rintapanssari

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä mopedi, 16/8/06.

  1. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: rintapanssari

    Mun kokeilemissa suojapaidoissa tahtoo olla se vika, että selkäpuolen suoja valuttaa kalsarit alas..teipillä selkänahkaan kii?
     
  2. napero3000

    napero3000 Commander ltd 900 -20

    Vs: rintapanssari

    Forcefieldin hommasin itsekkin syksyllä ja nyt kommentteja.

    + ei juurikaan haittaa liikkumista päällä eikä tunnu "panssarilta", mutta on kuitenkin "luotettavan" tuntuinen.

    --/(+) lämmittää tosi paljon. Pers tuntumalta paaaaksun fleesen verran. Ongelmaksi muodostuu käsivarret, niitä sitten palelee kun ei voi laittaa takin alle kun "hikikerraston", vaikka pakkasta on -20C . Pitänee keksiä jotain vekkulia.... kuten irtohihoja tms.....
    (-) ennen pitempää rykäisyä tehkää testireissu, ettei selkäpanssarin alareuna jää liikkuessaan kanittamaan housujen resoriin.

    Kaiken kaikkiaan ihan ok vehje, Toivottavasti vaan ei ikinä tulis tarpeeseen.
     
  3. Maukka

    Maukka 800 re

    Vs: rintapanssari

    Samat huomiot forcefieldistä. Yhden miinuksen vielä lisäisin, että hieman tympeä vetää ne sivutarrat kiinni. Varsinkin, jos on jo toisen ajopäivä aamu :D Itse pidän tätä päällä nii, että housujen henkselit jää alle, eli ei kanittele niin helposti resoriin.
     
  4. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: rintapanssari

    Meinaatko niitä isoja sivutarroja? Mulla ne on aina kiinni ja kädet pystyssä pujottaudun sisään sen jälkeen munuaisvyö kiinni ja sen kiristys noilla munuaisvyön kahdella tarralla yhteensä aikaa menee 5sek, kerran kun säätää sopivaksi niin voílá :D
    Itse käytän housujen alla, sen verran paksut nuo henkeleiden kiinnikkeet että varmasti painaa
    Autosiirtymille pakko ottaa pois kun muuten tuo häntäluulirpake työntää panssaria ylös, kelkalla ajossa täysin huomaamaton paitsi jos oikein kiinnittää huomiota siihen..
     
  5. Maukka

    Maukka 800 re

    Vs: rintapanssari

    Kai mulla on sitte niin isot tissit etten saa sitä oikeen sopimaan tuollain pujottamalla :D Autosiirtymällä panssari on tosiaan takapenkillä.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: rintapanssari

    Laita löysemmälle ne tarrat, tosin itsellä kaikkein tiukimmilla ja silti löysän oloinen... väärä koko mulla? ::) ;D
     
  7. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: rintapanssari

    Itse ajanut scottin ja dainesen(wave v-2) panssareilla joista dainese pirusti parempi, kylläkin tuplasti kalliimpi. Kummassakin rahoille vastinetta. EVS:n tukivyö aina päällä, paras vyö mitä olen löytänyt.
     
  8. Skippa

    Skippa Lynx rave re 850 -20

    Vs: rintapanssari

    Itsellä Evs:n revo5:nen ja flux:i. Jäänyt tuosta aikasemmasta harrastuksesta, toimii molemmat kelkkahommassa ihan täysin.
     
  9. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    hyvä on tuo kyllä ajossa ku nyt pääs testailee, varsin huomaamaton :)
     
  10. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Vs: rintapanssari

    Sama rytky, vielä ei paremmasta tietoa. Luulidin tämän olevan hintansa väärti kuiten suht edullinen.
     
  11. maxfun

    maxfun Polaris RXL 1992

    Vs: rintapanssari

    Itse tilasin tällaisen suojapaidan! Kokeilin Team10:n suojapaitaa ja minusta se ei ollut hyvä, joten päädyin vertailun jälkeen tähän.Tilasin L koon paidan ja se oli sopiva minun vartalolle (178 cm ja 91 kg), ajattelin ensin et ottaako vatsan kohdalta kii mut hyvin mahtui päälle! ;D Yhden testireissun jälkeen todettuna paita istui hyvin päällä mm. kyynärsuojat pysyi paikoillaan ja ajossa ei huomannut et paita edes olisi ollut päällä.
     
  12. jariiisakkala

    jariiisakkala xrs e-tec 10.yamaha rx1

    Vs: rintapanssari

    kyllä mielessä on käynyt että tarvis hankkia,tuskin siitä haittaakaan on
     
  13. komupa

    komupa Member

    Vs: rintapanssari

    Onko jo kokemuksia käytännössä Foxin paidasta? itse koitin kelkkakunkku viikonloppuna paitaa päällä ja hyvältä tuntu, tekisi mieli vielä Scotin paitaa koittaa, ennen kuin hommaa. Hinta saisi olla se 150 tai alle.. No Scothan maksaa enemmän, mutta näytti aika hyvän oloiselta.
     
  14. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: rintapanssari

    Hyvä on, ei huomaa ajossa yhtään! Hinta/laatusuhde on mun mielestä kyllä hyvä. Ainut huonopuoli on vain se, että se on tosi lämmin. Eli kunnon hikijumppareitillä tulee kuuma eli alle ei todellakaan tarvi muuta kun joku tekninen urheilupaita.
    Mutta toisaalta ei ollu kylmä -25 keleillä...
     
  15. Mekatsu

    Mekatsu rave 600 -09

    Vs: rintapanssari

    Onkos tuo hengittävyys toiminu tuossa forcen panssarissa.....itellä scotin crossipanssari ja ajon jälkeen on panssari ihan märkänä ja se kastelee sitte fleecet yms. uudestaan? Olen pitäny tätä panssaria fleecen ja kuoritakin välissä.
    Force ilmeisesti pidetään aluasun päällä ja sitte siihen fleecet yms?
     
  16. jupe82

    jupe82 Member

    Vs: rintapanssari

    Moro! Ostin maanantaina scotin spursuit suojapaidan. Ihan sopiva ja hyväntuntoinen päällä. En ole vielä ajossa testannut. Hintaa oli 200€.
     
  17. [IQ]

    [IQ] Sw assaultti & 600 Switchback

    Vs: rintapanssari

    En löytänyt sopivampaa topikkiia ja en jaksanut tehä uutta niin..

    Tietääkö kukaan onko missään myytävänä semmosia kyynärtukia joita vois käyttää kelkkailussa/rossissa, oon käyny kattelemassa jotain ihmetukia apteekista yms. mutta kaikki on semmosia rimpuloita, ettei niissä oo moottorikelkailussa oo mitään hyötyä. Ettisin semmosia vähän jämerimpiä jossa ois mahdollisiesti myös jotain suojaaa.
    Kun polvitukia on joka lähtöön, mutta kyynärpäihin ei näy löytyvän mistäänn?
    Joo itellä kummassakin kyynärpääsää rustojen kanssa ongelmia. niin vähä parempaa tuentaa tarvittaisiin!
     
  18. Vasko

    Vasko Äxxä Summit -14

    Vs: rintapanssari

    Eka reissu takana FOXin panssaripaita päällä, ja oon kyllä erittäin tyytyväinen! Mulle ainakin istuu todella hyvin, eikä ajossa huomaa, että mitää panssaria päällä onkaan! Hikikerrastonpaita oli alla sekä Scotin kuoritakki päällä, ja lämpöä oli sopivasti näille keleille (- 8 astetta ja tuulta niin kerpeleesti). Paha tietty mennä hulluna kehumaan, ku en oo muita kokeillu. Hinta- (120 €)/laatusuhde mielestäni kohillaan...
     
  19. Vasko

    Vasko Äxxä Summit -14

    Vs: rintapanssari

    Katopa löytyyky tuolta mieleisiä: http://www.duell.fi/kuvastot/duell_kelkkakuvasto.html
     
  20. [IQ]

    [IQ] Sw assaultti & 600 Switchback

    Vs: rintapanssari

    Joo kaikki yleisimmät jälleenmyyjät oon jo katellu läpi, Ei oo kun suojia.
     

Suosittele tätä sivua