ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä sokerikukko, 19/4/11.

  1. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Mulla ois tarkotus vaihtaa -14 välitykset. Joillakin tuntu otteneen ketju siihen tirkistys ikkunaan, oliko tätä ongelmaa myös enne rattaiden vaihtoa vai tuliko vasta sen jälkeen?
    Ite aukasin kopan eilis päivänä ja vakia väleillä 21-49 ja 15 leviä ketju, oli raapinu jo ikkunaan :/ Mitkä on oikiat rattaat ja tarvitseeko ketjua vaihtaa jotta ei enää ottais kiinni?
     
  2. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Tarviit 13 levysen ketarin, niitten päivitysvälien kansa :)
     
  3. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Oisko se yks ratkasu laittaa 15 lyvyinen yläratas? Eikös sellainen ole -14 vakiona? Ja miksköhän suomen tuotavissa malleissa on vakiona tuo 15 yläratas ja ketju, jos se heti raapi ikkunaan? :eek:
     
  4. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Lueskele tuolta joku kymmenen sivua taaksepäin nii on tuosta puhetta.
     
  5. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Oon minä sitä lueskellu aika paljoki, mut eipä oo selvää vastausta löytynyt, etenkin sitä onko ketju hangannut ikkunaan jo ennen välitysten vaihtoa, niin kuin minulla. Ja mikähän siihen silloin on syy?
     
  6. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Puhasta mutua, mutta väärät simmit ylärattaan takana, ja ketari tulee liian ulos hampin mukana?
     
  7. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Tietennii jos siihen nyt sen 13 rojut nakkaa, nii eipä se ketju pääse liikkumaan enää ku piirun verraan siinä alarattaalla, ja toivottavasti se riittää ettei ketju osu ennää. liekköhän mahdollista että jos se automaatti kiristin ei ole kiristäny ketjuaa tarpeeks ja jostain syystä ketju on välillä liikkunu ala rattaalla ja hiponu ikkunata. Tiiäppä näistä. Veikkaulua vaan :D Eniten mua ihmetyttää se että suomeen tuotaviin on pitäny nakata tuo 15 ketju ja ylärissa :/
     
  8. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Vaan 13modeliin
     
  9. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

  10. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    se leveämpi yläratas tulee enemmän siisään päin jolloin myös ketju pysyy kauempana ikkunasta. Mulla -12 mallissa otti päivitysväleillä ja uudemmalla vm14 ketjulla(ei tullut mukana vaan vaihdoin itse) ikkunaan. Vaihdoin -14 mallisen ylärattaan -> ei ongelmaa...
     
  11. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Elikkä onkos sulla nyt kaikki leveydeltään 13 vai alaratas 13 ja yläratas ja ketju 15?
     
  12. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Alaratas 13 ja loput 15.
    Nyt olis joutilas 13 leveä 19 hampainen joutilaana
     
  13. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    näin ne hommat etenee SPEEDWERXILLä on 2 kpl M kelkkoja projektina :D
     
  14. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    No olen miettinyt asian just oikein ja tulee halvemmaksikin :D eli tilaan vaan 13 alarattaan ja 15 ylä rattaan, koska mulla on jo 15 ketju. Ja toivottavasti ketju ei hankaa ikkunaan, vaikka tällä hetkellä on vähän hiponut vakio osilla, mut jospa se menis automaatti kiristäjän piikkiin, jos se ei ole ollu tarpeeksi kiriällä ja korjaantuu vaihtamalla manuaaliseen.
     
  15. Zeppa

    Zeppa Well-Known Member

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Eihän tuon kiristäjän pitäs vaikuttaa tuohon vaellukseen ainakaan mainittavasti, jos se ketju mahtuu vaeltaan rattailla niin kyllä se siinä muuttujista riippuen seilaa ku ei oo mitään ohjareita?
     
  16. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Mitä vittua sitä nyt tilais. Meniskö halvemman kautta ja pienellä riskillä et ketju voi osua vai ostaa kaikki uudet leveydeltään 13 :/
    Oishan nuo 13 kyl sit varma ettei jatkossa ota kiinni. Onkos jollakin särkynyt pahemminkin se ikkuna? Ku haittaakohan se edes jos se siihe osuu :/
     
  17. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Eiköhän se ketju joskus siitä akkunasta tule läpi jos tarpeeksi pääsee hinkkaamaan...ja se kiristin ei vaikuta asiaan mitenkään mutta tosiaan ne 14:sen rojut ainaki pelaapi sielä
     
  18. Nektariini

    Nektariini Axys rmk sks -16

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Mitähä tarvikeremmiä tuonne pannuhuoneesee kannattaa vararemmiksi alkaa hommailee? xtx 5017 mainittu,mitä muita porukka käyttäny? Kyseessä siis -12 m800
     
  19. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    Parisivullista taakseppäi ku selailet nii löytyy. ;)
     
  20. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: ProClimb M 2012 --> (kaikki mallisarjat)

    F800 mallista nakattiin ketjukotelo auki ja sellainen kysymys heräsi, että pitäiskö tuon yläketjupyörän olla ns. tiukasti siinä akselilla vai jäävä hieman kelluvaksi. Nyt kun yläpultti oli vedetty kiinni niin ketjupyörä pääsee noin puoli milliä ehkä päittäin liikkumaan. Ketjupyöränä sellainen 15 leveä, jossa syvennys takapuolella eli kiinnityskohdasta ilmeisesti noin 13 leveä.
     

Suosittele tätä sivua