Legend 600 SDI H.O 04 sähköistä

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä litelarry, 17/3/24.

Tagit:
  1. litelarry

    litelarry New Member

    Hyvää päivää! Olisiko kanssa roplaajilla ehdotuksia tai ajatuksia seuraavaan:

    Otsikon mukaisesta legendistä kipinä hukkuu tuon tuosta. Ei näy ajossa, ja saattaa toimia yhtenä päivänä, ja seuraavana eloton. Pumput ja paneelin valot elää, mutta kipinä vain yön aikana yksinkertaisesti katoaa. Jonkun päivän jälkeen laitos saattaa hyrähtää taas käyntiin iloisesti.

    Seuraavia suoritettu:
    -tulpat vaihdettu
    -akku vaihdettu
    -Tappokatkaisija mitatttu
    -Dess kanta ja avaimet mitattu
    -Puola mitattu ja vaihdettu
    -Sulake boksin alus tarkasteltu ja releitä vaihdeltu
    -Staattori mitattu
    -ECU vaihdettu, itse asiassa testattu jo kahdella purku osalla. Toisella lähti ajoon, ja toimi päivän mutta kuoli seuraavaksi aamuksi jälleen.

    Vielä muutama "uusi" ECU löytyy mutten uskalla vielä kokeilla nykiä jos ongelma piileekin jännitteen säätimessä. Yhden uhrasin skidoo jumalille ja purin enkä kasannut. Mitään mullistavaa ei tuostakaan oppinut eikä hapettumia tai muita kosteuteen viittaavia havaittu.

    Kysymys kuuluukin, voiko jännitteen säädin olla syypää ylipäätään tällä kuvauksella? Vai viittaako enemmän maa/piuhoitus ongelmaan? Aijettä ja hyvä tästä vielä tulee sano joku joskus.

    Ps. Service manual löytyy pdf mallina.
     
  2. rainbow6

    rainbow6 KRT

    Maat kattoisin ensin, on niitä löystynyt ja hapettunutkin. Mulla 1000 SDI:ssä viallinen jännitteensäädin siten että syö seistessään akun tyhjäksi. Tämän voi ratkaista poikkaisemalla valko/violetin piuhan joka tulee VRR:n (Voltage Regulator Rectifier) liitäntään. Tämä poistaa Wake-up circuit:n käytöstä eli nykiessä sytyttää valot ja primettää pumput.

    Olen toistaiseksi kokenut helpommaksi vain ottaa 30A pääsulakkeen irti niin ei syö akkua.

    Jos enkku taipuu niin kuukkeloipa ”SDI VRR dootalk”.

    Itse olen Dootalkista löytänyt ratkaisun kaikkiin SDI-haasteisiin.
     
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Tuli mieleen yksi tarkistuksen kohde jota tuossa listassa ei ollut. Elikkä kannattaa tarkistaa ns pickup coil :in toimivuus. En muista minkä tasoinen jännite niistä generoituu. Itellä joskus vuonna kivikausi pimeni ja oireena oli juurikin kipinän puuttuminen. Service manuaalista löytyy varmaan arvot. Huomioiden myös niiden johdotukset ja liitin.
     
    litelarry tykkää tästä.
  4. litelarry

    litelarry New Member

    Itse asiassa ongelma näkyy paikantuvan tuohon CPS anturiin! Staattori nyt purettu, ja resistanssi niin liittimeltä kuin suoraa anturiltakin pyörivät 10-20mega oomissa, viitearvo 200oomia eli todella räikeästi yli. Staattori ja magneetto ehjiä, pientä halkeilua staattorin käämien massauksessa (ajan patinaa,lämmöstä kovettunut?) Korvaava cps löytyy, vaihdellaan ja kokeillaan mitä tuo sen jälkeen tuumaa.
     
    Viimeksi muokattu: 21/3/24
    rainbow6 tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua