rc600sdi&mxz sdi vai jopa nytro tai xp-runkoinen brp?

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä willik, 5/2/13.

  1. willik

    willik Well-Known Member

    Tuossa on nyt ensimmäistä kelkkaa ostattelemassa. Ajatuksena kelkan hankinnassa on vähän kuluttava ja mahdollisimman kestävä kelkka. Ajo tapahtuu pääosin jäitä ja reittejä pitkin, aavistuksen verran mahdollisesti umpista. Umpinen nyt ei mahdottoman syvää edes ole keski-suomen korkeudella, että pätkällä pärjää varmasti. Vaimoke pitäisi paristi kyydittää makkaraa tietysti paistamaan.

    Vaihtoehtoina olen pitänyt sdi koneisia brp:n vehkeitä. Lynxiltä rc600sdi -07 joita löytyy hieman huonosti nettimotosta ja usein on jo ajettu +7tkm.
    Ski-doolta olen kattonu mxz 600 sdi vehkeitä -05 eteenpäin ne vähiten ajetut on kiinnostanu. Muutamia x-rs:iä ollu kaupan ja muutamia ihan varteenotettaviakin. Nämä laitteet on vissiinkin ihan ok pelejä, kevyitä ja tehoa riittävästi eikä polttoainetta pala kohtuuttomuuksia. Nämä on hinnoiltaan melko vakiintuneita, että arvo ei alene juurikaan enää.

    Tuossa eilen tuli sitten luettua nytroista juttua. Niissä on tehoa, ihan hyviä perus reittilaitteita ja bensaa ei pala mahdottomasti. Niistä löytyy vähän kalliimmalla mitä alunperin ajattelin vähän ajettuja ja jopa -09 vuotisia pitkin suomea. Olisiko nelari kumminkin järkevämpi peli??
    Samaan rahaan mitä nytrot maksaa niin sais sitten alkupään xp-runkoisia skiiduita ja lynksejä? Lynkseistä en tajua, että mitkä niistä on sdi koneisia ja tiettävästi skidoon kaikki muut paitsi tnt:t on johonkin vuoteen asti sdi koneisia(näitä olen pitänyt luotettavina). Mutta entäs ne jutut hihnan syönneistä ja konevaurioista mitä osunut silmään xp-runkoisista vehkeistä? Onko ne alkupään e-tec:ien ongelmia? Hinnat näissä on vähän kovemmat ja arvo tulee vielä laskemaan parin vuoden ajan melko varmasti. Brp:n vehkeet varmaankin pitää hintansa, nytro ei ehkä niin hyvin.

    Rev-runkoinen lynx -07/skidoo -05->, xp-runkoinen -08-09 sdi vehe vai nytro -08-09??!! Mikä näistä olisi taloudellinen, luotettava ja jälleenmyynti olisi helppo? Nytro kyllä kiinnostaisi tällä hetkellä.......... ???
     
  2. pakpet-3

    pakpet-3 Member

    Vs: rc600sdi&mxz sdi vai jopa nytro tai xp-runkoinen brp?

    Itse olin samassa tilanteessa viime syksynä etsin koko kesän ajan sopivaa seuraajaa vanhalle mxz:lle ja aina doolla ajaneena se oli merkeistä mieluisin vaihtoehto,
    mutta sitten alkoi nytro kiinnostamaan toden teolla ja pitkään etsin semmoista 08-09 vuosimallin peliä.

    Loppujen lopuksi päädyin kuitenkin xp runkoiseen renegadeen sdi koneella kilometrejä oli +7tonnia ja arvelutti koneen kestävyys, mutta nyt ajoa takana lähes 1500 kilometriä ilman huolia.

    Kulutus on ollut 15 litran luokkaa satasella, omasta mielestäni varsin kohtuullinen. Ens kesänä olis tarkoitus männät uusia koneeseen varotoimenpiteenä.

    Uskallan suositella tähänastisen kokemuksen perusteella mxz sdi:tä.
     
  3. willik

    willik Well-Known Member

    Vs: rc600sdi&mxz sdi vai jopa nytro tai xp-runkoinen brp?

    Kyllä se itellä käänty siihen, että kaupat teen -08 lynx rave re 600 sdi:stä. Eiköhän siinä toteudu ne asiat mitä tarttee! Toivottavasti sattuu vain hyvä yksilö kohalleen.
     

Suosittele tätä sivua