Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä juha1981, 1/2/13.

  1. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Ei ole tullut osumia kytkimeen koskaan. Ja oletan että kytkimen painot ovat samanpainoisia, kyseessä siis MTX:n painot.
    Lisäsin edellis iltana kytkimeen 2g lisäpuntit sisäreikiin ja kiekat tippui tällöin n.8100 paikkeille ja vedot olivat jo aivan eriluokkaa kelkassa.
    Olisinko 5-6 vetoa ottanut ja sitten olin jo siirtymässä pois kyseiseltä pellolta kunnes tapahtui tämä surkea asia..
    Eiköhän nuo painot ole varmaan aika tarkkaan punnittu että ovat samanpainoisia painoja. samasta pussista otin jokaiseen painoon yhden 2g painon.
    Jenkeistä sen pitäis tulla tänne. Nyt se on selvittämässä rahdin suuruutta niin tietää sitten paljonko koko potti maksaa. Ja tämä oli tosiaan koko alakerta tehdasuutena..
     
  2. L4t3

    L4t3 AC CF/M 800 141" -11

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Nuista MTX painoista oli snowestissä puhetta että saattavat vaatia spiderin shimmauksen. Tuli vaan mieleen kun tuo kytkin lähti ilmeisesti melko pian nuitten painojen asentamisen jälkeen, että voisko se vaikuttaa asiaan, ei kyllä pitäs ???
     
  3. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Eka reissulla kun laitoin lisää 2g painoja sisempiin reikiin niin meni tuo kampiakseli poikki. Jotenkin vaan tuntuis hullulta että se nuista painoista olis nyt johtunut tuo kampiakselin poikki meneminen..
     
  4. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Kampiakselin katkeamiskohta kertoo syyn katkeamiseen. Ota ehdottomasti Sumekoon yheyttä ja kysy heiltä mielipide asiaan. Vois kuvitella että noin vähän ajettuun saattaa valmistaja tulla vastaan. Tuskin korvaa kaikkea, mutta rahaa se on puoletkin.

    Mutta katkeamiskohdasta pystytään hyvin suurella todennäköisyydellä syy selvittämään.
     
  5. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Muutama milli jäi akselia näkyviin kytkimen sisemmän lautasen puolelta. Ja kun akselia katsoo niin se meni siitä poikki mistä se aavistuksen kapenee.. On mulla kuviakin koneella , jos joku haluaa nähdä niitä ja analysoida voin laittaa mailiin koska tänne en niitä osaa siirtää..
     
  6. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Tarkka syyn selvitys vaatii laboratorio laitteita, mikroskooppia murtumapinnan tutkimiseen, kovuusmittausta etc.

    Jos mielestäsi kaikki vaihdetut hilut ovat olleet OK niin kampuranvalmistajaa kiinnostaa varmasti syy sen katkeamiseen. Tuskin on tarkoituksella tuotannosta läpi päässyt virheellinen yksilö.

    Laita varsin mahdollisimman tarkka kuva tänne niin spekuloidaan, vaikka siitä mitään sen kummenpaa hyötyä olisikaan...
     
  7. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Laitan mainintaa liittyen tuohon jenkeistä tilaamiseen. Olen lueskellut, kuinka porukat ovat tilanneet ongelmitta tavaraa jenkeistä, ja senpä vuoksi uskaltauduin itsekin tilaamaan tavaraa. Tilasin tehoputken, pleksin, suksien satulat ja sähköstartin. Ja kuinkas kävi, PERSEELLEEN MENI! Tullista tuli ilmoitus, että lähetys saapunut ja tulisi suorittaa tullaus ja verot. Tein työtä käskettyä ja maksoin kaikki ja jäin odottelemaan postin saapumista. Sieltä tuli ainoastaan yksi laatikko ja helvetin kevyt. Heti alkoi hälytyskellot soimaan että ei jumalauta, pelkkää pakkausmateriaaliako on lähetetty. No, laatikossa oli pelkästään pleksi, eikä muuta. Soitin postiin, että missä on toinen laatikko kun laatikon päällä on tussilla merkintä 2of2. Postista ilmoitettiin että koodilla ei ole kuin yksi laatikko. Otin yhteyttä tulliin, että olen tullannut ja maksanut kaikkien tuotteiden tullit ja verot jo, mutta en saanut kun yhden tuotteen koska olin siinä uskossa että kaikki tulee yhdessä laatikossa kuten lähettäjä minulle ilmoitti. Ja mitäs tulli tähän? Tappeluksi menee! Lähettäjä väittää että kaikki tuotteet on muka lähetetty kerralla ja kahdessa laatikossa sovitusta poiketen. Ovat ilmeisimmin tehneet sen virheen, että ovat laittaneet kaksi laatikkoa yhdellä lähetystunnuksella, koska tunnuksia on vain yksi, ja näinhän ei saisi tehdä. Sen vuoksi seurantakoodia käytettäessä tulee ilmoitus että tuotteet toimitettu, koska yksi laatikko on jo minulla ja toista laatikkoa ei siis pitäisi enää olla. Lähettäjä pesee kätensä hommasta eikä palauta rahoja, samoin usps, tulli voimaton samoin itella. Tullimaksuja ei saa takaisin ilman kirjallista selvitystä lähettäjältä että minulta miksi näin on käynyt. Eli, näyttää siltä että tuli hankittua kelkkaan pleksi jonka arvo tällähetkellä on 1900€!!! Alunperin sen piti maksaa vain 89$. Se oli mun eka ja viimeinen nettiosto.
     
  8. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki



    Yleensä nuo jenkkipojat laittavat pakettikorttiin maininnan että palautetaan lähettäjälle jos ei vastaanottajaa saa kiinni tai voida toimittaa pakettia hälle. Eli äläpä huoli vielä,eiköhän se paketti palaudu lähettäjälle takaisin ja joko lähettävät sen uudelleen tai hyvittävät summan takaisin.
     
  9. junnua

    junnua comatsu

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    kaverin vuoden vanhasta m8 meni kuukausi sitte kans kamura poikki, ei ehtiny jäädä romun korjausta odottamaan ja vaihto kelkan uuteen
     
  10. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Minkä vuotinen ämmäläinen oli kyseessä? Alkaahan näitä tulemaan enempikin kuin tämän minun yksilö :)
    Oliko se -12 vai -11 mallinen? sehän meni sit takuuseen kun kerta oli 1 vuoden vanha. mulla on tuo oma -08 mutta ajettu vain 1400km.
     
  11. junnua

    junnua comatsu

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    12 malli
     
  12. JL76

    JL76 Active Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    tuliko lähetys perille?
     
  13. Eki-S

    Eki-S AC

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    tuliko tilalle 13 kattila?
     
  14. hä-mis

    hä-mis Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Kyllä tuli ;D ;D. Kiitoksia todella paljon. Täytyy viikonloppuna perehtyä asiaan tarkemmin. Tilailin jenkeistä varmuudeksi ccu boksin, kun sattu olemaan myytävänä yksi sellainen ja hintakin oli vain 25$. Tosin täytyy viikonloppuna yrittää sulkea pois muut vaihtoehdot, kun hajonnut boksi.
     
  15. junnua

    junnua comatsu

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    m1100 ilman turboa otti tilalle,
     
  16. kallek78

    kallek78 Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Kuvien mukaan ZR580 2 variaattorissa on vakiona jousi 0648-076(vihreä). Tämä ei sitten nähtävästi ole ollut käytössä missään muussa mallissa.. vai onko jollain tietoa jousen arvoista tai kääntyykö jousi jossain taulukossa vastaamaan jotain esimerkiksi näistä?

    Driven springs
    0748-025** Green 157 lb
    0648-732** Green 280 lb
    0648-693** White 260 lb
    0648-718** White 260 lb
    0648-674* Red/White 105 lb
    0648-662** Platinum 180 lb
    0148-227 Yellow 92 lb
    0648-012 Blue 79 lb
    0648-010 White 58 lb
    0148-176 Black 42 lb
    0648-702 Red/Black 42 lb
    0648-114** Red/White 116 lb
    0646-379**** Yellow/White 285 lb
    0648-774** Orange 280 lb
    0648-776*** Orange 280 lb
     
  17. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Tuo koko variaattori ei ole ollu käytössä ku tuossa vehkeessä.
     
  18. Ekku75

    Ekku75 Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Miten mahtaa onnistua uusien sylinteriputkien vaihto ja vanhojen irroitus kannattaako itse tee se itse miehenä alkaa tekemään?
     
  19. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Irrotus voi olla työläs kun ei Cateissa oo ollu sylinteriputkia enää 80-luvun jälkeen?
     
  20. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Arctic Cat yleinen tekniikkatopikki

    Mistähän minä löytäisin tuon kelkan alakerran räjäytyskuvat että löytäis kaikki osat paikalleen? Pitääkö nuiden kampiakselin stefojen ympärille kasatessa laittaa mitään tököttejä? tiivisteliimaa tms..? Ja muitakin tärkeitä kasaus ohjeita otetaan vastaan..
     

Suosittele tätä sivua