Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä 1tas, 10/12/11.

  1. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Onkos kellään ollut semmoista hirveää vibraa telastosta kevyesti ajaen noin 60 km/h vauhdissa?

    Mulla tuntuu et jalat puutuu kun täristää tuossa nopeudessa kun ei kiihdytä tai jarruta. Kovemmassakin vauhdissa jurraava ääni kuuluu mutta tärinää ei niinkään tunnu.

    Vetari on uusi ja suora, telaston yläpoikkipalkin pyörät kääntelin suoraan ja oikeaan korkoon (olivat aivan sekaisin), liukurunkoja
    koittanu silmäillä nytkun telasto on taas irrallaan jne. mut mitään vikaa ei löydy.

    Jonkinmoinen vibra lähtee kaikista ajamistani -12--13 laitteista mutta mutta tässä meikäläisen ryskässä se on selkeästi korostunut.

    Melkein veikkaan etupäästään suoristuneita liukurunkoja. . ??

    T, Teemu
     
  2. unppi

    unppi Yamaha

    Joo täristää iha mielettömästi kun liukurungot on taittunu etupäästä vähän sivulle. Ottaa kivasti maton nappuloihin kiinni. Tulipa tää todettua tässä itekki just..
     
  3. HKa

    HKa Lynx Rave RE 600R -18

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Itsellä ollut tällainen 2012 RE nyt n. 500 km ajan tälle talvelle ja makee pelihän se on. Vakiosta poiketen voimalinjaa on muutettu pienemmän ylärattaan ja kireemmän kytkimen jousen toimesta, lisäksi löytyy -09 RS jalkakotelot ja endurosimmattu alusta. Suksina Blade't. Mittarissa nyt about 6.600km.

    Aluksi ongelmana oli aliohjautuvuus, mutta laittamalla rajoitinremmi 2. pykälään takapukin eskarin ollessa 14 mm kääntyy nyt ummellakin hyvin. Etupukissa -2 mm. Ei silti liian raskas. Kulutus on föönin jälkeen jotain aivan toista - korkein keskikulutus jotain 17 l/100 km ummella ;) 3300 matto 38 mm harkolla on rauhallisempi kuin 32 mm 307 pätkä. En vain muuten perusta noista ripsaw'eista. 44mm matto voi tulla alle jossain vaiheessa. Lisäpenkki löytyy myös ja reitille lähtiessä voin valita taakse joko laukun tai istuimen. Muksun kanssa ajellessa kelkan käytös ei juuri muutu lisäkuorman kanssa.

    Alusta on tässä jotenkin hirveän äänekäs. Juuri siinä 60-80 km/h kohdalla alkaa sellainen jollotus notta moro!! Ei nämä pepsit oo koskaan olleet hiljaisia, mutta aiempi Xtrim 3700 ja kaverin SC -11 Rave ovat hiljaisempia. Nyt on menossa laakereidenvaihto telapyöriin - katsotaan jos helppaa. Ehdottomasti earit pidemmille päiväreissuille. Niin, ja liukukiskotkin on nyt uudet...

    Takapukin alalinkku antautui toisella reissulla, mutta onneksi kerkesin huomata ennen totaalituhoa. Nyt on hitsivahvistettu linkku paikoillaan ja uusi RS-linkku odottaa asennusta. Kytkin nakutteli kylmänä jo ostovaiheessa, mutta ääni kasvoi ajettujen kilsojen myötä entisestään. Käytin kytkimen liikkeessä holkkien vaihdossa ja vaiva häipyi pienellä setelitukulla Euroja.

    Kaiken kaikkiaan ja kaikesta huolimatta paras kelkka ajoltaan, joka minulla on ollut (ex-Gtype 500, ex-Skidoo REV 600 SDI, Xtrim -13 550F) ja varmaankin myös paras jolla olen ajanut. Tehoa ei ole toki liikaa ummelle, mutta koitetaan pysyä reitillä :D
     
  4. polleX2

    polleX2 Lynx RE 850 -18

    Kyllä se jollotus on ominaisuus joka ei taida laakereiden vaihdolla poistua.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Komppaan HKA:ta. Ihan tölkuttoman hyvä vehjes 3300 alustalla. Aiempi oli -10Re ja jakelu, että takakorkeiden nakkelu loppui kun seinään tolla pidemällä alustalla. Kaikki on kiinni simmeistä ja säädöistä. Ei tarvi vaihtaa mitään siviilireittipommituksessa alustaan jos säädöt onnistuu. Bladet on ihan ylivedot tohon pulkkaan. Aiemmin oli Powderit jotka yliohjas ja orkkikset ei taas ohjaa, joten bladet on tosi hyvä kompromissi. Mattokin on suhteutettu tehoihin, (jota sais kyllä olla ihan hivenen enempi) joten en isompirappuista itse laittaisi. Nuo jouset ja välitykset on mun mielestä tekohengitystä ja jopa huonontaa setuppeja ja normikäyttöä, kun huutaa pikkukierroksilla, että kovaa esim. jäällä ajettaessa. Kisamiehet asia erikseen, jotka tarvii ne sadasosat lähtökiihdytyksessä.. Tuohan tosin mökäpönttökin tehoa korvien väliin..Teamilla saa jo konkkreettista aikaan jos kukkaro kestää, tai sitten 800:sta alle. Itte pidän kusiaista ihan siksi, kun ei kunto riitä viedä läskillä tehokkaampaa 15:ttä kilsaa kauempaa, joten olen turvallisemmin ja aikasemmin perillä tuolla pikkulohkolla pitemmällä stintillä. Ja tuo alustan romina unohtuu kyllä kun sinkki tarpeeksi kirreellä.. Nää on sitte NIIIIn makuasioita, mutta tätä mieltä minä sanavapaassa Suamessa ;)
     
  6. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Kehukaapa kelkkaa. Olen harkitsemassa vaihtoa joko uusi Polle 800 Indy SP LE tai sitten RE 600 vm-13. Toisessa 2v. takuu ja toinen ilman takuuta. Hinta suunnilleen sama (lynx 600€ kalliimpi).. Oma ajo ei ole älytöntä patikkohyppyytystä kun se ei kiinnosta kuin pakosta. Lynx olisi alle 3000km ajettu joten varmasti ihan kunnossa. Kokeilin Lynxiä ja tuntui aika jäykältä minun ajotyylilleni joten saako alustasta herkempää?
     
  7. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Noitten väliltä polaris ehdottomasti ! ei kannata ees lynksiä harkita jos vielä noinpaljon kalliimpi, eikä takuutakaan
     
  8. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Saat sinä Lynestäkin mieluisen, jos vaan töitä teet. Siinä on niin paljon säätövaraa suuntaan jos toiseenkin, mutta paneutumista se vaatii. Kaverilla -12 mallinen, pari vuotta säätötyötä ja remonttiakin, nyt alkaa olla siinä kuosissa, että kestää kisavauhtisen sikapattipommituksen ja on tarpeen pintaherkkä mukavuuden ja ajettavuuden kannalta.

    Uusi takuunalainen on aina hyvä ja varsinkin jos sen saa halvemmalla :)

    Ite ottaisin sen Pollen :D
    Ellei sitten Lynessä oo jo valmiina Rs-kittiä paikoillaan ja vari vaihettu Teamiin ja kytkin sen mukaiseksi säädetty.

    -P-
     
  9. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    ei tainnu vm-13 vielä saanut rs kittiä, jos siinä nyt sillä mitään tekikään..
    indyssä taas iskarit ei vakiona ihmeitä kestä jos patikkoa meinaa ees välillä ajaa.
     
  10. repeat

    repeat Kitty Cat

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Täältä löytyy -13 Re ja kalkan käytös parani reilusti kun viime kesänä laitettiin alustaan pinnasta herkempi simmi. Enää tuo kelkka ei lähde minun vauhdeissa niin herkästi jakamaan. Ens viikolla tosin ajattelin itekki soitella Polle kauppiaille kun näyttää hinnat olevan nyt kohillaan. Ja tuntuu Indy Walkereilla taipuvan jopa kisa vauhtiin...
     
  11. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Kiitokset vastauksista. Lynx on varmasti parasta patikkoon mitä kaupasta saa ilman älyttömiä remppoja. On se kyllä minuun makuuni paremman näköinen ja paremmin viimeistelty. Lisäksi moottori on hiljainen ja värinätön. Tulee jo vähän jammu mieleen. Pollessa on tosin vakiona foxin kepit jotka ei varmasti kunnon patikossa toimi huonostikaan, mutta voisi toimia omassa ajossa jossa ei ole tarkoitus vetää sinkki kireänä joka pattiin.
     
  12. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Kaverilla 12 mallissa rs palikkaa ja muistaakseni ihan kittinä sai. Kestää ajaa Pollen alkup Foxit patikkoa, itekkin sitä epäilin, kunnes kokeilin

    Toki walkerit paremmat ja totaltekit vielä paremmat...

    Mulla on kattilassa foxit, epäilin niitäkin, mutta nyt reilun 2500km jälkeen vaatii jo huollon. Tosin minä oon kuskina höyhensarjalainen, painoa vaan 105kg + ajokamat ja en loiki yli kymmenmetrisiä loikkia. Ajotaito ei riitä jouheaan ajoon, vaan tyylinä ennemminkin täysillä päin ja katotaan seuraavaa pattia sitten myöhemmin

    En sano sillä, etteikö Lynx hyvä olis, ehkä turhan hypetetty vaan. Tuntuu, että ei saa rispektiä patikkojen kuninkaana, ellei aja Lynellä, kaikki muut kuin lyne-kuskit on kruisailijoita...

    Mutta nää onkin vaan mielpiteitä, ei faktaa. Mulla kun ei oo minkäänvärisiä linssejä laseissa, vaan katon asioita omien kokemusten perusteella, enkä usko palopuheita

    -P-
     
  13. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    JOs patikko ei kiinnosta kuin pakosta, ilman muuta Bolle..Re Lyne on tehty patikkoon, eikä siitä mukavaa yleiskelkkaa oikeen saa. Pelkkä pps:n romina jo ottais meikää pattiin jos arvostaisin jotain muuta kuin hyötyliikuntaa.. Kivahan kasiaisella on räppäilläkin ja takuu on aina pop.
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Korjaanpas sanomisiani, ei tuohon kaverin kelkkaan oo ostettu kittinä rs-palikkaa, vaan rikkinäistä korjattu kestävämmillä.

    -P-
     
  15. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Ihan hyviä pelejä nää on :D Ajettu reilut 3000 km ja koneremppa käsillä ::)

    [​IMG]
     
  16. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    TÄH. :eek: Taitaa tuo -12 malli olla lujempi kuin -13. Eikös tuohon -13 malliin tullu jotain uutta koneeseen.
     
  17. Maukka

    Maukka 800 re

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Raven luisti poikki?
     
  18. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Kampiakselista parit laakerit kaput, toisen männän laessa pienet jälet, imukurkut ratkeamispisteessä. Pannaan sit kaikki uutta, niin kestää kai se ainakin toiset 3000 km.

    Sen minkä Pollelle bensassa säästää, niin laakereissa sen moninkertaisesti häviää ;D

    Edit: eikai näissä ole muuta eroa vanhempiin koneisiin kuin neulalaakerit?
     
  19. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Mitkä laakerit alakerrasta oli hajonnu?

    ja mitkä neulalaakerit on muuttunu?
     
  20. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Käyttökokemukset RE 600 E-tec 2012/2013

    Mitähän kaikkea tästä vielä löytyy ;D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jos jollain pyörii nyrkissä ylimääräisenä Rave(t), niin lähestyppä privalla hinnan kera.
     

Suosittele tätä sivua