Camoplast matot ja kestävyys

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä JRT, 3/2/09.

  1. JartsaCF6

    JartsaCF6 Polaris 600RR

    onko kellään kokemusta kyseisestä matosta ? http://www.camoplast.com/tracks/tracks/finger_over.html <--- tuosta siis.
     
  2. challenger

    challenger challenger

    On, kysäise Sarre Oy, Usko esim. Heillä on ollut myynnissä.
     
  3. sabbe

    sabbe Well-Known Member

    voisiko joku laittaa semmosen kuvan jossa matto on mennyt takuuseen..tuntuu itelläki vähän oudolta tuo kun on 44mm camoplastin valmistama ja ei ole kestänyt n.500-600km.
    Kuulemmaan nuissa on ollut jtn sulatus ongelmia..haluttais vain tietää onko tuo minunkin matto joku maanantai malli.. ??? ???
     
  4. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Hankala sitä on sanoa ajetusta matosta että onko siinä ollu vikkaa jo alkuaan. Normaalisti matossa ei mitään vikaa... ja se vika pitää ettiä omasta päänupista ja muistella niitä tilanteita kun suustä paasi että: "OHO! mikähän sielä taas osu telaan."

    Tässä kuiten se matto mikä multa lähti seilaa takasin yli atlantin... elikä kyseessä ihan korkkaamaton kassahihna.
    [​IMG]
    Näitä sitten oli useita ja osa jopa läpi asti harjasta.
     
  5. TWR

    TWR AC ZR 8000 137" Ltd -16 (black)

  6. Grazy

    Grazy Guest

    Son laatu heikentyny noissa matoissa melekosesti ja samaanaikaan hinta on noussu ihan ...
     
  7. challenger

    challenger challenger

    Eemeli hoi, ei se nyt aivan näin tämä asia mennyt. Pyysin Prima Rautaa tarkistamaan sen mattosi ennen alle asennusta, ja siitä löytyi muutama valokuvan näköinen kosmeettinen haitta.
    Otimme maton takaisin ja sait uuden tilalle. Sovimme Camon kanssa että annetaan tuo vähän viallinen matto ajoon ja se on nyt pyörinyt tämän talven Rovaniemen alueella, luulisin ilman
    ongelmia, kun ei ole mitään kuulunut. hyvää kevättä
    teo
     
  8. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Ahaa. Käsitin jutuista että olis lähteny takasin.
    No eipä siinä mitään ja hyvä jos on nykysellä omistajalla kestäny ilman ongelmia.
    Itellä tuon kestävyys(nuot railot ja pari kohta missä tavaraa liian vähän) vähän epäilytti... ja siksi se vaihtoon menikin. Oletus kuteinkin on että täyshintainen tavara on priimaa eikä sinnepäin. ::)
    Hyvää kevättä myös sinne.
     
  9. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    N. 500km takana camon maverick (04-9029) matolla ja oikeastaan ainoa miinus on ollu lappujen taipuminen jo tuolla ajomäärällä. Ei kyllä ajossa huomaa mitään muutosta mut näyttää vähän ikävältä. Katotaan nyt palautuuko ku saa telan lepäämään kesäksi.
    Matto on siis 388/57
    Erittäin tyytyväinen maton ominaisuuksiin ainakin tällä hetkellä.Pitöa ja näköä piisaa ja on kaikenlisäksi käytännössä värinätön. Ei aiheuta resonointia ummella eikä kovalla.
     
  10. Saren

    Saren 700cc

    ot: paahan fotoo jampista nykymuodosssaan?. :D
     
  11. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Mulla on varmaan sitten toi 307x38x3,8 CrossContry jotain vahvistettua mallia, 4 laita lappua irti, eikä tiedä mitään vaikka kuinka on välillä ummella ajaessa multa/kivet lentänyt :eek:

    p.s. 6300km takana.
     
  12. L4t3

    L4t3 AC CF/M 800 141" -11

    Sama matto alla, tuhat kilsaa takana. Ne lyhyemmät harjat, joissa ei ole niitä "sormia" vahvisteena, taipuvat heti jos eivät pääse uppoamaan lumeen, mutta taipuvat kyllä esim pakittamalla äkkiä takaisin. Ja on muuten sitkeää tavaraa kun tuossa alkutalvesta vahingossa tulin pyöritelleeks mattoa ylämäessä terävää kantoa vasten niin ei tullu mitään damagee. ;D
     
  13. Naarma

    Naarma Well-Known Member

    Millos oot ostanu tuon telan? luin äskettäin Teo Lehtimäki OY:n luetteloa ja siinä mainostettiin uutta kumiseosta Crosscountry-teloissa. Himottais laittaa semmonen 44mm lapulla oleva umpisen ajeluihin ja miksei reittiajoonki..
     
  14. nitro

    nitro Lynx RS

    Mulla on ollu tuo matto reilu 2kk ja olen ollu kyllä tosi tyytyväinen, matossa on todella hyvä pitä varsinkin kovalla alustalla ja se vaikuttaa todella kestävältä. Jarrutuksissa se menee helpommin tukkoon kuin perinteinen "räpylä" matto. Matto on ollu edellisellä omistajalla nytron alla kaksi kisaa ja itse olen ajellut sillä 600km-700km ja vain yksi räpylä on irronnut. Alkuperäiset soljet eivät pysyneet matossa mutta maton uudelleen soljitus meni takuuseen.
     
  15. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Kyllähän toi on ensimmäinen matto tuossa kelkassa, elikkäs -06.
     
  16. Jörejussi

    Jörejussi Well-Known Member

    Vs: Camoplast matot ja kestävyys

    miten kun mulla on tuo camoplastin challenger 51mm harjalla oleva tela niin 2500km jälkeen tela on enää 44-46mm :'( miten se voi kulua nuin hopusti
     
  17. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Vs: Camoplast matot ja kestävyys

    Jaa-a itellä sama tela ja ajoin tälle talvelle reilut 3000km ja ainot vahingot oli että pari reuna lappua lähti käveleen ja muutama repes ja ei ole ollu missään kevyessä käytössä. Suurin osa ajoista tuli enemmän tai vähemmän reittien ulkopuolella.
     
  18. challenger

    challenger challenger

    Vs: Camoplast matot ja kestävyys

    Takuujutuista muutama sana. Keväällä keräsimme reilut kymmenen erityyppistä mattoa käyttäjiltä. Käyttäjien mukaan olisi ollut kyseessä takuu.
    Uudet matot toimitettiin vaihdossa käyttäjille. Vialliset matot toimitettiin kaikki Tampereelle Camoplastille tutkittavaksi.
    Olin itse paikalla kun 4 Camon asiantuntijaa kävi jokaisen maton, jokaisen naarmun läpi ja kertoi minulle mistä se johtuu. Tutkittiin
    yhteensä 14 mattoa ja vain 3 ( kolme ) oli valmistusvikainen. Yhdessä soljet, ja yhdessä paistovika ja yhdessä jäänyt täyttö vajaaksi.
    Siis ne kolme oli takuu tapauksia, ja vaihdettu matto on takuumatto. Mutta ne loput 11 kpl jotka eivät täyttäneet vaatimuksia: kaikissa löytyi
    kiven iskemiä, muutamaa oli leikelty kait pidon lisäämiseksi, ja ajettu kuumaksi. Lopputulos, ei takuu ja Teo Lehtimäki Oy joutuu pistämään
    matot ns. Good Will takuun piikkiin. Camoplast ei korvaa. Se siitä.
    Jatkossa: jos matosta löytyy yksikin kiven tekemä jälki, se ei ole valmistusvika. Piste.
    Kaikille oikein hyvää kesää, ajoitte millä ajoitte, maltti mukana.
    Teo
     
  19. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Camoplast matot ja kestävyys

    Hyvin simppeli vastaus;
    telatunneli täynnä jäätä ja lunta. Ja läpivetävillä vielä sopivan löysällä, että hiihtää telatunnelin kattoon, niin ei oo kumma että silottuu.
     
  20. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Re: Camoplast matot ja kestävyys

    Edelleen suosittelen !
    Ei oo mikään matto saanu nii paljon sikaa minun ajossa ku tämä eikä YHTÄÄN lappua puutu :eek:
    Jopa kesän kivikoissaki on kaivatettu ja betonilaatalla kumia poltettu niin yhäki milteinsä uutta vastaava.

    Että sanoisinko että täyttää paskaa ettei korkealappuset kestä. On pompotettu reittiä, ajettu kovaa ja ennen kaikkea kuokittu kivikoissa ja kannikoissa.

    Laput pikkasen on käännähtäny päistä taakse mutta sen kans pärjää. Mutta reitillä TOSI liukas matto kiihytyksissä, saa vastaheitolla ajaa mutkat ;D
     

Suosittele tätä sivua