Polaris 2018

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä jussi 77, 22/1/17.

  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Mutta tuo Titan,

    Vihdoin tuli Commanderille oikea haastaja!
     
    TOMPPA tykkää tästä.
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Kaverin 155" -17 Pro:ta ollaan tässä nyt jonkun aikaa hipistelty ja säädelty, nyt se alkais olla jo aika hyvä verrattuna siihen vakio voimansiirtoon josta puuttui hauskuus ja herkkyys kokonaan. Varmaan se vakiona kiihtyi tasamaalla paremmin, mutta kyllä hän on siihen nyt paljon tyytyväisempi kuin vakiovoimansiirtoon.

    Ja kyllä olet oikeassa, eipä niillä säädöillä täällä mitään teekkään jos ajetaan 20cm pehmeässä rinnekiihareita. Mutta makuja on monia ja ajotapoja. Halusin vain tuoda perspektiiviä siihen miksi ne säädöt on mitä on ja taisi mennä sinulta kokonaan ohitse. SL-säädöt toimii Skippadoolla paljon paremmin kiiharihommissa ja jos vaikka mennään riksulle vedättämään niitä tamppaantuneita mäkiä ylös-alas.

    Mitähän tuohon viimeiseen voisi todeta muuta kuin että minä maksan ajamiset kyllä ihan itse. Minulla on ollut viimeisen 4v aikana kaikkia merkkejä (paitsi yamahaa) ja jatkossakin ostan ja laitan hiluni sellaisiin kamppeisiin jotka näen omaan ajoon parhaaksi. Helppo heitellä tuollaisia kommentteja tietämättä mistään mitään faktoja ja pyrkiä nollaamaan sillä toisten ajatukset ja kokemukset. Jännä että täällä netissä riittää huutelijoita, mutta sitten paikanpäällä kasvotusten voi keskustella asiallisesti asioista asioina ilman hampaiden kiristelyä oli se merkki mikä vaan. Minun yksi kanukki-kaveri on henkeen ja vereen polariksen mies, ja on polariksen tehdaskuski että saa 2-3 uutta kelkkaa joka talvelle. Ja niitä kamppeita rakennetaan ja laitetaan sitten vielä isolla rahalla. Mutta kyllä hänkin oli vaikuttunut uudesta summitista kun sillä pääsi ajamaan :)

    t: ei merkkiuskovainen.
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/17
  3. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    No totuus noista mosistahan kuitenkin on että skidoolla on tehokkain kone tällä hetkellä vaikka mitä pollemiehet jankuttais.. kovalla tasamaalla tehdyillä kiihäreillä ei ole vuorikelkkojen kohdalla mitään merkitystä kun ei yksikään valmistaja niitä siihen ole tehnytkään.. ja samasta syystä ne palikkamatotki on noista häipyny kun ei niillä umpisella mitään tee
     
  4. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire


    Noniin, otetaanpa happia.
    Kyllä itekki maksan omat kelkkani jne, niinkö varmaanki kaikki muutkin tällä foorumilla.
    Enkä pahalla tarkottanut, vaan se heitto meinas lähinnä sitä, että helposti voi subjektiivisuus häilyä kun on jonkun merkin kanssa on yhteistyössä...
    Minä oon esim. Ajanu viimeiset 3talvea pollella ja jos ajan sitten päivän doolla, niin aika vaikea siitä doosta on muodostaa täysin subjektiivistä näkemystä kun on tottunut polariksen ohjaukseen ja geometriaan, jne.. Saman luulisi pätevän myös toisin päin..?

    Ja en mielestäni mitään asiatonta huudellu? Ja samat asiat pystyn kyllä poriseen kasvotustenkin ;)

    Ja taisin tuossa aiemmassa viestissä kirjoittaakin, että oikeasti niillä kiihareilla ei mitään merkitystä olekkaan.
    Enkä tiiä mistä tuon 20cm lumilla ajon repäsit, ko kyllä nuille vehkeille aina yritetään mahdollisimman paljon pehmyttä lunta löytää.. :)
    E. Ja kyllä siinä kelkassa muukin vaikuttaa,kun pelkästään se, että millä valmistajalla on tehokkain moottori, ne on kuitenkin kokonaisuuksia jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/17
    J00Pee tykkää tästä.
  5. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Pätee todellakin, itse ajanut edelliset talvet brp/cat pitkillä ja voin sanoa et polle on ihan paska viedä pehmeässä jos on tottunut noihin. Kysehän ei ole kelkan huonoudesta vaan nimenomaan tottumisesta erillaiseen geometriaan. Silti RMK ens kaudelle on erittäin vahva vaihtoehto eikä varmasti teknisesti huono vaihtoehto vaan ainoastaan tottumiskysymys.
     
    Driver ja A-J tykkäävät tästä.
  6. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä



    Tuo vähä pistää näin vihreän veripään silmään:rolleyes:
    Että menikö vähä kuite mainostamisen puolelle?
     
    Vonikka tykkää tästä.
  7. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Juuri näin.
    Itse ko on tottunut Pollen pystyohjaukseen niin summittia kokeillessa ajaminen tuntui aivan typerältä kun painoa ei pystynyt pitämään edessä erilaisen ohjauksen takia. Ja ajaminen tuntui aika mahdottomalta.
     
  8. Leboef

    Leboef Polaris RMK Khaos 3"

    Niin perustuko tämä kokemus niille jenkkilumille vai Pohjoismaitten lumille? Eli oletko siellä jenkkien pohjattomissa puuterissa ajellu niillä cateilla ja polleilla sen verran että sait vertailukohtaa? Nämä kysymykset siis ilman sarvia ja hampaita ihan todellisina kysymyksinä.
     
  9. Laplander

    Laplander Just A Member

    Ei päriänny polariksella skiiton kelekalle umpiskiihyissä eikä kovallakaan.. Mutta molenki virittäny polarista !! :cool:
     
  10. lateksi

    lateksi Well-Known Member

    Asian vierestä
    Tuossa kun kauppiaista puhetta niin polarista miettivillä kannattaa lähestyä
    Prima-rauta R.Kamppista
    Siinä on kyllä todella asiallinen kauppias..
     
    pezq^ tykkää tästä.
  11. MattiM

    MattiM SKS 850 146

    Pitää viikonloppuna kokeilla kumpi on virittänyt pahemmin pilalle. :D
     
  12. Kommein

    Kommein Pro-RMK 850 -19 155" 2.6", Lynx Racing -96

    Sais kohta poistaa koko ketjun pelkkää off topic jauhantaa täynnä :D:D Tuo Titan oli omasta mielestä kiinnostavin tälle kaudelle pitää aivan isäpapalle suositella nytron tilalle. Olikos niitä hintoja jo jossain?
     
    Tauhka tykkää tästä.
  13. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Tuota 850 komuraa on ylistetty jo melko monessa topicissa ja asia on tullu harvinaisen selväksi. Niin voisiko etes tässä keskittyä otsikon mukaiseen keskusteluun?
     
    abject, Rautane, AlEkS1 ja 4 muut tykkäävät tästä.
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Joo olet aivan oikeassa, minä tosin ajan aika paljon erillaisilla kelkoilla ja miellään aina käyn myös kavereiden kelkkoja testaamassa reissun päällä kun kaveriporukassa on kaikenlaista kulkinetta. Axys on erittäin hyvä ja helppo viedä, tykkään kyllä kapeakeulaisemmista polleista paljon. SKS ja Switchback Assault on taas aika raakileen oloisia vakiona.

    Mitä minä olen riksulla kulkenut viimeiset 6 vuotta sen 4-6 reissua talvessa niin aika harvoin on sattunut hyviä puutereja, yleensä parhaimmillaan on juurikin se 20cm pehmeää pinnassa. Toissa viikonloppuna oli kyllä huippukelit ja parhaissa spoteissa oli puuterilunta varmasti sen metrin verran. Yleisintä huvia porukalla näyttää olevan juurikin se kaasupohjassa suoraan kiikuttelu, ja jos siihen kelkan haluaa niin turbotettu nelari on varmaan omiaan :D

    Ja meikä voi antaa oman numeron privalla kenelle tahansa, niin saa jauhaa paskaa eri kamppeista ja kerron kyllä suoraan mitä olen mieltä ;) voihan siellä nimimerkkien takana olla tuttujakin, en tiedä kaikkien nickejä täällä :)

    Noh tuossa oli myös pikkuisen huumoria, mutta ei se kauas heittänyt totuudesta. Olosuhteet oli vain välillä niin vaikeat, että hyvin tuli esiin kaikkien laitteiden puutteet. Itsekin olin jumissa "muutaman" :D kerran ja välillä ihan tasamaallakin. Toki se oli enemmän kuskin kyvyttömyyttä kuin kelkan :)

    Tuohan on vain oma subjektiivinen näkemys, ja perustuu ajoihin sekä reissun päällä että täällä kotiolosuhteissa. Toki joku voi olla eri mieltä ja saakin olla :)

    Ja minunkin osalta offtopic saa jäädä tähän :D
     
    A-J ja pezq^ tykkäävät tästä.
  15. _sakke_

    _sakke_ Well-Known Member

    Varoen takaisiin aiheeseen onko huhuja tai faktoja koska Suomen mallit / hinnat tulossa.

    36-38" keula ois voinu tulla. Ja tuo lime green väri ehdottoman paras

    Edittiä
    Itse itselleni vastaten 16.3
     
    TOMPPA tykkää tästä.
  16. Arsi

    Arsi Well-Known Member

    Kyllä näin pikaisella tutustumisella on aika tylsä malliston lanseeraus uutuuksien puolesta.. (Kiinnostavuudessa Ski-Doo johtaa uutukaisten lanseerausta, odotetaan vielä hetki mitä Lynxillä on piilossa..)

    Tuo 146" SKS on kyllä mielenkiintoinen kampe ja 57mm matolla tulossa minkä sovittaminen tämän vuoden 144" Assault SB:iin on ollut hankalaa. Jos ennakoissa saa valita väriyhdistelmiä aikaisempaa vapaammin niin tuosta 146" SKS:stä saisi ruksittua kivan pelin sekalaiseen melskaamiseen.
     
  17. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Umpisen miehille kyllä laimea esittely, mutta jos sitten ensivuodeksi odotellaan polariksen vastausta vaikkapa 860cc ja 36" muodossa

    Residentin kanssa samoilla linjoilla että mukava haastaja commanderille ja mielenkiintoista olisi nähdä niiden kahden vertailu vaikka ei omiin ajoihin liittyisikään.
     
  18. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    No eipä kyllä tullu umpiskelkkailijoille yhtään mitään.. tuo 146" sks olis ollu ihan mielenkiintoinen ku olis tullu vuorikelkan geometrialla. Nythän se on lähinnä sba vähän pidemmällä telalla ja kapealla keulalla...

    No eipä tarvinu alkaa vaihtamaan:D
     
  19. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Tulikos sitä triple-konetta ollenkaan vai mikä se aiempi kuva oli?
     
  20. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Kaikki mitä on internetissä, ei välttämättä ole totta :D Joka vuosi tulee noita triplehöpötyksiä jenkkien toimesta ja joka vuosi jengi luulee niitä todeksi..
     
    Rautane, Driver ja pezq^ tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua