600 Indy (SP) 2013 -->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Teromarkus, 22/4/12.

  1. Juusokki

    Juusokki Indy 600 129'

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Tuo Gatesin hihna pelittää mun mielestä paremmin kun alkuperänen. Kestävyydestä en tosin osaa sanoa pitkässä juoksussa, mut ainakin enskakisoja olen sillä ajanut eikä ole ollu ongelmia.
     
  2. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Se on hyvä gates toimii hyviin.
     
  3. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Mullaki rapiat 5tonnia orggishihnalla rullattu..
    Reittiajoa ainani kestää aika hyvin. ..
    Paljonko mahtaa ajaa nuilla tarvike hihnoilla ::)
     
  4. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    800 indyn alkuperäinen remmi onkin kestävämpi ku 600 remmi. Mut 800 remmi onkin 100e kalliimpi. Mut laitettiin kimppa tilaus jenkeistä gatesin remmejä.
     
  5. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Oukei..eipä sitä kaikkee tiiä :D
     
  6. Matze

    Matze Ockelbo 440R-77

  7. rehto

    rehto Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Indyssä on sama korkki kun on ollut polariksissa jo vuosikymmenen. Se että hengittääkö se vai ei taitaa olla enempi makukysymys. Jos luottaa enempi brp:n takaiskulla olevaan niin senkin voi käydä ostamassa. Se vain kerää painetta kattilaan säilytyksessä kun ei hengitä kuin sisäänpäin.
     
  8. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Sitä kannattaa aina tarkistaa sitä korkkia että pelaako korvausilman saanti.. Mulla narahti yks rushi juurikin korkin takia, onneksi oli vielä takuu silloin.
     
  9. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->



    Tuo video antaa vähän väärän kuvan korkin toiminnasta. Ajaessa tuo kuula liikkuu korkin sisällä ja antaa korvausilmaa säiliöön.
     
  10. Stig

    Stig Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Yllätys yllätys tää Paaso Racing sitten myy kalliilla hinnalla jotain korvaavaa korkkiviritystä. Moni videon katsonut on luonnollisesti vakuuttunut siitä että heti seuraavalla reissulla narahtaa kone jumiin öljynpuutteessa. ;D
     
  11. Matze

    Matze Ockelbo 440R-77

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Ite sain sen käsityksen että pro ride runkosiin on muutettu korkin asento kyljelleen niin ei toimis tuo vanha korkki kunnolla mutta kyllä tuo ainaki omassa ajossa luulis kuulan pyörivän melkosta karuselliä sielä, eriasia jos jäällä turraa 100km suoraan tasakaasula?
     
  12. Nispe-

    Nispe- Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Minnekkäs kannattaisi kiikuttaa telaston WP:t shimmaukseen, mistä löytyy tietotaitoa Indyn säädöistä?
     
  13. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Ainakin Rautionahon osaa tehdä hyvän indyn alustasta. Netistä löytyy sellainen Lapin akkumaailma
     
  14. carpowersonic

    carpowersonic Lynx G-type 600cc

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Heissan! Kaksivuotta on taas vierähtänyt viimeisestä suuremmasta kelkkakuumeesta, jolloin haikailin silloin uuden (2014) mallisen indyn perään ja nyt luottopelini (Lynx Racing -98 583RAVE) sanoi työsopimuksensa irti lopullisesti, niin kuumetta taas pukkaa. Nyt kiinnostaisi kuulla niitä jotka ovat jatkaneet indyn 345 mittoihin, että miten on pelittänyt ja riittääkö 600:ssa voima jollain 44mm harjalla pyörittää sovinnolla mattoa? Kelkkahan olisi tulossa mulla 85%:sti sellaisen freeride ajoon, mutta jos uuden kelkan laittaa niin saatan joskus pistäytyä reitilläkin kääntymässä, vaikka se ei henkilökohtaisesti minun juttu olekkaan. Sitten kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia niiltä jotka ovat ajaneet kummallakin sekä 600, että 800:lla, että onko voimissa todella isostikkin eroa? Olen joskus ajellut dragon sixpäckillä 800:sena ja se tuntui ainakin vaativan jonkin verran voimalinja jumppaa koska tuntui melko kuminauhan venyttimeltä tuohon omaan lyneen verrattuna. Myös rmk polle on käynyt mielessä, vaan saattaa olla hukka ostos täällä keskisuomen rajalla, kun tänäkin talvena mentiin hyvin tuolla pätkä lynellä :D
     
  15. Matze

    Matze Ockelbo 440R-77

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Moi, jaksaa pyörittää 600 hienosti 345/44 mattoa myös märällä kelillä, välitystä vois hieman tiuhentaa kun aivan turhat aavikkovälit (140-150kmh) on tuossa, nämä tietenki makuasioita.
    Reitillä on erilainen ajettava kuin pätkänä koska ei mene sladissa mutkia vaan joutuu mutkaan jarruttaan ja suoralla taas kaasua, oma on nostavilla jatkoilla. Kyllä tällä kuitenki pätkien perässä pysyy ja suoralla tuo matto vain vakauttaa etenemistä. Sekalaisessa räppäilyssä notkeampi vekotin mitä 800 pro rmk 155" pitkänä, toki 800 löylyä ihan erimalliin ja toimii varmasti oikeasti syvässä lumessa paremmin.
     
  16. Jare86

    Jare86 -15 RMK 800cc

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Tämähän on vaan MINUN mielipide, mutta jos on ajelet reittiäki nii ota ennemmin se switsu polle. Mulla oli aikasemmin ja nykyään ajelen rmk:lla ja ne siirtymät mitä on pakosta joutunu ajamaan reittiä niin eipä se kovin kummosta touhua ole. Harkinnassa itelläki ens kaudeksi switsu ::)
     
  17. Stig

    Stig Well-Known Member

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Edelleen omia mielipiteitä, mutta... Mieluummin tosiaan switsu ku jatkettu Indy. Saat käytännössä samalla hinnalla 600 switsun ja jatketun Indyn. Indy on pätkäkelkka ja pysyköön sellasena kun on siihen käyttöön tehty. Kytketty alusta jne...
     
  18. carpowersonic

    carpowersonic Lynx G-type 600cc

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Mikäs ero siinä kytketyssä ja kytkemättöässä alustassa on? Tosiaan tuo telasto tietämys on vuoden -98 tasolla :D Juu kyllä se switsu tai jatkettu indy kiinnostaa lähinnä. Se reitillä ajaminenkin on tosiaan vielä täysin auki, koska olen viimeksi käynyt reitillä n.5v sitten, mutta auki tosiaan on kun eihän tuolla nykyisellä katiskalla oo ilenny mennä ees reitille, mutta jotenkin vaan tuntuu että saattaisin jopa käydä kääntymässä kun siihen kykenevä peli olisi sitten :)
     
  19. Matze

    Matze Ockelbo 440R-77

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Etu ja takapukki on kytketty toisiinsa jotka toimii yhdessä, kytkemätön on esim. lynxin pps pukit toimii erikseen.

    Eikös switsussa ja rämäkoossa ole kans molemmissa kytketty alusta? Switsua ei saa tosin 136" pitkänä..
     
  20. carpowersonic

    carpowersonic Lynx G-type 600cc

    Vs: 600 Indy (SP) 2013 -->

    Mjoo niin tuossa jo tutkimusta teinkin asian suhteen ja näkyy olevan melko eriäviä ja sekavia mielipiteitä kumpiko parempi ja missä. Kun menee joillakin muillakin sekasin nuo, kun PPS:hän tosiaan on kytkemätön, mutta sitä haukutaan umpisen ajossa ja toiset kehuu maasta taivaaseen, eli vaikuttaa vähän mielipide hommilta. No loppupelissä kun itse en aja 1,5m umpisessa niin saattaa olla loppuunsa sama kun vaan matto alla pyörii. Mikä tahansa tämänpäivän alusta kun toimii kuitenkin varmasti paremmin kun tuo nykyisen satakertaa hitsattu ja soikolla oleva kivireki alusta, jossa geometria viturallaan. Niin uudempia switsuja tosiaan ei taida olla alle 144"? Se olikohan nyt -10 dragon switsu, mitä koeajoin oli 136" vakioltaan.
     

Suosittele tätä sivua