2 variaattorin linjaus

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä SixPäkki, 16/11/06.

  1. SixPäkki

    SixPäkki IQ RMK 600

    Nyt kaivattaisiin neuvoa viisaammilta:

    Eli kelkki on 04 switchback 600, 2 variaattorin linjaus ja muutakin askarruttaa siinä.
    Kun tule tuo kelkka on nyt levällään syys huoltoa varten ja tulipas ihmettelyä...

    1.Paljonko manuaalin viittaaman linjaus arvon A kuuluu olla? ( 1 variaattorin sisemmän lautasen ja 2 sisemmän lautasen, sivuttais poikkeama aligment)
    2.Kuuluuko koko 2 variaattori paketin liikkua aksen suuntaisesti? minusta ei mutta kun se liikkuu n 2-3mm, prikkoja on niin paljon laitettu väliin, ettei pultti pääse painamaan lautasta kunnolla akseliin kiinni asti ( siis ulompi lautanen).
    3. tämäkin vielä ihmetytti, 2 variaattorin sisempi lautanen pyörii n 1/4 kierrosta tyhjää kun kädellä pyörittää. ilman että lautanen alkaa aukeamaan.

    räjäytys kuvat yms kyllä on, mutta kun näköjään koko homman toimintakin on minulla hukassa...
    toivottavasti joku saa tekstistä sen varran selvää että osaa neuvoa...
     
  2. SixPäkki

    SixPäkki IQ RMK 600

    lisäyksenä vielä

    2 variaattorin sisempi lautanen näyttäisi vipattavan hieman kun mattoa pyörittää ihan hiljaa, kun vauhti kasvaa ja variaattori alkaa aukeamaan niin vipatus loppuu.
    Johtuukohan tämä siitä että variaattorin esisäätö ruuvi painaisi lautasen vinoon?
     
  3. hammasratas

    hammasratas Member

    osaisko joku vastata kysymyksiin 2 ja 3? oon itekki joskus miettinyt samaa ::)
     
  4. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vaikka minä melko tekniikkarajoitteinen olenkin, niin yritetään ;D

    Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo on normaalia. Eli kuuluu.

    Tämä taas ei kuulosta normaalilta.
     

Suosittele tätä sivua