Renegade XRS 850 -18, -19, -20, -21, -22

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 5/10/17.

  1. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Niin no täydellistä säätöä tuskin on olemassakaan ja ajettavaksi minä oon tämän hankkinu. Enkä uskokkaan että kaikilla merkeillä takuut toimisi, yksi syy lisää pysyä brp tuotteessa.
     
    Pikipoika, Driver, vetkulilm ja 4 muut tykkäävät tästä.
  2. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Ylä- ja alatukivarsien sisäpään puslat on loppu. Välys on karannut jo mittoihin että alkoi tuntua ajaessa ohjauksessa. Kannattaako tuonne laittaa vakiopuslia vai onko muuta vaihtoehtoa?
     
  3. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Mihin päädyit?
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vakioilla mennään, ylätukivarsiin löytyi hyllystä ja välykset meni nollaan pelkillä puslilla. Alemmat meni tilaukseen. Ohjausakselin alapäästä löytyi myös väljää.

    Tämä olisi myös myynnissä, sopivasti uuden edeltä https://nettimoto.com/ski-doo/renegade/2656228
     

    Lisätyt liitteet:

    M.E.A tykkää tästä.
  5. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Minkä meinasit seuraavaks?
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Uusi tai ainakin uudehko samanlainen. Tuossa olisi ensi kevään huippukeleillä 17-18tkm mittarissa. En uskalla ajaa niin paljon ajetulla kaksitahdilla tunturissa, kun tulee paljon ajettua pääasiassa yksin. Muitakin on ollut harkinnassa mutta tähän se näyttää kallistuvan.

    Tarjouksia otan myös vastaan.
     
    vetkulilm ja M.E.A tykkäävät tästä.
  7. RKal

    RKal Member

    Jos kiinnostaa, niin multa löytyisi ylivuotisena käyttöön otettu 2020 850 renegade. Yhden kauden ajettu ja 3000km tullut kilsoja.
     
  8. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Jos tuntuu että tarvii reneensä tai miksei muuhunkin leveäkeulaiseen parempaa iskaria niin myyntiosiosta löytyy keulaan 485 pitkät kolmisäätöiset kashimakybit.
     
  9. Markor

    Markor Skiittoni

    Paljonko porukoilla on öljyn menekki ollut? Jotenki tuntunut ettei kelkka ole aivan optimi pitkien reissujen kelkaksi.
    Käytiin tuossa keväällä vähä pitempi reissu kaverin kanssa, ja koko ajan sai miettiä , mistä öljyä koneeseen.
    Ainaki tuplat 600:een verrattuna vei öljyä...
    N.5tkm ajettu kelkalla
     
  10. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Sievästi ajaen ei vie juuri mitään mutta kyllä sille kelpaa kun happea antaa. En oo mitään seoksia laskeskellu mutta pahimmillaan valo syttyny reilusti alle 200km. Toki säiliö on pieni ja valo syttyy tosi aikaisin.
     
  11. Markku76

    Markku76 Shredder Re -23, MXZ X-RS Cp -24,

    -18 xrs rene oli pari talvee. Ihmettelin itekkin tuota öljyn syöntiä. Kun happee anto niin seos oli jotain 4-5%.
     
  12. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Itellä ollut 4% luokkaa ja kaverilla lähemmäs 7% Ja huollon mukaan normaali kulutus:eek:.
     
  13. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Jep. 850 imee öljyä aika paljon reippaammin kuin 600 kone. Vaikka polttoaineen kulutus on suurinpiirtein samoissa lukemissa. Vertailukohteena mulla on -18 850 re lynksi vs. -20 600 enduro lynksi.
     
  14. teme-

    teme- Well-Known Member

    Minusta taas tuo 850 imee ihmeen vähä öljyä kun vertaa tuohon omaan 600ss koneeseen.:D
     
  15. Markor

    Markor Skiittoni

    Juu ajettiin n.1tkm kolmeen päivään... bensan menekissä ei suurta eroa, no muutama litra aina 850 enempi. Mulla oli matkaan lähdettäessä ylimääräinen brp öljy kanisteri matkassa, n400 kilsan kohdalla ostin toisen vara pöntön, jolloin kaadettiin mulle vanhasta pöntöstä loput ja mitä yli jäi niin kaverin 600:eenehkä n.puol litraa . Tokihan olin jo eka majoitus paikalla 330 kilsan kohdalla öljyn kanssa lätränny.
    Toinen majoitus paikka 660km kohdalla. Loput öljyt säiliöön ja jäi n.litra pikku pulloihin. No nekin hupeni matkan varrella...
    Eli minä läträsin öljyjen kanssa, ku kaveri 600:lla eteckillä vaan ajeli.
     
    Mika_R tykkää tästä.
  16. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Tämän takia itse hommasin tämän 900 ace turbon, niin ei tarvitse huolehtia öljystä ja bensaakin saa melkein joka savun juurelta, jos on paha paikka, mutta sitä öljyä tarvitsi aina kantaa mukana.
     
  17. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Varmasti näinkin mutta helpommin se gallonan öljypönttö kulkee tunnelilaukussa kuin 30 ylimääräistä kiloa keulalla;)
     
    teme-, vetkulilm, Jannne ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  18. jermu

    jermu Well-Known Member

    Itellä on 1500km reissulle se 6litraa öljyä 850 xterrainissa mukana. 2pikkupulloo ja sitte se linq öljy tonkka, johon mahtuu se iso tonkka.
    Reissun jälkeen jäljellä on yleensä 1-2 litraa kelistä riippuen.

    Matkan keskikulutus asettuu siihen 16-17litraan satkulla. Joinain päivinä alle ja joskus reippaasti ylikin. mukana ajavat 900acet syöpi saman määrän bensaa.
     
  19. gontso

    gontso Well-Known Member

    Onhan niissä painoeroa ja siksi varmaan pitänyt Ace malliin laittaa iskaritkin keulaan vs 2t. Kuitenkin tässäkin vertailussa pitää verrata suurinpiirtein samanlaisia kelkkoja?
    Bensaa noissa varmaan samanverran, öljyä ace:ssa 3l ja 2t-vehkeessä ? Tuleeko tuosta noin 20kg lisää kun tahteja sekä voimaa lisätään (noin kilo per saatu hevonen, ekö se ole aika vähän).

    Itseä kyllä kiinnostaisi jos saisi nämä kelkat punnittua joka nurkasta (näkisi paljonko tuosta lisäpainosta tulee suoraan suksille) ja jos vielä toisen mittauksen tekisi kuskin kanssa (muuttuuko balanssi mihinkään vai onko ne aina nokallaan).
    Itsellähän tuo "kamala" öljyn kulutus oli ainoa syy mennä tämmöiseen;)
     

    Lisätyt liitteet:

  20. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Oho, aika topakat seokset. Jos vaikka 5% keskikulutus öljyssä ja 20L palaa bensaa satkulla, niin ~12€ maksaa siitä huvista pelkät öljyt.

    5tkm harrastelee talveen ja pitkällävitosella saapi jo melkeen
    voiteluaineet. :D Ihanan halpa harrastus
     

Suosittele tätä sivua