Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Tässä lähtökohta

    [​IMG]

    Oon nyt kaks talvea tuolla ajellut kokolailla vakiona ja kokolailla kypsynyt alustaan. Miulla on vertailukohtana -08 Xtrim hieman simmatuilla iskareilla ja toivoisin saavani aikaiseksi jotain vastaavaa mutta Yamahan koneella ja ergonomialla.. Ajo on pääosin makkaranpaistoa tai retkeilyä n. 200km päivämatkoilla. Haussa siis rennot reittiominaisuudet. Tässä topikissa esitetyt keinot on allekirjoittanut valinnut ihan ite omien arvojensa mukaan joten niihin kohdistuvan kritiikin voinen jo näin valmiiksi kuitata ;D

    Tämän historiassa on tavallaan menossa jo toinen eturunko ja kolmannet vasemman puolen tukivarret/ripustukset. Toki ei oo kaikki mennyt aina uusiksi.. Viime kevään tällin jäljiltä kattelin tarkkaan telatunnelin ja muut mutta vahingot näyttäis aina rajoittuvan viimeistään eturunkoon, vaikka tässä jo pelkäsin muuta kaikki tällit kun on otettu vastaan vasemmalla suksella. Ja kyllä, nimenomaan suksella: Entisellä omistajalla oli hipassut olkakennokin mutta omat kaks vahinkoa suksi tapasi hangessa kiveen..

    Keulan osalta ollaan jo valmiita, alempia tukivarsia on käännetty eteenpäin, ylempiä taivutettu taaksepäin ja yläpalloja lyhennetty.. sais kai ottaa enemmänkin. Eturunko on -09 eli ns. vahvistettu mutta sain sitä hieman oikaistua pullotunkilla vedettämällä ja lämmöllä, lopun ns. oikaisun tein siirtämällä tukivarsien kiinnitysreikiä jolloin siis samalla niitä saikin sitten hieman eteenpäin. Foxit vaihtui kierrejousellisiin.

    [​IMG]

    Osa muutoksista oli jo tehty ja loput tein kesän aikana. Valitettavasti ei kuvia oo sillä ei ollut silloin tarkoitus siitä mitään nettiin laittaa. Nyt kun tää hieman paisui, sillai sopivasti kuitenkin, niin ääni kellossa muuttui.. Luultavasti eka ja viimeinen vähän isompi projekti mitä tulen koskaan tekemään.. ellei nyt mene ihan nappiin :)

    Valoa synkkyyteen?

    [​IMG]

    Vanhat poies

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vanhat vahvikkeet/tunnelin jäykisteet menee kokolailla uusiksi, eihän ne tietenkään satu kohdalleen. PPS:n poikkipalkki vms tarvii kanssa itelleen vahvikelätkän. Mittailun perusteella takapukin kiinnityspultti sattuu melko tarkkaan astinlaudan pokkauksen alle mikäli jätän sen kohdalle saman verran tilaa telatunneliin kuin Lynxissäkin. Jos niin silloin kääntöpyörän ylle jää n. 5mm enemmän, joten 32mm matolla saisin kai mahtumaan isommat kääntöpyörät tai jatko ja karkeampi tela -optio jäisi tulevaisuuden varalle. Pitää tehdä jonkinlainen jigi että saa tarkat mitat..

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tottahan vetoakseli tulee näissä keskelle rungossa olevaa reikää? Pitäis arvioida sen sijainti että saa mitat!

    [​IMG]

    Kellään tietoa onko rosteri ok telatunnelin vahvikelätkien materiaaliksi? Työstettävyys?
     
  2. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Mun Nytro

    Rosterilätkä varmasti toimii, tee vielä hieman laajemmalle alalle niin tukee hyvin. Ja vetari on keskellä tota reikää.
     
  3. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Mun Nytro

    Työstettävyydestä sen verran, että kotivehkeilläki onnistuu jos ja kun ei ainevahvuuet ihan älyttömiä o. Poratessa ei vaan passaa jäähä "hinkuttamaan" vaan koko ajan sais lastu lentää, muuten karkastuu helposti ja sitte se reijän teko onki vähän työläämpää. Leikkaaminen onnistuu rälläkällä, ite ainaki ihan normi laikalla leikelly.
     
  4. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    Vs: Mun Nytro

    pääasia että on kunnon terät.
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Eikö olis ollut pikkusen helpompi ja HALVEMPI vaan shimmittää Nytron omat iskarit? ::)
     
  6. rmm

    rmm IQRsdi ja IQRR

    Vs: Mun Nytro

    Siinähän katoaa tekemisen maku kokonaan? ;D
     
  7. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: Mun Nytro

    Jos itsellä olisi pätkä Nytro niin itsekin laittaisin Peepeeäs alustan alle reittikäyttöön sekä jatkaisin sen 325 matolle jollain 38-44mm harjalla,38mm ripsaw vois olla aika sopiva reitille

    kyllä tuosta tulee mielenkiintoinen yhdistelmä,itse ainakin jään odottamaan lopputulosta...
     
  8. znood

    znood Guest

    Vs: Mun Nytro

    Heti vaan puolipitkä 136" tai 144".

    Puolipitkä ei ole oleellisesti huonompi reitillä, mutta se on oleellisesti parempi lumella. Lisäksi jälleenmyyntiarvo on parempi puolipitkänä.
     
  9. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Tuota ei kyllä kannata allekirjoittaa. Harva jantteri saa alustan geometriat siihen mitä tehdas on ne suunnitellu, vaatii aika paljon miettimistä ja kokeilua. Yleensä paikalleen naputellaan vaan jatkot ja matto ilman kovin isoja muutoksia ite telastoon. Jos on oikeen huolella tehty niin varmaan hinta nousee, mutta jos sinne on lätkitty peltijatkot vähän miten sattuu ja matto soi jouston aikana niin ite ainakin alkaisin tinkimään hinnasta.

    Ja jos haussa on rennot reittiominaisuudet niin ei siinä jatkorojektista oikeen paljoa hyötyä saa.
     
  10. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ootko Pastori kiinnittäny huomiota mihin tuo Nytro sitä lunta/jäätä tuolla tunnelissa kerää? Jos sais jotaki ehkäsytoimenpiteitä aikaseksi ennen kevättä.
     
  11. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Mun Nytro

    Ja turpo ni se kelpais sitte joskus mulleki kuhan vanhenen vielä 20 vuotta 8)
     
  12. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Joku kaunis päivä alkaa ahtamaton Nytro olla harvinainen näky. Jos ette muualta löydä ni tulkaa täällä käymään sit joskus. Mulla luultavasti sellanen N/A-versio on sillonki. ;D
     
  13. Puppe

    Puppe BackyardKing

  14. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Arvatenki, änäri sulattaa ja viima jäädyttää. Taidan laittaa sinne pyöräpuolelta jonku sopivan kokosen mölystimen ja kattoo jos sais putkiston suojattua sit jotennii. Lähteepä painoa pois samalla.
     
  15. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Pelkkä ohuella PP muovilevyllä tunnelin vuoraaminen poistaa lumi/jää ongelman.
    Nytro topicista kun hakee vaikka muovilevyllä niin pitäis löytyä juttua.

    Ps. Väittäisin, että oikein shimmitetty Nytron vakioalusta toimii ja kestää paremmin kuin useimmat PPS:t. ;)
    Kunnon matto ja läpivetävät riittäis, mutta onhan se hauska seurata näitä jos jonkinlaisia projekteja.
     
  16. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tietääkö joku Lappeenrannan alueella sorvaria joka lyhentäisi etupukin akselia tässä joku ilta? Tai sitten joku firma?
     
  17. Athene

    Athene Rave 600 RE

    Vs: Mun Nytro

    Eipä se puolipitkäksi pidennys ominaisuuksia ainakaan huonontaisi... Pelkästään jo moottorin voimavarat tulevat paremmin käyttöön, kun matossa on pitoja. Ite ainakin oon todennut olevani puolipitkän kelkan kanssa reitillä pätkää nopeampi :eek:. En tiedä sit mistä johtuu, mutta epäilisin juuri, että mutkan jälkeen voi reilummin avata kaasua, kun perä ei heittele. Kurveissa ainakin vakaampi.
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuota kokeilin ekana. Mikäs paikka ne sitten olis hyväksi shimmannut? Tarjosin Jokikoneelle mutta kun kuulin että he saa karttansa Motormanilta laitoin sinne.. ja tässä sitä ollaan tasan niitä shimmejä köyhempänä. Helpoin olis ollut ostaa lynx!

    Tuo 3300 olisi ollut itelle ihan ykkösvaihtoehto mutta piti tyytyä tähän syistä että
    1. Hinta: Olisi joutunut hankkimaan uutta osaa noita kun ei vielä oo käytettynä eli liukurungot/jatkot ja matto + ehkä kanssa vetarit samaan syssyyn? Ja pari piikkiä! Tai kaikki jos olisi laittanut pienemmät vetarit ja vähän karkeamman maton.. Tässä on nyt kysymys ihan siitä mihin vetää rajan.
    2. En olisi saanut sen geometriaa hankituksi suoraan mistään kun niitä ei vielä romuna oo.. brp finland ei auttanut alustojen erojen selvittämisessä.
    Mutta katotaan, jatketaanhan noita alustoja tosiaan ilman kummempia muutoksia ja tuntuvat useimmin pelaavan jotta muutos 305-->325 tuskin tätä alustaa sotkee? Tiedossa on myös että pieni jatko lähinnä rauhoittaisi käytöstä ja toisi lisäpitoja.. ;)

    Tuo ei ole ollut päällimmäisenä mielessä tätä tehdessä ;D

    Tuonnehan se kerää noitten päälle ja ympärille. Lisäksi ne hieman jäykistää peltejä niin siksikin tarttuu kiinni pahemmin, mutta onpa niistä hyötyäkin ;)
     
  19. MikaNO5

    MikaNO5 lynx rs600xc

    Vs: Mun Nytro

    Kerranki todella järkevä yamaha projekti suattaa pian olla hyvä sportti kelkka sulla :)

    Mulla ois sellanen 99% varma tieto että pukit on samalla kohtaa 307 ja 3300 lyneissä ...
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Toivottavasti tulee mieleinen. Itsellä oli hyvin shimmattu PPS Lynx ja testasin hyvin shimmattua Nytroa, vaihto tuli välittömästi eteen... Eli, hiukka on omasta mausta kiinni kumpi istuu hanskaan paremmin. Mutta, koska sinulla on ollut PPS aiemmin, tiedät suurinpiirtein mitä saat.

    Kysyit Lappeenrannan alueelta sorvia. Ei varmaan enää ajankohtainen asia, mutta jos tulee toiste tarvetta, kysäise minulta tai El Macolta.

    Edit: jos olet jatkamassa telastoa puolipitkäksi, niin melkein suosittelisin laittamaan pukit kuten ne on x-Trimissä. Se voisi jelpata paljonkin sisäsuksen nostelua ja liikaa keulimista. Toinen vaihtoehtohan on tietty että jaksaa/viitsii jumpata joka mutkassa, niin pärjää kyllä. Itse vain kypsyin meidän reiteillä siihen PPsn kanssa. 600ccm ja normi matto, ei ongelmia mutta enemmän tehoa ja pitoa (piikit), paljon ongelmia. Jos taas pysyt 325 mitassa, niin sekin varmaan jelppaa hieman.
     

Suosittele tätä sivua