Lämmitettävät ajolasit???

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä äsdeeii, 4/1/11.

  1. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    BRP:n laseissa on normi RCA kaapeli ja itse olen värkännyt Polariksen rca-virran ulosoton tankoon ääri sääilmiöitä varten (alijäähtynyt vesisade). Normisti tuo akku pelittää hienosti koko ajopäivän, kun vain muistaa käyttää ON-OFF katkaisijaa akusta, kun irroittaa akun ja lasien välisen kaapelin. Joskus saattaa mennä akku vikatilaan, jos nykäiseen piuhan irti laseista, kun on virrat kytkettynä. Akun vikatilasta pois saanti onnistuu laturilla.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  2. Ves_ku

    Ves_ku Assault 850 2020

    Laittoiko kumpikaan tai joku muu FXR laseja testiin? Skidoo Helium oli sen verran pettymys omalla kohdalla, ettei viittis toista kertaa menä miinaan.
     
  3. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Itse ostin oakleyn lasit joissa akku hihnassa. Ne tuntuu hyvältä ja joitakin yllättäviä jäätymisen ja huurtumisen estäviä näkyvyyden pilaajia niillä pelastanu.
     
  4. eemi

    eemi Polaris Axys 800 SKS 155"

    Mikä sulla tuotti noissa Heliumeissa pettymyksen? Ihan mielenkiinnosta kyselen ku itsellä nyt Heliumeilla kolme reissua takana eikä pahaa sanottavaa oo ainakaan vielä.
     
  5. Ves_ku

    Ves_ku Assault 850 2020

    Johto meni poikki heti ekalla reissulla. No se ei vielä iso murhe. Akku meni johonkin oikoseen tai paremminkin se elektroniikka, lämmityskalvo kupli irti yhden niitin juuresta ja nyt ne ei enää lämpene vaikka mitä tekis. Hyvät lasit kyllä muuten ollut, mutta lämmityksestä nautiskelu jäi kovin vähiin.

    Ihan muuten mielenkiinnosta jos joku vois mitata mitä lämpövastuksen resistanssi kunnossa olevissa Heliun laseissa on.
     
  6. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Ole yhteydessä myyjäliikkeeseen ja pyydä takuukorjausta tai vaihtoa. Minä olen ainakin saannut hyvää palvelua BRP:ltä ja ovat lähettäneet mm. uuden johdon katkenneen tilalle. Tuo on juurikin heikko "kohta" näiden lasien suhteen. Minulla katkesi tuo led-valopiuhan juuresta ja luulempa, että siitä sinullakin. Itse olen näistä laseista ollut hyvin tyytyväinen ja niitä on jo toiset menossa ja neljäs talvikin nyt. Ekat toimii vieläkin, mutta lasit on vain niin naarmuiset, että jätin varalaseiksi. Akun todellakin saa vikatilaan, kun irrottaa johtoa ilman että kytkee laseja ON/OFF kytkimestä pois päältä. Takaisin henkiin akun saa vain laturilla.
     
  7. Ves_ku

    Ves_ku Assault 850 2020

    Takuu noista jo päättyi. Tosin olishan sitä niissä vielä ollut kun alkoi renaamaan, mutta omaan saamattomuuten tyssäs se. En täysin tuomitse, mutta olis noi voinut mut helpommallakin päästää. No pitää katella ratkaisuja joissa ei olis kylmässä hyytvyvän akun varassa vaan virtaset tulis kelkasta. Oli muuten noiden lasien neitsytmatkalla likemmäksi 30 pakkasta joten saattoivat sitäkin säikähtää.
     
  8. jermu88

    jermu88 Lynx Rave RE 600 E-Tec -13

    47 ohmia näyttääs olevan
     
    Ves_ku tykkää tästä.
  9. Ves_ku

    Ves_ku Assault 850 2020

    120 ohmia näyttää omissa laseissa. Ei voi sanoa että lämpenis kummosesti. Tosin aika pieni on lämpöteho tuolla 47 ohmillakin.
     
  10. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Kannattaa asiasta sinne BRP:lle päin mainita, vaikka takuu on himmentynyt, kuten sanoin "hyvin ovat palvelleet".
     
  11. Latez

    Latez Well-Known Member

    Onko jotain uusia lämmitettäviä laseja tullu markkinoille?

    Lähinnä kiinnostaa mallit missä akku itessään, eli ei johtoa.
     
  12. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Onkos sellaisia, jotka lämmittää kokopäivän ja ei ole ulkoista akkua? Jollain valmistajalla oli sellaiset lasit, jotka lämmitti, ehkä sulatti timerin sulatusaikana ja niissä ei ollut ulkoista akkua, mutta mitä sellaisilla tekee, jotka ei lämmitä kokoajan tai teho riitä pitämään laseja kokoajan puhtaina ja siihen jäätävään vesisateeseenkin on vain lisättävä virtaa ja otettava kelkan ulosotosta suoraan kaikki mitä antaa, kun BRP:n akkukapasiteetin virta ei riitä, jota olen pitänyt takin taskussa. Silloin en ole nähnyt siitä mitään erikoisempaa vaivaa, kun en ole ns. kiinni kelkassa. Nyt käytän hybridi FRX kypärää lämmitettävällä lasilla ja se on ollut kyllä omasta mielestä hyvä, ei käy edes viima poski-, nenänpäihin tai lasien ja kypärän välisiin aukkoihin.
     
  13. Somppi

    Somppi 155" 850 SKS -21 Xtrim RE 800 -17, RE 600 -14

    509 Ignitet oli viimekaudella parilla reissulla käytös ja ainakin semmosella sumusella kelillä pysy auki hyvin kun normilasit jäätyi. Itellä on 509 kypärä ja pelkästään 509 laseja niin sopii hyvin yhteen. Jos sattuu ennestään olla 509 lasit ei tarvi ostaa kun lämmitettävät linssit ja akun, sopii samaan runkoon. Jatkuvalla lämmityksellä tais kestää 5h linssi 40*C. Toinen moodi oli 120sec päällä ja 120sec pois niin oiskohan se kesto jtn 8h (ainakin luulisin). Ja jos meinaa lähtee maunusen 24h reissulle niin ottaa pari kolme lisäakkua niin virta piisaa vaikka osa olisikin pitkin poikin kairaa :p

    Linkki vielä drivokselle laseihin. En tiedä mistä hinta on revitty liekkö sivujen päivityksessä tullut virhe. 220e maksoin viimevuonna blackopseista. https://www.drivos.com/kelkkailu/mi...te-lammitettavat-kelkkailulasit-p-163994.html
     
    Viimeksi muokattu: 14/9/19
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vaatisi aika valtavan akun että lämmitys olisi koko ajan päällä, silloin virta olisi pakko ottaa jo ulkoisesta lähteestä jos ei halua kypärään kilon lisäpainoa kiinni. Itsellä viime talven oli käytössä Oakleyn Infernot pahimmilla lumisade/märkäkeleillä ja olin kyllä tyytyväinen. Nappia kun painoi liikkeellelähtiessä tai hetkeä ennen niin lasit pysyi sulana seuraavaan pysähdykseen asti. Eli ei tarvitse 3min välein nappia painella, kun lasien tuuletus ja muut ratkaisut tehty oikein Ja akku kesti aina kokonaisen ajopäivän umpishommissa. Ja tuo Prizm HiPink Iridium oli kyllä huonolla kelillä ihan ykköslinssi muutenkin, tuo kontrastia mutta kuitenkaan ei syö valoa liikaa. Mukava kun kaverit asetteli laseja sulamaan jonnekkin änkkärin päälle, esim. näitä niin hehkutettuja prospecteja, niin itse sai keskittyä eväiden syömiseen...

    Ski-Doon lämmitettävät lasit oli itsellä muuten toimivat, mutta ongelma oli sen piuhan kanssa kun tarttui risuun ja jäi välille. Reitti yms. ajoon varmaan hyvät mutta umpishommissa se johto pitäisi virittää niin että ei tartu mihinkään ja akku saada jonnekkin fiksusti esim. povitaskuun.
     
    Viimeksi muokattu: 14/9/19
  15. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Driveri onko niissä nenä/naamasuojaa vai pelkät lasit?
     
  16. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Lämmitys on kyllä hyvä, mutta naksun parempaa tehoa lämmitykseltä kaipais. Reittihommisa ei taho riittää teho jos tulee alijäähtynyttä vettä. Siihenkö joku keksis lääkkeen. Ei riittäny lämpiävässä visiirissä tai laseissa. Toki, jos tuon jäätihkun haluis sulaavan pois niin varmaan sulais se muovilinssiki samalla :D
     
    Nebwy tykkää tästä.
  17. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Helpottaaha tuo raappaamista jos ees vähä lasi lämpee.. alkutalvesta pohjosessa lasii jäätyvä sumu on aika tekemätön paikka josei lasi lämpee yhtää.
     
  18. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Kyllä nuo lämmitettävät ajolasit kiinnostaa kovin, nimenomaan akulliset versiot, mutta hintaakin tuntuu kyllä olevan sillai, ettei viittis ostaa "sutta ja sekundaa".
    Malleja on olemassa jo muutamia, niin näistähän vois Kelkkalehtikin tehdä jotain pienimuotoista esittelyjuttua/testiä?
     
    Nebwy tykkää tästä.
  19. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Yks toveri tais joskus mainostaa tehneensä vastusketjun linssien väliin alareunaan ja sillä sulatelleen laseja. Pitäisi melkein tehdä joskus testi miten semmoinen toimisi.
     
  20. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ei ole nenäsuojaa. Ehkä jostain muusta mallista saisi väkerrettyä paikalleen
     

Suosittele tätä sivua