Uusi Lynx vuotaa jäähdytysnestettä

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Elanisti, 21/12/17.

  1. Elanisti

    Elanisti Member

    Uusi 49 Ranger 600 ACE näyttää vuotavan nestettä. Telastossa oli punaista lunta ja paisuntasäiliössä näytti olevan neste jo minimissä, mittarissa nyt 40km.

    Onko tiedossa mahdollista vikapaikkaa mikä tarkistaa, ettei tarvisi moneksi viikoksi kiikuttaa huoltoon seisomaan joulunpyhiksi? Ja oletteko lisänneet normi punaista nestettä?
     
  2. jp10

    jp10 Well-Known Member

    takuukelkka huoltoon heti.myyjäliike antaa tilalle kelkan lainaan
     
  3. Elanisti

    Elanisti Member

    Muuten kyllä, mutta myyjäliikkeeseen matkaa 300km...
    Siksi tässä kyselen mitä paikkoja katsella, jos tyyppivikaa tai muuta...
     
  4. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Mun 2017 800re puuttu yhestä
    Letkusta koko lemmari..
     
  5. MVa~1

    MVa~1 Well-Known Member

    Ainaki muutama vuosi sitte 600 ACE Adventuret sotki hanget punaseksi vaikka oli vihreät nesteet. Safarifirmat ku alkutalven pyöritti samoja reittejä uusilla vehkeillä niin niitä punasia lumipalloja oli huolestuttavan paljon, mutta ei ollu yhtään kelkkaa missä ois ollu punaset nesteet niin ei niistä sitte enää välitetty.

    Toki 900ACE Rankku käviki sitte huollossa lämpö-ongelmien ja nestekadon vuoksi.

    Onko paisuntasäiliössä neste millä korkeudella kun moottori on lämmin?

    Seuraile tilannetta, hävittääkö vielä nestettä ja loppuuko tuo punanen väri alustasta.
     
  6. TeroK

    TeroK Snouros

    Käytäppä paisarin korkkia auki täyttyykö se sitten normaaliin
     
    Mika_R tykkää tästä.
  7. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Joskus oon kuullut tapauksesta miten telastossa iskareista oli alkanut "öljyt vuotamaan", lumi oli värjäytyny punaiseksi. No kelkka lääkäriin. Lääkäri oli tutkinut potilasta ja kertonut ilo uutisen, ettei pumpuissa ole mitän vikaa, vaan punainen väri oli lähtöisin karpaloista, mitä oli ollut suolla, missä oli käyty kurvailemassa.... että näin.
     
    teme- tykkää tästä.
  8. Elanisti

    Elanisti Member

    Kiitoksia vastauksista!

    Ihmeellinen homma tosiaan, kävin tänään ajamassa ja nestepinta lähtiessä alarajassa. Löysäsin korkkia muttei mitään tapahtunut. Lämpimänä oli kuitenkin pinta noussut puoleen väliin, eli ei nestettä häviäkään ainakaan paljoa. Tuntuu ihmeelliseltä että tuon vertainen jäähynestevuoto värjäisi lumen niin laajasti telastosta. Tänään väriä ei tosin ollut havaittavissa, mutta eipä ollut paljoa irtoluntakaan näin rapsakalla kelillä. Pitääpä tutkia iskarit seuraavalla kerralla.

    Seurataan tilannetta...
     
  9. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Mulla oli omassa reessä uutena samaa vikaa. Jäähdytinnestettä epäilin ensin, kunnes huomasin sen olevan vihreää.. Seuraavaksi epäilin iskaria, neki oli priimat. Syylliseksi paljastui punainen vesikestovaseliini, joka värjäsi lumen. Olin reilulla kädellä rasvaillu...
     

Suosittele tätä sivua