Ockelbo

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä -valopää-, 18/1/06.

  1. loukusa91

    loukusa91 Well-Known Member


    kokemusta löytyy.minulla ollut 3 poro okkelia,sama asia kuin ockelbo 300.ja oon perkeles kaikki syvänmaat ja korvet kiertäny eikä koskaan oo välille jättäny.maaliman paras kelkka.välillä ollu vanhempaa ja välillä uudempaa poro-okkelia.86 vuojen porossa jo rotaksin kärjettömällä sytytyksellä oleva kone.sassikin toki yhtä hyvä.rullatelaisena hyvä myös vähän lumen aikaan.ja kerran meni matto,jäi seisontaan talveksi,kone ruostu 3 kertaa kiinni(sachs)aina öljyllä sen aina irrottelin.ja vielä monet reissut ajon sillä moottorilla,siirsin toiseen okkeliin.nyt on ockelbo trioman ja ockelbo 200.on mulla vielä poro-okkelin runko,siitä sais hyvän jos laittas,tela ja moottori puuttuu sli sama ostaa jo koko kelkka.
     
  2. panther oku

    panther oku Ilves BD 800 ;), Ogelbo 800 L,80

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    teree, okkeli koki vähä lentoon lähtemistä, alku kiihdytys oli raju ;D kuski jäi seisomaan vierelle ja okkeli osautu 40m päähän 3metrin syvyiseen kaivantoon. olisiapa kuulleet naurut mitä tilanne aiheutti, no nyt kelkka alkaa olla kunnossa. mutta oisko kellään kyseisen mallin valokuvia, pitäs saada kopan tarrat tietetyksi,eliks vm.82 ja 8000 ois malli. ja ajettu vast alle 2000km. kuvia vois laitaa tulemaan email. [email protected]
     
  3. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Oho ompas se.. :eek:
     
  4. 250

    250 Well-Known Member

    hirttikö kaasun? vai miten se tolleen :eek:
     
  5. panther oku

    panther oku Ilves BD 800 ;), Ogelbo 800 L,80

    kaasari jäätyi jonka jälkeen kuski otti luistimen irti ja vetäs narusta ;D ja tietysti ei ollu tappo katkaisija hihassa kiinni, ja viel kakkonen silmässä. itse olin n:500m päässä kuulin vain mahottoman mylväyksen ja okkelin ilmalennon hämärästi. työkaveri joka ajoi sillä otti kuulema sellaisen juoksuhypyn kelkan perään et vast 3metrin kohdalla oli toisen askeleen vuoro. työkaverilla oli huonoa tuuria kelkkan suhteen kun vast edellisellä viikolla laittoi firman työkelkaan pakin päälle vauhdissa. eihän se maksanu kuin 1700€ meni bearcatista vaihdelaatikko,vielä en tiedä paljonko maksaa okkelin remontti mut se on firman heiniä :D.
     
  6. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    smirnOff topic: Mulla meni mönkijästä kans pakki päälle vauhissa, onneksi meleko hiljasesta sellasesta. Kuulu vain järjetön rutina ja sitten tökkäs. :p
     
  7. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Tässä topikissa oli näköjään kokemuksia Okkelista. No mulla on klassisen rumasta oranssin/keltaisen värisestä Okkeli 600:sta. Kelkka oli jatkoperällä joten oli lähes mahdoton saada kääntymään ilman erityisiä temppuja. Kone oli tuhnu ja meluisa eli voisi sanoa, että paljon melua tyhjästä. Idea oli periaatteessa hyvä kun 600 kuutioinen moottori oli tuotu keskelle jalkojen väliin. Typerämpää oli sitten sijoittaa tankki ihan keulalle eli kun sen yli 30 litran tankin tankkasi täyteen niin meni himpun etupainotteiseksi. Kyseisen vekottimen sai myös helposti kiinnikkin kun maton räpylät oli aika matala harppuset. Jos siihen ois 5 sentin mountai räpylät saanu jollain konstilla mahtumaan alle, niin 18 hevosvoiman moottori ois todennäköisesti hyytyny. No jokatapauksessa en ole jääny kyseistä merkkiä ikävöimään.  ;D
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    600 cc kone Ockelissa, enpä ole kuullut/nähnyt moista. 600 on tyyppimerkintä.
     
  9. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Tuo oli muistaakseni 600 Ok-Kelpo ::)

    [​IMG]
     
  10. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Joo sama härveli, mistä oli puhe. Ja en pistä kuutioista päätäni pantiksi, koska kyseinen keksintö josta kokemukseni on peräisin ei ole oma. Näin ollen kuutio tietouksenikin on muutakautta tullut kuulopuhe, jonka oikeellisuutta en ole kyseenalaistanu, kun kyseinen härveli ei ole koskaan ollut minulle henki ja elämä ;D
     
  11. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Tyyppimerkintä 600 tais tulla 60cm levästä matosta, muistaakseni
     
  12. tupla-x

    tupla-x Well-Known Member

    Tulipa nähtyä pitkästä aikaa kolomisatanen okkeli :) Isäukolla oli semmonen aikoinaan, jolla tuli opeteltua ummen ajon saloja poikasena.. Ja olihan sitä kiini välillä lahjakkaasti. Siihenhän meni kaljakori ja suopungilla kiini ;D Juopottelun saloja en vielä silloin kuiten opetelllu.
     
  13. amatööri

    amatööri Well-Known Member

    oisko täällä kellään tietoa että käykö 300:sen okkelin  tela elaniin.? ko kattelin kuvista että ketjukotelo on ainaki samannäkönen. ja kiitoksia vastauksista.
     
  14. stm

    stm Well-Known Member

    Miten niin vanha vehe ku taimikin on alkanu kasuaan penkkiin ;D
     
  15. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Kateelliset huutelee ;D

    ja on vanha :D
     
  16. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    On niissä ainaki sama jako. Toinen seikka on se, että miten jatkat runkoa niin pitkälle, että tuo okkelin 372cm tela sinne järkevästi hujahtaa.
     
  17. rÄNDOMHERO

    rÄNDOMHERO Lynx 3900GL

    Re: Ockelbo 3500

    Meillä on tuossa pihassa kohta 10 vuotta täyttävä okkeli mallia 3500, 250cc koneella, ei oo meillä kertaakaan ollu ajokunnottomana. Eihän se tietenkään tuolla koneella mikään raketti ole :) mutta hyvin se vaan ummessa menee. Onko kellään kokemuksia kyseisestä mallista?
     
  18. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    No on sen verran kokemusta, että sanoa saattaa, mutta en koskaan ite ole omistanu. Siinä muuten mahtaa olla 277 Rotax se kone ja on heti aikalailla riskimpi ku 253 Rotax.
     
  19. kelekkailija

    kelekkailija Ee oo!

    Re: Ockelbo 3500

    Taisinpa tuolla aikasemmin jo jotain kirjotella tuosta 3500:sta. Tuommosella tuli aloteltua tätä hienoo harrastusta ja oli tosi varma peli. Vieläkin ajossa tutulla ja on sitten varmasti ajettu jo useempi kymppitonni...
     
  20. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kyllä met Jari ollaan ihan oikiassa tuon moottorin koon suhteen.
     

Suosittele tätä sivua