KULJETUSPEITTO

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä rudolf, 13/2/06.

  1. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    No niin, nyt pitäis saada tietoo pätkäkelkan kuljetuspeitosta. ??? Olisi tarvetta kunnolliselle (lue kestävälle) kuljetuspeitolle, kun noi halpispeitot ( joita on jo useampia riekaleina tallin nurkassa) alkavat jo tympiä! Onko kellään tiedossa hyvää ja edullista vaihtoehtoa SXR Jampin päälle sopivasta peitosta, saa myös tarjota jos on ylimääräisiä...
    Itellä ollut mm. Snowexpert ja tuo ainakin oli aivan pohjanoteeraus! :mad: Kelejä toivotellen: Rudi
     
  2. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Joo, ainakaan kelkkahemmojen kuljetuspeitettä ei kannata ostaa, kaksi olen ostanut saituuttaan kun ovat halvempia kuin orkkikset ( kestääkö nekään) ja kummatkin rikk,i ei kestä kunnolla yhtä talvea. :mad:
     
  3. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Tuolta saa tilattua.

    http://www.dowco-inc.com/Seg_Power.asp?seg=4
     
  4. homppa

    homppa Lynx Rave Re 600 E-Tec vm.09

    http://www.tammers.fi/muut.php

    Ostin tuon tammersin valmistaman kuljetuspeitteen paikallisesta kelkkaliikkeestä eli
    Naumanen Nurmes. Kuljettanu en ole vielä kelkkaa tuon peitteen kanssa, mutta uskon että toimii.
    Ja oli halpa ;)
     
  5. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Ainut joka kestää on yleensä alkuperäinen merkkikohtainen suojapeitto.
     
  6. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Jos mikää noista ei tunnu toimivan viimekädessä voit vaa heittää pressun päälle

    So simply
     
  7. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Jos nimenomaan kuljetukseen peittoa etsii niin paras ratkaisu on hommata peräkärryyn kuomu.Siis jos kyseessä on peräkärry kuljetukset?
     
  8. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Mulla on REV:in oma peitto, todella helppo laittaa ja pysyy. Elikkä jos et kuomukärryä raaski ostaa, niin merkkikohtainen peite.
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Oikessa kuljetuspeitteessä on pehmeä kelkkaa naarmuttamaton sisäpinta, säilytykseen voi toki käyttää vaikka pressua.
     
  10. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    ;)Kuomukärry mulla kyl on, mutta se on vähän korkee (oon tehny sen sisäkorkeudeltaan crossille sopivax +165cm, saa ajaa sisälle kun kippi auki) ja pitkillä matkoilla toi vanha Baijerilainen vetää "Essollisen" bensaa kun sitä ilmanvastusta on aikaspaljon reilusti. Säästää jotain 2l/100km ku heittää kapelin pois ja peittää kelkan, ja ajaminenki on paljon mukavampaa...(Meneehän se si kuiteski kelkan tankkiin sekin raha).
    Siispä "Rättikauppaan"...
     
  11. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Ei varmaankaa oo liian offtopic jos kertoo muittenki merkkien peitoista?

    F-Catin peitto kyllä istuu tuon kelkan päälle ku kortsu. Varmasti pysyy päällä jos kärryssä kuskaa. Peitto kiinniteään kelkkaan 6:lla kiristettävällä koukulla. Koukkujen päihin kannattaa laittaa ohuesta kumiletkusta päällysteet niitten koukkujen päälle, koska jos peittoa nakkoo kelkan yli niin melko helposti naarmuttaa kuomua ym. Peitto on vaan vaikea yksin laittaa päälle koska se on tehty niin justiinsa ettei paljoo ylimääräistä tilaa ole.
     
  12. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Minulla on tuo mp-asun 100 euron peitto ja ihan hyvä tuo on. Passaa sinunkin yamahaan hyvin kun saman mallinenhan tuo on kuin vmax
     
  13. Kuitu

    Kuitu Member

    Oli taannoin puhetta kelkkamyyjän kans asiasta kun harmitteli että osassa liikkeen vaihdokeista on kuomun maalipinta huonontunu "kuljetuspeitteiden" takia. Mainitsi saman asian, että oikeassa kuljetuspeitteessä tulisi olla pehmeä sisäpinta, mutta tämmöisiä peitteitä ei ainakaan heillä ollut myytävänä. Itse päädyin ostamaan ihan normi merkkipeitteen johon on helppo sitten pehmuste erikseen liimata/ommella.
     
  14. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    Ei sitä pehmustetta tarvitse kiinni ommella. Riittää, kun laittaa jonkun pehmeän kankaan kelkkapeiton alle etukuomun ja tuulilasin kohdalle.
    Ja kiinnitysremmejä ei kannata vetäistä penkin yli.
     
  15. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    "Ainut joka kestää on yleensä alkuperäinen merkkikohtainen suojapeitto."
    Kuten hra Viileä mainitsi, ainakin Cattiin ja uskoisin muihinkin merkkeihin saavan alkuperäisiä ja niin ihanan kalliita kuljetuspeittoja.
     
  16. rehto

    rehto Well-Known Member

    No ilmeerataan nyt tasapuolisuuden vuoksi Polariksen "IQ" peite 230e mutta kyllä se sitten istuukin hyvin. Ostin tuon kun ajattelin että en kuitenkaan löydä mitään tarvikepeitettä joka istuis tuohon SB:n pitkään perään. No, oli se halvempi kuin kuomukärry :).
     
  17. Kuitu

    Kuitu Member

    Olekko kokeillu, että kyseinen yhdistelmä ei ota tuulta alle? Se pitää istua se irtonainen pehmuste tosi hyvin siinä peitteen alla, että se peite ei pääse tuulta ottamaan.

    Yamahan merkkikohtainen kuljetuspeite maksaa lähtöhinnaltaan 99€...sinänsä halpa kun tarvikepeitteet ovat samanhintaisia.
     
  18. jammu700

    jammu700 Well-Known Member

    Mistä tuohon hintaan löytyi?
    Ostin juuri Yamaha SRX:n ja siihen pitäisi löytää sopiva kuljetus peitto.
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Juu, kalliita ne on, mutta F-sarjalaisten omistajien iloksi minulla on myytävänä palstalla myynnissä tarvikepeittojen hintaan yksi alkuperäinen...
     
  20. SaPeKa

    SaPeKa Well-Known Member

    Nostetaas vanhaa aihetta ylös, kun peiton hankinta olisi ajankohtainen.

    Onko suosituksia hyvästä (tarvike) kelkkapeitosta? Lähinnä tulisi satunnaiseen säilytykseen.

    Kuljetettaessa on yleensä kuomu ja jos joskus pitää siirtää kärryllä ilman kuomua, niin sitten vedetään paljaalla :p

    Lähinnä kiinnostaisi malli, joka olisi pintamateriaaliltaan kohtuullisen tukevaa ja sisäpinnalla pehmeä pinta. Ei ollut edes skippadoon orkkispeitteessä pehmeää sisäpintaa ja hintaa oli yli 200,-
    Tarvikkeena vastaavan saisi heiman alle satkulla. Tuollaista pehmeäsisäpintaista en vielä löytänyt. Pärrään olen kyllä löytänyt pehmeäpintaisia tarvikepeittoja.

    Ja saa toki tarjota käytettyä peittoa, jos löytyy hyvä ylimääräinen.
     

Suosittele tätä sivua