Rotax 503:seen tehoa

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä redis, 17/9/08.

  1. redis

    redis New Member

    Elikkäs mulla on tollanen vanha nuhanen Lynx ranger king -99 ja siihen pitäis saada vähän piristystä. Kelkka ei sinänsä ole nuhainen, kulkeehan se yksin ajettaessa päälle 100km/h. Tietäisiköhän joku mistä tuollaiseen 503 rotaxiin saisi teharin? vapaa virtaussuodattimetkin ovat hankinnassa, ongelmana on vain mitkä kaasarin suuttimet tämän jälkeen vaihdan? (vakio suuttimet ovat 250:set) Pelkään vain että seos tulee liian laihaksi imuäänenvaimentajan poiston jälkeen, kun2 power filtteria imee ilmaa hieman eri tahdissa kun toi vanha 5 reikänen muovipönttö? Olisiko jotain muita ideoita tehon lisäämiseksi, itse sylintereihin en ajattellut koskevani ja turbon asennus tuntuu liian isolle rojektille tollaseen.
     
  2. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Elä mene niitä powerfilttereitä laittamaan siihen..jätä vaan normi imupöntöt paikalleen.Putken vaiholla siihen ehkä sais pikkusen potkua/kierrosherkyyttä lisää...ei vaan itellä ole tietoa että mistä ja mimmosia tehareita siihen saa.Kanavia vois silotella ja VOIMANSIIRTO kuntoon..eipä sille paljo muuta voi tehä.Helpomalla pääse ku nakkaat 550 koneen paikalleen tai nestekoneen (joutuu enemmän tekemään hommia,jäähyttäjät yms).
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Juu,

    kuten edellä sanottiin, tossa tapauksessa kannattaa panostaa ensimmäisenä voimansiirtoon ja sen toimivuuteen.
     
  4. peltzi_jr

    peltzi_jr rotaxin 536 meni 370z cattiin

    Vs: Rotax 503:seen tehoa

    voihan niitä sylinterin kanavia viilata vähän leveemmäks jollahi dremelillä. pakoaukon levennys ja imupuolen kiillotuski auttaa. itellä 503 rotaxessa wiseco takot ja rimmatut kanavat ja arctic cat z370 putki niin lähtee ku ampiainen mut nopeuttahan tolle koneelle et enempiä saa ku ton 120-130kmh kahdella kaasuttimella.
     
  5. juhispahis

    juhispahis AC PORO

    Vs: Rotax 503:seen tehoa

    Juurikin näin.. ;D
     
  6. Late94

    Late94 Active Member

    Vs: Rotax 503:seen tehoa

    Mulla olis myynissä sylinterisarja, joka sopii rotax 503. vaihettu 583 männät ja siihen viellä suzuki rm 250 läpät. Tehot nousevat huomattavasti. katsokaa (http://www.nettimoto.com/lynx/racing/1205630) tuolta jos kiinostaa.
     

Suosittele tätä sivua