Polaris 2023

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä jussi 77, 25/1/22.

  1. wille86

    wille86 Well-Known Member

    -24 9ärrässä olen polttanut kaksi paria eya:ta ja kolme paria 9es 150km ajoilla....
     
  2. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    lämmityksessä vai kesken ajon? Nosta kierroksia lähelle kytkyrajaa kun hetken käyny ja lämmöt jossai 10 pinnassa, kuulee kun alkaa raskaasti käymään niin pitää olla heti nostamassa kierroksia tai saa tulpat vaihella. Piät tuolla 3000-4000 välissä kierrokset niin kauan että savupilvi on hälvennyt ja alkaa käydä puhtaasti etkä sammuta konetta ennenkun on kunnolla putki kuumaksi ajettu.
     
  3. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Tuo on kyllä täysin käsittämätöntä, että Polaris ei saa tehtyä semmoista ohjelmaa noihin, että tulppia ei menisi.
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Tämähän kuulostaa aivan kaasarikoneisen crossikilpurin lämmitykseltä. Ei voi kuin hämmästellä, kyse kuitenkin tiukkojen päästönormien mukaisesta ruiskukoneesta. Rotaxeja sen kummemmin kehumatta niin yhteenkään eetekkiin en oo tulppaa vaihtanu ja niillä ajanu noin 50tkm.
     
  5. wille86

    wille86 Well-Known Member

    kyllä ne kaikki on mennyt lämmityksessä tai heti käyntiin nykästessä. En ole ollut niin hereillä että oisin kerenny kaasua painaa kun kuullostaa siltä että tulppa menee
     
  6. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Jenkeilla isot toleranssit jne, pitäs nämäki sisäänajon jälkeen kestää antaa lämmetä rauhassa vaan ei kuiten eetekiksi muutu sentään..
     
  7. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    En tiiä mikä ohjelma on ollut omissa Polariksissa, kun yhtään tulppaa ei ole mennyt 12 tkm ajoilla. Samalla tavalla on lämmitetty rotaxit ja Polarikset, ettei siinä ole tarvinut mitään ihme keinoja käyttää.
     
  8. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Polariksia ajanu 50 tkm.
    1 tulppa on palanu 650 matryxissä..(ensi asennus tulppa oli
    Ajettu joku tonni.)
    Siirsin kelkkaa ja sammutin aika heti .
    Siinä se.
    Shampionin tulppia olen käyttäny .
    Ngk: t saa minun puolesta jäädä kaupan hyllyyn
     
  9. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Oletteko huomannut että käynnistyksellä olisi mitään merkitystä tulppien syöntiin? Porukassa oli yksi startillinen 850 ja se ei syönyt yhtään tulppaa. Käsikäynnisteiset poltti niitä.
     
  10. butriz

    butriz RMK -18

    Omasta 800cc ei tulppia ole mennyt. sellasen huomion oon tehnyt että paremmin saa käymään pakkasesta kun veteli 5-6 kertaa narusta kevyemmin ja sen jälkeen vasta hätäri kiinni kun pyörii mukavasti. Lähti 1-2 nykäsyllä ja jäi heti käymään ok. 25ast nurkille annan käydä ennen kaasun koskemista/ajoon lähtöä. Ollut 9es ja nyt 9eya tulppina.
     
  11. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Itekki omistanu niin 800 ku 850 koneisen polariksen.. Eikä yhtään tuluppaa menny. Paitsi sen verran hövelinä ollu, että joka talvelle uuet tulupat laitoin :D
    Aina antanu rauhassa lämmetä johonki 30 asteen tienoille.. Kai jotain maanantai versioita itelle sattunu :D
     

Suosittele tätä sivua