PPS telasto

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Mekatsu, 7/8/12.

  1. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    en minä sittenkään aio maksaa iskareista tuollaista summaa

    en ainakaan tämän kelkan iskareista. mietitään sitten uusiksi, jos joskus rahaa uuteen kelkkaan. En mie olis mitään 2006 mallin kelkkaa ostanutkaan, jos mulla oikeasti olis oikeasti suuria summia laittaa moottorikelkkailuun.
     
    Viimeksi muokattu: 30/3/24
  2. polleurho

    polleurho Well-Known Member

    Jos se on hyvä muuten niin kyllä 2006 pollella pärjää vaikka 24 Enduron kanssa kun on iskarit ja kuski tikissään. Mutta ehkä ei kuitenkaan kannata minkään Pro kuskin kanssa kannata vertailla vaan oma tasoisten kuskien kanssa. Omat ongelmansa on uudemmissakin kelkoissa.
     
  3. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Noh myy mulle edullisesti tuohon sellaisetm iskarit, joiden kanssa sinun mielestä tuolla pärjää vakioalustalla, kun niin kovasti oot sitä mieltä.
     
  4. teme-

    teme- Well-Known Member

    Eipä noita pps telastojakaan saa ihan ilmaseks saatikka niitä 46 kybbejä. Tahtoo noi vanhatkin 46 kybit pitävän hintansa.
     
  5. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    PPS säädöissä 46 kybeillä, niin missä ne Rovaniemen patikot on?
     
  6. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Tuurissaan...

    Itse ostin 300€ 3300 PPS telaston jossa tuli mukana vielä ekstrana uusi etupukki linkkuineen kaikkineen ja käytetty ehjä takapukki myös linkkuineen..

    Ja ehjät 46mm 3-säätö kybit 250€ / pari..

    Taisi olla 2019 - 2020, en sitten tiedä onko nykysin kallistuneet vanhat "romut" kesällä nuita kannattaa kyttäillä, voi tehä löytöjä:cool:
     
    Vesukka tykkää tästä.
  7. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Niin, ei siellä varmasti silloin patikkoa olekaan missään, JOS ajaa heti tampparin käynnin jälkeen, mutta käyppä just ennen tampparia niillä safarien suosimilla reiteillä.

    Joo, ei se silloinkaan toki mitään kuplavolkkaripatikkoa ole, mutta pahimmillaan sellaista kuitenki, ettei sitä oikein mielellään aja tai ainakaan itse en tykkää. Silti olis kiva kun telasto sellaisen kestäis silloin kun sitä ajaa.

    Enkä ole sitä PPS:ää välttämättä nillä 46mm KYBeillä laittamassa, PPS:n kyllä, mutta itselle silti todennäköisesti riittää 36mm iskaritkin siihen. Pollemies... eiku Polleurho... Eiku... noh Polle-jotain kuitenki tuntu vaan kovasti olevan sitä mieltä, että millään telastolla ei tee yhtään mitään JOS siellä alla on ALLE 46mm iskarit...

    Vasta oli nettimotossa 600€ täydellinen 3700 PPS iskareineen, en nyt tosin oo varma, että oliko se 46mm KYBeillä, mutta tosiaan itsekkin oon halvimmillaan noita PPS:n 46mm KYBejä pongannu suht halvalla.

    Edit: Ei ku siis Nettivaraosassa tietenki tarkoitan, että oli tuo telasto myynnissä.
     
    Viimeksi muokattu: 31/3/24
  8. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Ja veronpalautusten jälkeen voin vaikka ostaa jonku mällätyn tms. halvan lynxin kokonaan osaluovuttajaksi ja myydä loppukelkan sitten varaosina. Ja käyttää sitten vaikka siitä saadut rahat niihin iskareihin, jos alla on pienemmät, jos kerta se PPS:kään ei oo mitään pienemmillä iskareilla
     
    JiiKoo tykkää tästä.
  9. polleurho

    polleurho Well-Known Member

    Niissä 36 ei taida olla lisäsäiliötä, ja jos ajat tampparin jälkeä niin ihan suotta laitat rahaa siihen telastoon. Ajat vaan niillä fokseilla. Mutta laitahan kuvia rakentelusta.
     
  10. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Rovaniemen tampparit kulkee alkuviikosta, mikä on tieten järkevää, kun ajomäärät ovat pieniä ja reitit pysyvät hyvässä kunnossa pidempään.

    Jos tasaisesta tykkää kannattaa harrastaa arkipäivinä.

    Ruukaan käydä sunnuntaina iltaa vasten lenkillä, kun reitit on viikonlopun aikana saaneet vähän tekstuuria pintaan. Ei se silti mitään kunnon patikkoa vielä ole. Vähän kuiten ajettavampaa ja mukavampaa, kuin sileää pöytää vain.

    PPS ei ole todellakaan mukavin alusta ja esim Doon alustat on enemmän mukavuuspainotteisia ja silti kestävät pattia hyvin sen mitä näillä reiteillä on tarjolla. PPS on sitä parempi mitä huonompi reitti on ja mitä enemmän tykkää pitää vauhtia, niin paranee vain. Jos ei tykkää "ryskätä" niin minun mielestä on turha laittaa PPS joka jurisee ja rullaa huonosti. Se mikä PPS on hyvä niin siihen löytää iskareita ja siinä oli vaakakupissa painavin syy miksi PPS Lynxin laitoin. 46 lisäsäiliö kybit saa muutamalla satkulla ja ovat kuiten jo hyvät iskarit, kun saa säätöihin.
     
    M.E.A tykkää tästä.
  11. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Ajan milloin kerkeän ja jaksan. Jos se on vaikkapa maanatai-aamupäivä, eikä tamppari ole vielä käynyt, niin silloin se ole käynyt. Vauhtiakin tykkäisin pitää.

    Mistäs pidemmällä telalla olvasta Skiidoosta sellainen hyvä ja kestävä patikkoalusta löytyy? Ei tässä kuitenkaan mihinkään pätkäpolleen sitä laittamassa olla...
     
  12. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member


    Tampparin jälkeä ja tampparin jälkeä. Kyllä se jonkumoista patikkoa tahtoo aina välillä olla, vaikka tamppari aika tiheään käykin. Paljon safariporukoita kun on, niin se tahtoo siinä viikossa jo jonkumoiselle patille mennä ennen kuin se tamppari kerkeää sen uudestan lanata. Nyt varsinkin ollu aika paljon turistia ja safariporukkaa. Ja sitten on joitain tiettyjä pikkupätkiä, joita ei niin tiheään tampata. Siltikkin edelleenkin olis ihan kiva, jos se telasto ne kestäis. Ei se edelleenkään siis mitään kuplavolkkaripattia ole, mutta enempi tykkäisin ajaqa sitä, jos olis joku oikeasti sen patikon kestävä alusta alla. Ja edelleenkään en ole Polariksen oman telaston kestävyydestä niin kovin vakuuttunut. Enkä vieläkään ole saanut selitystä sille, että jos mulla nyt on telastossa kunnossa olevat iskarit sellaisilla säädöillä, että telasto ei vielä reippaissakaan vauhdeissa pohjaile, tai heittele perää tai ole muutenkaan levoton, niin että miten ne isommat iskarit mukamas yhtään parantais sen telaston kestämistä.

    Parempia iskareita SINÄ olet itse koko ajan toitottanu, mutta aika vähän tuntuu Polarikseen olevan käytettynä tarjolla. Ja uusien hintaa en aio itse uhrata, koska edelleenkin olen nähnyt täydellisiä PPS-telastoja saavan selvästi halvemmalla
     
  13. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Oma Rene oli 137 ja hyvä ajoilleen. En tiedä sen tarkemmin. Itse ostaisin kelkan mikä on valmiiksi hyvä ajettava. 2006 pollea saa toki varmaan halvalla ja syykin tainnut selvitä halvalle hinnalle.
     
  14. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    137"... Hhhhmmmmm Joo, mulla on 151" tela. eikä oo vaihtumassa lyhempään. Periaatteessa toki sitä telastoa voi jatkaa joo, mutta ei sekään nyt aina niin hyvä ratkaisu ole, varsinkin kun pidempiä jatkoja pistetään, kuitenki 14" pidempi matto ja kun jatkamistarpeen voi periaatteessa laskea olevan n. puolet tuosta telapituuden jatkumisesta, niin 7", eli hieman vajaa 18 senttiä kuitenki pitäis jatkaa...

    Ja Polariksen ostamisen syy ei ollut se halpuus, jos syy olis ollu pelkästään se halpuus, niin olisin ostanut jonku muun ja vanhemman.
     
  15. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Mutta kun kaikki tuntuu olevan sitä mieltä, että ei se pps oo hyvä, eikä sitä kannata laittaa, niin ei laiteta sitten.
     
  16. teme-

    teme- Well-Known Member

    Halvalla oot kyllä saanu varsinkin nuo iskarit, mitä ite katellu käytettyjä 46 kybbejä niin kyllä ne on ollu 300-400 kpl. Tuurillaan joku niitä hävittää ihan polkuhintaan mutta ne on harvassa jos seuraa noita purkukelkkojen osien hintoja niin firmojen kuin yksityisten.
     
  17. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Onhan se PPS hyvä patikkoon kunnon iskareilla.

    Pikkuiskareilla huoltoväli lyhyt ja eihän se niillä sitten kestä kunnolla patikkoa päästää.

    Itsellä oli Lynx 600Etec Rave SC jossa pikkuiskarit vakiona, aika äkkiä ne piti päivittää 46mm:iin kun pidin jopa vaarallisen huonoina pikkuiskareita, eikä ne huoltamalla kummentuneet.
     
  18. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Eli huono se on, jos ei laita isoja iskareita. Jotenki vaan vahvistuu se tunne, että ihan yks hailee, vaikka laittais rullatelaston, kunhan siihen vaan pistää vähintään 46 mm iskarit, niin se on hyvä, pienemmillä iskareilla ei
     
  19. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Nii. Kerroit että patikossa pitäis toimia. Ei PPS ole mikään sateentekijä ilman kunnon iskareita, kummeneekohan juuri mihinkään nykyisestä pollen telastosta jos iskarit jää köykäsiksi..?

    PPS ei ole kytketty alusta kuten esim. pollessa jossa etupukki jeesaa takapukkia isommassa röykyssä jne..

    Kytkemättömässä alustassa iskarien vaimennuskyky tai kyvyttömyys jopa korostuu kun joutuvat pärjäämään omillaan:rolleyes:
     
  20. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Eli toisin sanoen edeleenkin p...a, mikä p...a ilman 46mm iskareita
     

Suosittele tätä sivua