Phazer 4t 500 turbotus

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä PeterBaBolbapier, 23/10/19.

  1. PeterBaBolbapier

    PeterBaBolbapier Onneton säheltäjä

    Onko porukka ite ahtanut näitä vai on kaikki menny valmiilla kitilla (mcx)
    Miten on tehot pitäny paikkansa ja mitä muita muutoksia vaatii tuon paketin kasaukseen?
    Laittakaa kuvia ja tietoja omistanne alle.
     
  2. rallikuski

    rallikuski Well-Known Member

    Varmasti helpoin laittaa valmista settiä, eerikki on siellä mcx:llä varmaan pikkasen enemmän testaillu ja säädelly näitä niin on varmasti toimivaa settiä.

    Ainakaan sr viperissä asennus ei oo vaikee, ihan asennusohjeilla ja maalaisjärjellä selviää hommasta.

    Ite mietin kans kun päivitys oli edessä (190hp satsi oli jo kiinni) että rupeenko tuunaamaan ite enemmän voimaa vai käynkö mcx:ltä hakemassa tarvittavat osat 270hp päivitykseen. Totesin että helpommalla pääsee kun ottaa valmiit palikat, ja sai samalla tosi hyvät neuvot kaupanpäälle voimansiirron säätöön kyseiselle kitille.
    Sen muutaman satasen mitä säästää itse tekemällä valmiiseen kittiin nähden menee kuluu satavarmasti siinä sitten kun pakettia rupeaa säätämään ajettavaksi ja nipussa pysyväksi. Ja äkkiä ei yksi ajokausi riitä että lastentaudit on karsittu diy-setupista ;)

    Ja meneehän siinä aikaa jonkun verran kun hitsuuttelee välijäähdyttimet, pakosarjan, ahtoputket yms, jos siis omalle työlle mitään hintaa haluaa laskea.
     
  3. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Pakoputken haitarijoustot kannattaa laittaa sellaiset, ettei pala koko kelkka. Tilanne on aika haasteellinen kun tankin alta alkaa tuli loimottamaan ;-)
     
  4. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Pakoputki koko matkalta vaimentimelle saakka eristettävä hyvälaatuisella lämpösuojanauhalla(ei mitään alennuskamaa tuonne).
    Kone ei saa kiertää koskaan yli 12250 rpm, painetta kestää 1,3-1,4 saakka 1, 5 mm korotuksella, tehoja satsista riippuen 120-165 hp.
    Itsellä remmiturbo, max paine 1,3, nuilla lupeissa tuo 165, 0,8 paineilla 142 hp jolla keksintö liikkuu jo kivasti. En suosittele tuon turbottamista jos käyttäjällä ei ole järki päässä käskyttäessä. Tuo remmipeli täysillä paineilla sarjan valmistajan ilmoittamana ei kestä yli 8 sekunnin yhtäjaksoista vetoa..
     
  5. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Mikä on tämä sec raja?ovatko testailleet ja alkaa napunapu männän päällä vaiko hä.
     
    antsu tykkää tästä.
  6. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Näin luulisin, ei kerrottu.
    Tuossa kierrosluvussa nuilla paineilla tulee pari muuttujaa, tuo ohjaushan on aika simppeli mikä tuli paketin mukana.
    Itsellä tuo ohjaus joistakin varoituksista huolimatta on PC3:lla, itse tehdyillä kartoilla..
     
  7. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Ei siellä lämpösuojanauhat auta kun haitari katkeaa vedossa ja tankki on 4 cm päässä yläpuolella. Välissä oleva alumiinipeltikin katoaa hetkessä. Kertoo henkilö jonka perse on ollut melkein tulessa Utsjoen erämaassa. Ja se henkilö olin minä. Alkuperäisten tilalle Erik möi "parempia" haitareita ja nämä olivat silloin paikallaan. Palaneita turbophazereita on ihan useampi suomessakin. En silti halua säikytellä, turbophazeri on hemmetin hauska kelkka :)
     
    Hemikoo ja hanski-58 tykkäävät tästä.
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Toistaiseksi hyvin kestäneet nuo alkuperäiset,ne on olleet suojattuina koko turbotuksen ajan, vois olettaa että lämpötilan vaihtelut rauhallisempia ja auttais tuohon ongelmaan joka olen toki tiedostanut, mutta hyvä pitää mielessä oli siellä mitä vain.
    Tuo rungon taipuilu on yksi tekijä joka kiusaa tuota putkistoa, lisä akseli telatunnelissa jäykistää ja vois olettaa että vaikuttaa myös tuohon.
    Ikävä juttu tuossa on tuo läppärunkojen hyppääminen pois paikoiltaan täysillä paineilla, nyt tuo ratkaistu jousilla joka kiristää imukaulojen suuntaan.
    Öljyjen höyryäminen ja sen sumun kerääminen on myös ratkaistu keräyssäiliölla ja takaisinkierrätyksellä.
     
  9. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Ite oon lyhentänyt vähän niitä väliholkkia siittä kumikurkun lemmarin juuresta,sen jälkeen ei oo hyppinyt pois vaikka välillä karkasi paineet 1,8bar.kiusattu on.
     
  10. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Ei auta. Lupsahtaa irti. Liimaakin yritin.
    Tuo on niin onnettoman lyhyt nysä, jos sattuu paineisku ja sopiva täräys niin irti lähti, nyt ei enää...
     
  11. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    No hyvä, mulla auttoi.
     
  12. Reuhka

    Reuhka Ockelbo 600

    Mikä turbo siinä mcxän kitissä mahtaa olla?
     
  13. rallikuski

    rallikuski Well-Known Member

    Jos en väärin muista niin jostain joskus olin lukevinani että ois mitsut 14T...
     
  14. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Mitsun TD04L-13T-5
     
    hanski-58 tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua