BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/3/10.

  1. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Nyt olis 700 km takana 2014 3900 800 DS:llä.Mitään vikaa kelkassa ei ole ollut.Astin laudat ovat suorassa(vahvistukset asennettu),moottori toimii,kaasuvaijeri ei ole hiertynyt rikki,taka-akseli ehjänä,kuomun kiinnikkeet ehjät,liukurungot suorat,eikä ole vielä leikannut kiinni.Satula on pysynyt paikallaan.Foorumilla olleiden puheiden mukaan,luulin että joudun vaihtaan kelkan Polarikseen,mutta onneksi tää paska kelkka on toiminut yli odotusten,eikä ole jättänyt uralle,eikä uran sivuun.Remmi ei uutta häpeä ja bensan kulutus ollut suotuisaa.17L/100 km.Tehoja piisaa ja kelkka keulii hallitusti.
     
  2. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    1200 takana. Poskesta lähti änkkärin yläpuolelta kävelemään se kämmenen kokoinen tuuletusräppänä. Millähän lie ollut kiinni. No, jäähdytys pelaa paremmin. Onko muilta lähtenyt? Ei taida saaha takuuseen...
     
  3. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Jotkut ne ajelee, toiset odottelee vieläkin lumia sulaneiden tilalle. Pitänee ensiviikonloppuna vetästä kelkka taas vaikka napapiirin tuntumaan, niin sais viedä senjälkeen ensimmäiseen huoltoonkin. Pakkasiakin jo lupailee ensviikolle, ja muutaman sentin lisää lunta. Saa nähdä miten se kerkeää tälle vuotta jäitä tehdä vai onko jäille asiaa ollenkaan :/.
     
  4. MM1000

    MM1000 Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Tämä kirjoitus on yksi ainoita tällä foorumilla jokuu kehuu bd:tä. Eipä ole montaa kelkkaa jota on alusta asti "kehuttu näin paljon". Meillä kakkos menijänä
    myös bd ja hyvin on toiminut, vaikka ei siitä kyllä minun kelkkaa tule ikinä. ;) Kaukana vielä friidusta. ;D
     
  5. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Mullakin toiminut tuo -13 mallin 3900 Boondockeri 4500km ilman yhtään mitään vikaa ja ei ole yhtään remmiäkään mennyt. :-* :)
     
  6. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Hyvin nämä toimii. Toki kaikissa nykykelkoissa on vikoja mutta vähän ärsyttävä lukea kun ihmiset joilla ei kyseisestä kelkasta ole kokemuksia ovat suuna päänä kertomassa kuinka paskoja nämä ovat. Itellä oli 12 mallin M800 jossa oli yhtä ja toista pientä vikaa. Ei ne mun elämää tuhonnu mutta aina oli joku vika päällä. Nyt on toka Dokkeri kasisatku menossa ja hyvin on toiminu. Takapukin iskari mulla korkkas mutta en mä siitä halvaantunu. Tiedossa se on ettei noi mehukepit hirveitä kestä.

    Se taitaa vaan olla niin että suurinta valmistajaa on helpoin haukkua. Vanha maine remmisyöppönä painaa vaikka tosiasiassa remmikulutus on todella pientä. Toki niitäkin yksilöitä on missä ei remmit kestä mutta niihinkin löytyy varmasti syy koska valtaosassa yksilöitä kestää.

    Yksi iso tekijä tämän ketjun negatiivisuuteen on se että yksi kelkkalegenda on syystä tai toisesta pettynyt laitteeseen. Siihen on varmasti syynsä, muttei sen takia kaikkien tarvitse ajatella ettei Dokkerilla tee mitään. Joskus ihmisen täytyy tehdä muutoksia. Ja etsikkoaikana se uusi peli on täydellinen ja vanha on täys paska. Mutta ei se aina ole koko totuus. Kaikki nykykelkat on niin pirun hyviä että kuskin ei tarvitse kun tietää mitä asioita haluaa painottaa.

    Itselle tämä on huippulaite uskon että seuraavakin on Dokkeri. Pituus vain pitää arpoa...

    V
     
  7. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Viime vuonna oli xm summitti 154" ja nyt 39 dokkeri...

    Täytyy monen summitin entisenä omistajana tunnustaa että helpommin tuli tuolla dokkerilla ajettua yhen ruottalaisen jokavuotisen risukkotunturin rinne ylös kuin koskaan summitilla. Ei yhtä kevyt viedä mutta paljon loogisempi ja ei tee omiaan ja vikuroi niinkun sunami jonkinverran tekee...

    Ja juu, posken yläkiinnikkeet ei pysy kiinni. Poski kuiten pysyny alakiinnikkeen varassa kiinni eikä varsinaista haittaa ole ollu. Pitäshän ne tietysti toimia, mutta mutta...
    Penkki pysyny paikallaan vaikka heiluu epäilyttävästi...

    Sen mitä näihin bombalaisiin haluais ois semmonen avattava luukku keulaan jonka kautta vois käyttää parasta kelkkavarustetta ikinä, nimittäin GRILLIÄ!
    Nyt se asentaminen on hiukan haastavampaa kuin muihin merkkeihin. :)
     
  8. Knato

    Knato Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    jotain 650km taitaa olla taulussa ja RE dokkeri on pelannu loistavasti, sisäänajo ohi. Ei mitään häiriöitä tahi vikavaloja tms tähän mennessä. Kilsat ajettu lähinnä reitillä - umpishommista en tiiä mitään. Mielestäni tosi tasapainoinen laitos ja arvostan myös "mukavuutta" ja noita säilytystiloja. Isolle ukolle tilaa liikkua. Keulaan pari naksua klikkeristä ja vähän esijännitystä ja etupukkiin laitoin 46mm pumpun. Toisen posken alakiinnike hajos, ajossa lienen potkinu ite irti (?). Isompi penkki paikallaan, on muutoin mieluisa mutta saattaa olla umpisella vähän haitolla, tiijä häntä? Jokatapauksessa tuntuu että jotenki rennompi / kevyempi ajaa ku entinen Freeride. Patikko ei haittaa. Ehkä pientä räväkkyyttä voimalinjaan kaipais. Karhennuksia en ole vielä osannut kaivata, ehkä mono on iso ja seison reunalistojen päällä, mutta kertaakaan ei ole jalka lipsunut. Blade suksihan on loistava.

    Tyytyväinen kelkkaan.
     
  9. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Tämmöisellä ajellaan. [​IMG]
     
  10. Skiri

    Skiri Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    ^Komia peli!! Ja LinQ-kiinnitykselle oleva lisäbensakanisteri ja tarvikelaukku.

    Onkos tämä Boondocker verrattavissa Ski-Doo:n Summittiin? (eli tarkoitettu/suunniteltu umpisen menijöille)
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Sen grillin kun niittaa äänenvaimentajan "takaseinään" kiinni niin toimii, ehkä jopa liiankin hyvin kun meinaa tulla rapeaa paahtoa ;D
     
  12. kylmäkätinengynekologi

    kylmäkätinengynekologi Herra tavarantarkastaja

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Mikä vuosimalli se vaati männänvaihdon ennen pidempiä ajeluja ja meneekö takuuseen ? Kaverilla alkoi vissiin joku kilkattamaan koneessa, olisiko ollut vuosimallia -12 ja alle 5000 ajettu.
     
  13. SignThis

    SignThis New Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    BD RE:llä kilometrejä takana 700 ja hienolta peliltä tuntuu. Lisäpenkki tuli myös hankittua ja hyvin toimii tuon "vahingossa" tulleen Xtrim penkin kanssa, hieman turhan jeti irroittaa ja kiinnittää tuo lisäpenkki. Pitkä penkki ei ole haitannut umpisajoa, mutta lisäpenkki lentää kyllä nurkkaan reitin ulkopuolella.
    Mukavasti keula kevenee ojien ylityksissä, vettä onkin nyt ojat täynnä Kainuussa.

    Kytkimen puolelta kuulunut lämpimänä hankaukselta kuuluvaa rahinaa ajoittain, liekö normaalia vai mistähän johtunee ?
    Sisäänajohuollossa ei tietysti kuulleet mitään vikaa, kun ei sitä silloin kuulunutkaan.
    ...No nyt selvisi rahinan aiheuttaja, oli jarrukotelossa ylimääräinen osa, 10mm putkihylsy...ollut siellä myyntikasauksesta tai tehtaalta saakka...vois kysellä keneltä on ohennettu putkihylsy hukassa :mad:

    Ennen AC reittipeli ja tykkäsin siitäkin, mutta tämä on mieluisampi !
     
  14. zetorman

    zetorman Active Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Millä keulalla sulla on tämä dockeri,ilmeisesti 97,5cm leviä? Eli oisko kapialla keulalla ,keviämpi ajettava eli oisko jo summittia lähellä ajamisen "keveydessä" ?
     
  15. aoko

    aoko lynx BoonDocker 850 Re

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    itelläki 3700 dokceri ja 1000km ois takana eikä mitään vikaa ja omasta mielestä aivan mahtava kampe :D ku tulis vaan se talvi tännekki ni pääsis kunnolla ajeleen.
     
  16. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Saattas hyvinki olla lähellä summitin keveyttä kapealla keulalla. Se kapea keula ei ole semikantavalla puuterilla kovin mukava kun laite on koko ajan kyljellään esim. alamäkeen kun valutat ja toinen suksi uppoaa niin kylelleen meni. Tuo on minun makuun sopivan jämäkkä vietävä. Ite pidin summitin keveyttä liiallisena keveytenä...reagoi liian pieniin heilahduksiin kelkan päällä...

    Ja noista bladeista, ei vastaa powderia runsaslumisella reitillä muttei huonokaan. ummella hyvä. lievä puskeminen reitillä voi johtua siitä että mulla on vakaaja pois käytöstä, esijännitykset minimissä ja klikkerit lähes auki
     
  17. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Mun edellinen kelkka oli 12 mallinen kasisatku 154" Summit ja siihen olin päivittänyt T-Motion alustan ja jos nyt alkaa vertaileen tän vuotista 3900 Boondockeria em,kelkkaan,niin suurin erohan löytyy alustasta.Dockerilla voi paukuttaa meneen patikkoa ja pyykkilauta reittiä lujempaa,kuin Summitilla.Eipä oo mulla vielä kertaakaan pohjannut alusta Dockerista ja kepeillä on ajettu 860 km.Kepit menee huoltoon ens vl:n reissun jälkeen.Summitilla sai aina vähän varoa isompaa pattia,mutta Summittihan ei ole mikään reittikelkka.Mulla Summitti oli viime talven kapella keulalla ja siihen olin tyytyväinen umpisen ajeluilla.Dockerilla en ole vielä päässyt hirveästi umpisia ajeleen,ehkä n,200 km.Perjantaina olis tarkoitus lähteä täältä Ylläkseltä 3:ksi päiväksi Kilpisjärven suuntaan.Em,reissun jälkeen olen ehkä vähän viisaampi Dockerin ominaisuuksista umpisella.
    Summitihan oli helppo vietävä umpisella ja jos nyt pikku vertailu sallitaan,niin Dockeria on vietävä enemmän voimalla umpisella.Toistaiseksi en ole vielä jäännyt kiinni Dockerilla mihinkään ja jonkun verran on vaaroja,tuntureita ja kuruja tultu ajeltua.
    Mun Dockeri on kapealla keulalla ja siihen olen ollut tyytyväinen.Linkut kun irroittaa,niin kelkalla on nautinto ajella umpisella.
    Polttoaineen kulutus mulla on sisäänajon jälkeen ollut n,17L/100 km.
    Kelkan ergonomia on hyvä,ainoa asia joka mun mielestä huono,on kahvan ja peukalon lämmittimien katkaisijoiden paikka.Pimeässä hankala löytää.Mää oon vaihtanut koropalan alkuperäisen tilalle.Nyt peruskorkeus tangoille on 3 cm enemmäin kiuin alkuperäisessä ja tankoja voin korottaa vielä +7 cm,sopii mulle(185 cm)hyvin.
    Loppukaneettina sanoisin,että Summitti on puhdas vuori ja umpisen kelkka,silti siirtymätkin sujuu Summitilla mainiosti.Dockerin on mun mielestä brutaalimpi ja sillä kun ajelee kelkka menee sinne mihin kuljettaja haluaa,jos taitoa ja uskallusta riittää,tarjoamatta isoja ylläreitä.
    Dockerin saa aika helposti kyljelleen kapean keulan ansiosta ja siihen olen tyytyväinen.
    Jos ajelis pelkästään umpisia,vaaroja ja tuntureita,niin valinta olis helppo.Se olis Summit tai Freeride.Reitillä kuitenkin joutuu ajeleen meitsi jonkun verran ja siksi tälle talvelle,valintani oli Dockeri,enkä ole katunut kauppojani.
     
  18. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Pitää vielä itteensä lainata...

    Jäi kehumatta alustan hyvät reittiominaisuudet!

    Ite jos ajaisin pelkkää umpista, en olis ollenkaan varma että summitti ennen dokkeria...keräillään lisää kilometrejä :)
     
  19. heimohuima

    heimohuima Boondocker

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Itselläni oli pieni arpominen menossa Dockerin ja ski-doo 800 e-tec xrs välillä. mutta 3700 -12 dockeriin päädyin, enkä ole katunut vielä 500 km :D Reitillä hyvä paukuttaa ja menee se ummessakin, vaikka onkin vain 44 lapulla oleva matto.

    Jos jollakin pätkä ja dokkeri mielessä niin voin suositella pidempää, itsellä ajoa suurin osa reittiä ja hyvin pärjää.
     
  20. zetorman

    zetorman Active Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Oottako mitkä shimmit laittanut noihin 46 etupukin iskareihin noihin 3700 re:hin?
     

Suosittele tätä sivua