QRS vari akselin laakeri

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Pekka AC, 4/3/21.

  1. Pekka AC

    Pekka AC Well-Known Member

    Lynx QRS vari lautasen takana on akselin laakeri. Pitäis vaihtaa, mutta tuntuu olevan aika jumissa akselilla. Ei lämpökään auta, kun varin lautanen edessä ja ei pääse kunnolla lyömään. Mikä on hyvä konsti laakerin irroitukseen? Pitääkö suosiolla rälläköidä koolit halki?
     
  2. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Ite menin paikalliselle pajalle akselin kanssa ostamaan uutta laakeria. Niillä oli erikoistyökalu sen irrotukseen niin otettiin samalla sillä vanha pois. Varmaan tuommosella normaalilla korjaamoprässillä lähtee kanssa, kunhan saa vaan laakerin takaa kiinni.

    Uuden laakerin lämmitin ja piti olla vaan tipauttaa jääkylmään akseliin, noh ei mennyt ihan niin... Hirtti heti kiinni. Kyllä sen tampilla naputtamalla sai paikalleen, mutta jos joskus vielä vaihdan, niin pukkaan kyllä prässillä uuden paikalleen.
     
  3. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Minä oon suosiolla rälläköinyt ne, kun ei ole sopivaa ulosvetäjää. Paikalleen laakeri lämmitettynä ja sopivalla putkella naputellen.
     
    Rautane tykkää tästä.
  4. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Rässillä oon ottanu pois ja laittanu paikalleenki.
     
  5. Pekka AC

    Pekka AC Well-Known Member

    Kuvan jatketulla ulosvetäjällä oli nuori seppä saanut laakerin irti. Helppo remontti kun ei tarvi itse muuta kun kirjoitella täällä
     

    Lisätyt liitteet:

Suosittele tätä sivua