja miten mitattu, silläkin on merkitystä. Mainostavat kyllä reilusti alittavansa tehtaan speksit, mikä nyt sinänsä ei ole mitään ihmeellistä...

    Mutta on kai noita laitettu ja ajettukin tässä maassa jo ihan melko paljonkin.
     
  3. Kertturacer

    Kertturacer Well-Known Member

    Omassa Rotax 600 ho:ssa pyörinyt nyt sen pari tuhatta km cv techin kampura. Hyvin on toiminut ja ei tarvinnut oikoa, kun käytin koneistamossa tarkistuttamassa.
     
  4. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Kaikki myymäni olen kellottanut ja ovat olleet suoria. Alle viis satikkaa olleet heitot.
     
  5. etelänmies

    etelänmies Member

    Meillä laittettiin motti uusisks cv-tech akselilla ja wössnereillä toissa talvena. Kyllä ei ikinä ennen sitä ollu käynti niin tasasta ku remontin jälkeen. Käyntiääni ihan erilainen ja kaasuun vastaavuuskin herkempi.
    Kolmisen tkm menty ilman ongelmia.
    Nii ja tää on 600 etec.
     
  6. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    Rotax 593ss:ään laitettu viime Tammikuussa ja taitaa tulla tosin vasta 1tkm. mittariin kohta puoliin.
    Käynti on kyllä tasainen ja vastaa kaasuun erittäin hyvin.
    Wössnerin männät täälläkin tuvassa. Eikä mitään ongelmia mikä johtuis ainakaan akselista.
     
  7. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    kuulemma hyviä kamppeita
     
  8. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Nuo pari 600 etecin kampuraa näytti kytkimen päähän 0,10mm ja 0,12mm heittoa.
    Molemmissa keskilaakereista mitattuna 0-0,01mm heitot ja magneeton päässä 0,03mm ja 0,05mm.

    Tuo 0,10mm menee jo tehtaankin arvoista aikalailla yli.
    Nämä ei ainakaan silmämääräisesti näyttäneet kunnostetuilta. Limpuissa erilaiset stanssit ja malli kuin orkkiksissa, muutenkin kaikki näytti uudelta.

    Mittaus suoritettu brp:n ohjeen mukaan, kun muille mittaustavoille ei ohjearvoja minulla ole.
     
    Viimeksi muokattu: 7/1/17
  9. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Aika monta konetta niputettu cv tekin akseleilla ja kaikki ollu kyl priimaa. Jos ootte löytäny jotaki epäkuranttia niin kantsii kysyä suoraan myyjältä.
     
    T-Cat tykkää tästä.
  10. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Oletko Hemmo kellottanut yhtään noista akseleista?

    Kertokaa viisaammat paljonko käytännössä kestää olla kytkimen päässä heittoa.
    Muutaman alkuperäisen akselin olen kellottanut ja osan niistä oikonut. Niissä heitot on jääneet 0,05mm alapuolelle ja kytkimen pään olen aina pyrkinyt saamaan nollaan.

    Myyjään on toki oltu yhteydessä ja erinomaisen asiakaspalvelun ansiosta toinen akselikin saatiin käsiin loppiaisena.

    Ajattelin vaan täältäkin kysellä millaisia kokemuksia ihmisillä noista kyseisistä akseleista on kertynyt.
     
  11. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Joo osa on kellotettu ihan mielenkiinnosta ja niissä heitot alta 0.03. Mutta kaikkia aksiloita en oo käyny toki läpi mitä on koneisiin työnnetty.
     
  12. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Kokemuksen mukaan hyvin moni alkuperäinen akseli heittää reilusti yli 0.10mm. oon purkanut uusia vain talliin ajettujakin joissa ollut heittoa useampi kymmenys
     
  13. JusuN

    JusuN Well-Known Member

    Ihan mielenkiinnosta kyselen: Millä tavalla kellottelette kampuroita kotioloissa? Esim. minkälaiset pukit ja mitkä kohdat mittauspisteinä?
     
  14. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Brp:n huoltomanuaalin mukaan, eli tuenta päätylaakereista/akselista limppujen vierestä jos ei laakerit ole paikoillaan. Mittaus 3mm kytkimen päästä sisäänpäin ja magneeton puolella kiilauran ja olakkeen välistä tasaiselta pinnalta, keskiosa molemmista keskilaakereista.

    Pukkeina n. 15mm teräslevystä tehdyt, joissa päällä V:n malliset kolot akselia varten, pohjassa pöytää vasten n.100mm*250mm levy johon pystylevy hitsattu.
    Kohtuu tukevat ja heittokellon saa magneettijalalla näppärästi kiinni.

    Omat kokemukset kyseisistä akseleistä jäi nyt noihin kahteen kappaleeseen ja 0km, eikä ihan vähällä tule enää noita hankittua.
     
    JusuN tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua