Ockel-Doo

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Rizhto, 17/1/13.

  1. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    tuo putken läpi lyöminen vois toimiakin. mikä on "veitsityyppinen" ulosvetäjä? Tuo on tuommoinen laakereiden irroittamiseen tarkoitettu kinntoavaimella veivattava malli.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Just tommonen eli kaksi "veistä" vastakkain.
     
  3. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    No nyt olis sitten Ockelin osat haettu kotiin. Jos jotakuta kiinnostaa tuon 4000:n ylijäämäosat, niin laitoin myyntipalstalle. Halvalla saa pois.
     
  4. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    No niin, ketjukotelo on irti ja vanha matto paiskattu jätelavalle. Vetoakseli jäi vielä kelkan alle, kun se kylmän pään laakeri ei suostunut irtoamaan siitä laakeripesästä. Stefa kyllä tuli ulos. Kertokaas SkiDoo tietäjät onko se vaan jumissa, vai onko siinä vielä joku kikka? Kysyn ihan vaan etten riko mitään kun puoliväkivalloin alan sitä akselia kiskomaan.
     
  5. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Ockel-Doo

    Tuosson Elanin laakeripesä kylmästä päästä, jos sattus olemaan samanlainen. Sovite on väljä.

    [​IMG]
     
  6. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Ruostetta tms. siellä vaan on, pesä on suora holkki ilman mitään lukituksia. Koputtele muovi/kumi/puunuijalla vetopyörän lautaseen, niin kyllä se sieltä lähtee. Ite olen kyllä aloittanut purkamisen kylmästä päästä, niin saa laipan ja rungon välistä kampeamalla pesän liikkeelle.
     
  7. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Hyvin paljon saman näköinen peltilaippa se on tuossakin. Tuosta laakeripesästä minäkin aloitin, mutta koska se ei irronnut suosiolla, siirryin toiseen päähän. Täytyy nostaa SkiDoon perä ylemmäs, että pääsee alle lyömään.
     
  8. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    On sitten edellinen asentaja sankari pelannut upporikasta ja rutiköyhää. Lynxin bensatankki on vedetty hitsaamalla runkoon kiinni. :-X En muuten ala heti rälläkällä irrotteleen.

    (juu, bensat ulos ja vettä täyteen niin onnistuuhan se)
     
  9. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Palottelin tänään lisää tuota Ockelia ja sovittelin siitä penkinkoroketta ja peitekoppia SkiDoohon. Aika hyvin nuo näyttää sopivan

    [​IMG]

    Kuva on vähän surkea, kun piti salamalla ottaa, että ylleensä mittään näkkyy.
     
  10. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    I'm back - olen selkä!

    Yli vuosi vierähtänyt edellisestä päivityksestä, mutta tänään palasin Ockel-Doon kimppuun. Entisöin välissä loppuun tuon Pannoniani.

    Purkuhommia tänään. Sachsilainen lähti irti nätisti, mutta sitten näitä kemppiliimattuja...

    [​IMG]

    Irrotappa tuo... rälläkkä vain laulamaan.

    [​IMG]

    Voi hyvänen aika...

    [​IMG]

    tuostakin pitäis saada hitsisaumat auki...

    Iltapäivällä jatkuu. Sitä varten kertokaapa kuinka SkiDoosta irrotetaan sukset? Avasin pultit kuningasakselien päältä, mutta ohjauksen kääntövarret ei hievahdakkaan. Voimaa? Mää olen sitten allerginen kaikenlaisille ahistussovitteille.
     
  11. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Kääntövarret istuu joskus aika tiukassa, ulosvetäjää ja naputtelua tarvitaan. Ei oo ahistussovitetta, boorit vaan ruostuu.
     
  12. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Kaikki mikä ei irtoa sormivoimilla ahistaa (henkisesti).

    En sitten kerinny illalla talliin (pitäs tieten käydä samuttamassa valot). Ehkä enstaina. Tankki pitänee yrittää rautasahalla ja poralla. Onneksi se on vain pikku hefteillä kolmesta kohtaa kiinni.
     
  13. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Morje

    Tässä taas näitä. Mikähän on ollut mielessä, kun tämäkin on pitänyt poikkasta. Tämmöselle olis nyt tarvetta. Kyseessä on Sachs 290 koneen etukannatin. Löytyiskö keltään ehjää?

    Risto

    [​IMG]
     
  14. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Tänään oli hyvä päivä. Sain bensatankin irti ja olen edelleen elossa. :eek: Rautasaha onneksi mahtu sen verran väliin, että sain pari palkoa poikki. Kolmas olikin sitten räkähitsi ja lähti kun vähän nykäsi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siinä se nyt olisi runko. Positiivisena yllätyksenä on sanottava, että telatunneli on lähes ruosteeton. Oletin sen olevan puhki, kun penkin vaneripohja oli läpimätää mössöä. Mutta ei tunnelissa on yksi ainoa reikä ja sekin on peräisin sen hitsaripässin jäliltä. Moottorin takakiinnike oli hitsattu parin sentin matkalta tunneliin. Tunnelissa on pari murtumaa, jotka pitää korjata, mutta muuten ok. Etupää pitää pajotella suoraksi, kunhan saan vetoakselin irti. Senkin laakerikoolin jumin syy selvisi.

    [​IMG]

    Koolin reunassa on klommo. Mikä lie osunut, vai onko laakerin pysyvyys varmistettu lekalla...

    Suksetkin irtosivat lopulta kiltisti. 1,2 kilosella suostuttelin. ;) Näihin tarvin taas varaosia. Vasen kuningasakseli on hyvä, mutta oikea on hitsattu sököksi (yllätys...). Samoin reaktiotangot on vaihtokamaa. Toinen poikki ja toinen... ...tuunattu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eli moottorinkannattimen lisäksi tarvin ainakin toisen kuningasakselin ja jos Ockelbon reaktiotangot ei käy niin varmaan nekin.

    Huomenna hitsaillaan...
     
  15. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Jopa on varsinainen kyläsepän spesiaali... ::)
     
  16. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Lähinnä mie olen miettiny, että mitä tällä kelkalla on tehty, kun kaikki on saatu rikki. molemmat suksetkin on olleet poikki. ne on tosin hitsannu joku, joka on osannu.
     
  17. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    [​IMG]

    Heps.

    Sain tänään sen vetarin kylmän pään irti. Kerran Dremelille hei! Se on kyllä yks joulupukin parhaista lahjuksista. Hitsailin rungon murtumat kiinni ja kiinnitin Ockelbon penkin korokkeen. Vielä pitäis hitsata Ockelbon rungosta otetut altaat, jotta ketjukotelo ja jarrulevy mahtuvat runkoon. Niin ja sitten vielä polttoainesäiliön kiinnikkeet. Sitten voiskin harkita hiekkapuhallusta ja maalausta ja alkaa edetä kohti sitä mieluisampaa, eli kokoamista. Täytyy vain jatkaa myöhemmin. Mun selkä ei kestä kovin montaa tuntia liian matalassa tallissa...
     
  18. Leppis.

    Leppis. Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    Tuo pyörä seinällä MINUA kiinnostaa !!
    Myykkö ? :p
     
  19. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Ockel-Doo

    Tuo pyörä taisi olla cezetti, jos tuo ei ole myynnissä niin minulla olisi vihiä Lapin suunnalta yhdestä Danuviasta.. Jos tahdot taistella vähän huonomman mutta samannäköisen itäpyörän kanssa. Taisi maksaa 200-250e ja suunnilleen kaikki osat oli, jos se olisi lähempänä niin olisi jo minulla. Ennestäänkin minulla on yksi ja lisäksi varaosarunko. Kuva on ja voin antaa myyjän yhteystietoja jos kiinnostuit. Täysin varma en ole onko se tallessa vielä. Lievä ot..
     
  20. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Ockel-Doo

    ;D ;D ;D
    Joo, Zettihän se, 175cc. Eikä ole kaupan. Tuo on mun seuraava pyöräprojekti. Tuosta tulee Trials Replica classic-näytösajoihin. Arvoin jo vähän alotanko tuon vai jatkanko SkiDoota. Päätin tehä kuitenkin yhden projektin loppuun ja aloittaa sitten vasta seuraavan.
     

Suosittele tätä sivua