Joensuun ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Kapital, 17/8/07.

  1. Ratox

    Ratox Well-Known Member

    Vs: Joensuun ympäristö

    Huomenta!
    Käytiin eilen Mertsin ja Kukkos Ranen kans se uus väliaikainen Pyytivaaran kiertoreitti kävelemäs läpi ja vähä vesuroimassa ja merkkaamassa. Nyt pitäs vaa merkata kunnolla,vesuroida vähä lisää ja alkaa tallata. Itse en tod.näk.jouda ku lauantaina,ihme vuoroja syöttäävät töissä... Mutta jos on kiinnostusta ennen v-loppua,ni kysykää Mertsiä kaverix. Eikä kannata mennä sinne vielä pörrää millään vehkeellä,jos ei tiijä mistä ajaa,aika tarkalleen pysyttävä tietyn maanomistajan mailla,joka on sentäs sallinut tehä korvaavan uran. Eli Mertsi oppaaks tai minä lauantaina,saattaa se Ranekin joutaa joku päivä...
    Siisteinhän olisi et ura ois merkattu pe mennes ja lauantaina päästääs talkoilla ajamaan koko pätkä vaikka Uimaharjuun asti auki! Liekkö koskettukkaan esim Ohovaaran rinteisiin... Ei sinne mitään tampparia voi kutsua ennenku se on tallattu kunnolla,sano Rane. :D
     
  2. TurunenT

    TurunenT Lynx RE 600ho

    Vs: Joensuun ympäristö

    Noihin uravastuu juttuihin.. Itse asustelen Iiksenjoen varrella, joten Iiksenjoki - Kovero välille on helpoin talkoisiin lähteä. Mutta kulkeehan se kelkka kärrissä myllylle tai Liperiin... Itseä lainatakseni, apupojaksi lähden mielelläni :D
     
  3. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Iiksenjoki-Heinävaara-Kiihtelys-Kovero akselille Teropin ja Timelessin kaveriks? :)
     
  4. Marzo

    Marzo Ac "The Beast" cf6@800cc 153"

    Vs: Joensuun ympäristö

    Itse voisin kontiolahti-uuro-mönni-(Selkie, jos saatas auki) sektorilla touhuilla...hymäri varmaan kans vois tähän liittyä?
     
  5. TurunenT

    TurunenT Lynx RE 600ho

    Vs: Joensuun ympäristö

    Ilman muuta. Jos työkiireiltä kerkee, (kolmivuorotyö) ni talkoissa mielellään mukana :D
     
  6. vyoy

    vyoy brb:n mies

    Vs: Joensuun ympäristö

    Minä olen touhunnu vähän aikaa Reijolan alueella teropin kanssa ja voin jatkossakin parannella tätä suuntaa.


     
  7. panther oku

    panther oku Ilves BD 800 ;), Ogelbo 800 L,80

    Vs: Joensuun ympäristö

    Tänään viitoitettu Pitkästälahdesta - Valamoon , jäätä mittaukien mukaan + - 30cm. Kiitoksia Juhani ja Arto. ja loppuviikoksi lanataan Neste-Pitkälahti
     
  8. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Minä ja Ruupanen käydään huomenna korkkaamassa se pätkä.
    Jos oot huomenna lähdössä niin soita. Ajellaan sit porukalla se väli auki. :)
     
  9. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Joensuun ympäristö

    lupailee kyllä semmosta pakkasta että en taida ees pekkasta kysellä, ja voipi olla et ei muutenkaan antais..
     
  10. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Päivällä pitäis olla vaan -19c.
    Itellä on -20c sellanen kipuraja niin vielähän tuo näyttää alittuvan. ::)
     
  11. Zuumi

    Zuumi Lynksin Extriim

    Vs: Joensuun ympäristö

    Pakkasen vähentymistä tässä vaan olen odotellut. Eilen oli sellainen pikakuume, kesti vain puoli päivää :D
    Jos huomenna kärsii, tarkoitus on lähteä Huhmarille. Mut jos liian kylmä, niin sitten lauantaina.

    Siellä on muuten korkkaamatta vain muutama km Huhmarin päästä. Loppupätkää Polvijärvelle on ajeltu jossain vaiheessa pari kertaa (joku paikallinen).
     
  12. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Sieltä ei siis hirveitä freeridekiksejä siis saa. ;D
    No, auki se pitää jokatapauksessa saada.

    Zuumi, siellä ei tainnut olla kaatuneita puita tai mitään?
     
  13. Zuumi

    Zuumi Lynksin Extriim

    Vs: Joensuun ympäristö

    Noku oon kattonu vain pikkuteiltä käsin ::)
    Yksi puu on vinossa uran päällä korkealla, ekan tien luona. Ei haittaa vielä mitään. Muista ei tietoa.
     
  14. ranek

    ranek Member

    Vs: Joensuun ympäristö

    minne unohtunut oikeat ura vastaavat joutaa rukkaset naulaan.
     
  15. six-1

    six-1 Well-Known Member

    Vs: Joensuun ympäristö

    Raunolle:
    Tällä varmaan haetaan lisävoimia ja tehokkuutta urien hoitoon...
    Itsestä on kovin "isot" alueet yhden miehen varassa nykyisellä sydeemillä ja jokaisella tahtoo olla aika aina hieman kortilla,tämä uusi "sydeemi" ei tietääkseni häädä nykyisiä "vastaavia".
    Vai onko joku "pelko" asiasta?

    Ei pahalla mutta ei kukaan ole korvaamaton.
     
  16. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Vs: Joensuun ympäristö

    Mitä lie OIKEA uravastaava saanut aikaan tässä viimeisen kahden vuoden aikana? Kotona rukkasen heilutus ei edesauta reitistön kunnostusta millään muotoa.
     
  17. BAD MANN

    BAD MANN YAMAHA VECTOR "Bad Boy"

    Vs: Joensuun ympäristö

    ;D Ensimmäinen tais vetästä jo herneet nokkaan ;D
     
  18. mertsi

    mertsi rmk 144"

    Vs: Joensuun ympäristö

    no niin huomio kaikki joensuun ympäristön yli innokkaat kelkka miehet ja naiset..pyytivaaran reitti on taas avattu liikenteelle tänään.rauno kukkonen,minä ja ratox käytiin toissa päivänä kattoo ura alustavasti raunon opastuksella koska hän kysyi luvat ja tiesi mistä reitti kulkee ja tänään minä ja ratox käytiin reitti tekemässä ajo kuntoon.menihän tuolla 23 asteen pakkasessa 5 tuntia ahertaessa jonka pakkanen sai tuntumaan pitemmältä ajalta.reitti kulkee n 50 metriä pyytivaaran tien vartta pitkin ojassa ni st1 tultaessa ajetaan siiman vasemmalla puolella erityistä varovaisuutta noudattaen eikä metriäkään tiellä tai ajo loppuu välittömästi ja reitti sulkeutuu.siitä alkaa muutaman sadan metrin pituinen jää pätkä jossa ajetaan 40 kmh koska vesistön äärellä on vakituisia asukkaita.metsä osuus on yhden kelkan mentävä ura ja kohdattaessa toinen kelkka ni ajettava sivuun eikä uralta poiketa umpi osuuksille.siellä on jokikoneen nauhaa ni niitä kun seuraa ei eksy eikä aja missä sattuu.ura ei ole mikään 10 laatu luokan ura et kenenkää on turha valittaa mistään pienestä esim kannoista,savotta risuista,leveydestä ym koska tehtiin tämmöinen homma kelkkailun eteen mut tyhjää parempi ja liikenne taas sujuu.iso kiitos raunolle ja koko kolmikko otetaan kiitokset vastaan ja kaikki ylimääräinen alkoholi pitoinen kenellä sattuu olemaan otetaan vastaan koska kelpaa lämmikkeeksi kelkkailun päälle sauna juomaksi :)
     
  19. Ratox

    Ratox Well-Known Member

    Vs: Joensuun ympäristö

    Eli eikun tallaamaan jälkeä kohti Uimaharjua! Ite aattelin sillon lauantai aamuna lähtee,mukaan mahtuu jos ketä kiinnostaa? Otan ainaki vesurin viel varalta mukaan,lapioo hankala kuljettaa... Ja niitä uuden kiertoreitin rantakiviä kannattaa varoo,ku tullaan takas maille St1:ltä päin ajelles. Ei oo tähän hätään ku pelkkää lunta polettu kovenemaan.

    Ja varotuskolmioita jäi jokunen yli,stop-merkki,muutama jätkänristi,merkkausnauhaa ja huoltoasemakylttejä. Voipi tiedustella,jos johki päin maakuntaa tarttee.
     
  20. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Joensuun ympäristö

    Hemmetin hieno homma!

    Ja vielä tähän uravastaavan hommaan, niin eikös se nyt ollut kupletin juoni et myö ollaan vain apupoikina kauden aikana (poletaan urat, raivataan kaatuneet puut = varmistetaan että tamppari pääsee reiteille). Et eikai tässä nyt olla kenenkään varpailla astumassa, ainakaan tarkoituksella.
     

Suosittele tätä sivua