SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä slater, 23/11/15.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Missä kunnossa on Hossasta ylöspäin baanat iijärvelle asti? Ja onko parempi ajella reitin kunnon puolesta itä vai länsipuolta Hossaan, jos ajelisi safarin Ämmä-Kuusamo-Ämmä reipas 400km tulisi trippiin suorinta reittiä jos vaan ukko kuntoutuisi siihen mennessä...
    Taivalkosken reitin kautta ei pystyne ajamaan kisojen takia.
     
  2. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Hossasta Kusamoon on suht hyvää reittiä, ei kumminkaan kanata koukata Iivaaran kautta, se on aika huonossa hapessa.
     
  3. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Ämmästä Hossaan Itä ja länsipuoli A1 luokkaa.
     
  4. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Kiitoksia tiedoista, luultavasti länsipuoleta ämmästä ylös ja suorinta reittiä mennen tullen Kuusamoon, palatessa länsipuolta pitkin luultavasti (lyhempi jääpätkä)
     
  5. TTM

    TTM Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Ite tulisin takasi itäpuolta, Raatteenportin kautta. Jää pätkä lyhyt. Kylläpä taidat tietää. Ainahan se on mukavampi lenkki kiertää....
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Ei ole ikinä muuten tullut ajettuakaan tuota Raatteenportin mutkaa, aina ollut bensa vähän huulilla kun tuolta moision suunnalta ajellut vuokkiin ettei ole tohtinut ajella mutkaa ylemmäs ja sen mitä olen Hossaan ajellut Ämmästä pitäen aina ollut jotain murhetta matkassa jollain jos olen itäpuolta palannut ettei ole kehannut ajella yksikseen ketunlenkkejä. ;D
    Toisaalta kun tuo perimmäinen tukikohta on tuossa hyryllä niin tottahan sitä sieltäkin käsin pasauttelisi Kuusamoon ;D Katotaan miten virtaa tulee kinttuihin sairasteluiden jälkeen...
     
  7. TTM

    TTM Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Minä ajoin yleensä just tuolta Raatteenportti-Martinselkonen- Hossa -sitten länsipuolta takasi. Mielestäni paras pätkä tuo Martinselkonen-Hossa ja just näin päin. Vissiin siksi, kun tuli niillä seuduilla opeteltua kelkkailun salat.
     
  8. 3800R.A.V.E

    3800R.A.V.E ski-doo gtx 800 ltd powertek

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Ajelimme tänään reitin länsipuoli-martinselkonen-hossa. Muutamia ojia sortuneita ojia mahtui reitinvarrelle,mutta kaikki aika lailla kaikki merkattuja. Mutta uusia taitaa taas syntyä kun keli lauhtuu. Vähän ollut liikennettä reiteillä paitsi hossan lomakeskuksesta n.20km martinselkoseen päin ja hossasta ämmänsaareenpäin melkoista nimismiehen kiharaa kun ranskalaiset ajelleet matkalaisten kanssa safaria edestakaisin. Jokainen kelkka kulkenu varmasti samaa uraa ja keskeltä reittiä niin ei tiennyt oikein mistä kohti ajais ettei paikat tippuis hampaista.
     
  9. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Muistakaapa että ensi Lauantaina 12 kolmatta on Taivalkosken Jokijärvellä kiihdytyskisat. Ois tarkoitus lähteä katsomaan ,mentäis kelkoilla Metsäkylän kautta.Matkaa tulisi noin 110km. Lähtö TB.ltä.klo,8,00. Oishan mukavaa jos kerrankin joku innostuisi lähtemään mukaan,minä ainakin lähden. :D
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Eipä tullut ajettua Kuusamoon kun on niin kylmän oloinen reitti ja kaverilla lämppärin kanssa ongelmaa.
    Hyry-Ämmä-Vaarannivasta bensaa-Joukokylä-Askanlenkin kautta-Puolanka-Ukkohalla-Hyry voin suositella. n.300km trippiin.
     
  11. poppo

    poppo New Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Vaari55 meitä olisi 3 kelkkailijaa jotka vois lähteä matkaan mukaan taivalkoskelle. Saavutaan perjantaina illalla suomussalmelle täältä etelästä
     
  12. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Onhan se porukalla mukavampaa.Ajat ovat muuttuneet siitä mitä se oli parikymmentä vuotta sitten, silloin saattoi olla lähtiöitä kymmeniä ,tänään enimmäkseen yksin ajelua.Varsinkin meikäläisen ikäluokkaa ei näy eikä kuulu .Pitää kuulema säästää että kun jää eläkkeelle niin sitten harrastetaan.Mutta kun sitten ollaan vanhoja ja raihnaisia niin mitenpä harrastat jos olet edes hengissä,.Että eiköhän Lauantaina taas lähetä harrastamaan ja pannaan euro kiertämään näin se yhteiskunta pysyy pystyssä. :D :mad: :mad:
     
  13. havini00

    havini00 Yamaha Sidewinder L-tx 137 , ski-doo tundra -88

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    oikee asenne!!!! säästämällä tämä suomi vajoaa vain syvempään suohon ja hautaan ei kukaan vie euroja mukanaan...rahaa pitää käyttää silloin , kun sitä on!!!
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Jos ei jälkeisilleen jätä miljoonaa euroa velkaa niin on elämässään epäonnistunut ;D raha kiertoon! :-*
     
  15. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Lähtisin ehottomasti, jos ei ois Kemijärvelle meno. Kun kerrankin sattuis nuo lähdöt silleen, ettei itellä ois mitään sovittuua, niin mukana olisin.
    Kai sinne yksi tourinkikuskikin mukaan mahtuisi...

    -P-
     
  16. Mikaitos

    Mikaitos Active Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Hyvin muistan vielä nuo ajat, muutaman vuoden päästä ei sitte ehkä muuta muistakkaan.. Reilusti oli aina paikallista jengiä viikonloppusin maanmainioilla pöllyyttämässä ja meininki oli rento. Se oli sitä aikaa ko satasella sai Kajaanista reilut 25 litraa pensaa, Perangasta hieman vähemmän.

    Offiksihan tää taas meni, mut muistakaa, käärinliinoessa ei oo taskuja!
     
  17. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Löytyskö ajoseuraa näin pikaisesti kysästynä huomiselle iltapäivälle tai torstain iltapäivälle tarkoituksena ajaa Suomussalmelta Hossaan ja toista reittiä takaisinpäin. Tosin lyhempikin reitti kiinnostaa, koska lähes kaikki reitit Ss: n seutuvilla ovat minulle uusia.
     
  18. slater

    slater pimpattu nytro

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Ajettu tälle talvelle n. 850 km. Viimeksi koivulahden kautta hossaan ja pirttivaaran kautta takasin. Tosiaan itäpuolella kilometri kivijärven tiestä kiannalle päin on otollinen oja. Siihen on joku ajanut kalusto on onneksi vain kärsinyt. Kannattaa varoa. On kylläkin merkattu. Yleisesti kannattaa varoa nuita ojien ylityksiä. Venäjältä saa muuten variaattorin remmejä ainakin jammuun jos siellä kuletta. Hinta n.puolet suomen euroista.
     
  19. Hegetti

    Hegetti Active Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Hiljaistapa oli tämän pyhän aikaan Hossa - Suomussalmi välillä länsipuolen reitillä, olisko 4 kelkkailijaa tullut nähtyä. Reitit kyllä hienossa kunnossa mutta mikähän se mahtaa tuolla Hossan seudulla tarkemmin Hossa - värikallio välisellä pätkällä olla, kun mahotonta kiharaa tasaisesti koko parinkymmenen kilometrin pätkällä? Siitäsiihen, että alkaa kelkasta ja ukosta osat tippua pitkin kenttiä kun täryyttää ja hakkaa niin pirusti :eek:
     
  20. Petuhovi

    Petuhovi Well-Known Member

    Vs: SUOMUSSALMEN MAANMAINIOT URAT

    Tervehdys Suomussalmen kelkkailijoille. Oon tulossa loppuviikoksi sinne päin kelkan kanssa ja utelisin olisiko halukkaita käydä hieman porukalla ajamassa? Itse olen miettinyt että odottaisi keskiviikkoon jos se hieman lunta sataisi reitille vai onko miten jäisiä/pehmeitä urat ja järvet siellä? Netistä olen tutkinut reittejä ja Hossan suunta kiinnostasi kovasti. Ja jos en väärin ole tulkinnut aikaisempia keskusteluja niin tankkaus mahdollisuuksiakin taitaa siellä olla? Tahtoo olla melko janoinen tuo minun kelkka.. ;D
     

Suosittele tätä sivua