IQ 600 H.O-07 vs Lynx enduro 600 H.O -06 kumpi olisi se oikea

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Kimurantti, 5/3/07.

  1. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Niin vaihtokuume eiku pahenee tuossa alkaa nyt loppusuora vanha palvelia pitäisi vaihtua toiseen jos ei katastrofia enää tuu. Kumpi vehje käy reittiajoon jo tehtaalta tullessaan paremmin, laiska ja kohta rahaton rakentaja olen. Mitä muita asioita huomioitavana? Molemmat uusia väli toiseen alle 3rahaa ja toiseen 3rahaa+ hitunen päälle. Pistäkääs kommenttia jos kokemuksia molemmista niin aina parempi.
     
  2. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    Ihan sama mikä... kunhan se ei ole polaris. Osia odotellaan ja takuu ei korvaa juuri mitään. Alkaa pikkuhiljaa hermot loppua.
     
  3. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Samat mietteet täälläkin :mad:

    Jos semmosen RE:n laittas seuraavaksi. Olis varmasti parempi, kuin Polariksen rakennussarjat ilman takuuta ja pitkillä varaosan toimitus ajoilla!!
     
  4. maroach

    maroach RMK800 '14

    Jaa, ei minulla kyllä ole valittamista Polariksen osien toimitusajoista ja vielä vähemmän takuu asioista. Iäisyyden vanhaan kelkkaan tuli viime syksynäkin se surullisen kuuluisa ketjukoppa ilman mitään kyselyitä ja ihmettelyjä. Ja melkein samassa rytäkässä meni vesipumpulta joku ratas, sekin takuuseen.

    Ja kyllähän noita kauhutarinoita on muidenkin merkkien toimitusajoista kuin vain Polariksen. Esimerkiksi yksi tuttu odotti BRP:n tuotteeseen parivuotta sitten kivikosketuksen jälkeen jotain hilpettä amerikasta toista kuukautta parhaimpien kevät kelien aikaan. Ja kyllä varmasti otti päähän.

    Minä vähän veikkaan että nämä osien toimitusvaikeudet ja ongelmat takuuasioissa eivät välttämättä ole ainoastaan maahantuojien syytä, vaan jälleenmyyjällä on monesti varsin suuri vaikutus. Tiedä sitten, mutta sen verran erilaista tarinaa tahtoo aina kuulla, joillakin on ongelmia toisten merkkien kanssa samalla kun toisilla kaikki toimii hyvin.


    Ja sitten siihen valintaan. Jos tärkein kriteeri on se, että kumpi kelkka on pakasta vedettynä parempi, niin kyllä se ehkä tuohon Lynxiin kallistuu minunkin mielestä.
     
  5. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    Tosin alkaa noissa uusissa polleissa olemaan hinta kohdallaan 8000€ uudesta kelkasta ja ajopuku mukaan. Pari satkua uhraa jousiin ja iskareihin niin luulisi olevan ihan kelpo kelkka. Tosiaan takuun toimivuus riippuu kenen kanssa asiaa hoitaa. Alkaa vaan nyppiä kun vehkeitä mainostetaan patikko hakkureina ja merkkihuolto on aina sitä mieltä, että on ajettu liian lujaa.
     
  6. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Tuosta Polariksesta takapukin low speed vaimennus kuntoon niin ihan asiallinen peli. IQ -paketti mun mielestä muuten toimiva, poislukien lepattavat sivuposket.
    Uusin kelkkalehti kertoo aika todenmukaisesti hyvät ja huonot puolet. Pro X2:n jälkeen lynx voi olla askel eteenpäin, IQ softimpi vaihtoehto. Takuuaika ja vaihtohyvitys
    merkkaisi mulle. Tuskin kumpikaan ostos kovinkaan syvälle sontaan käsiä upottaa.

    Takuuasioista voin kompata edellisiä kirjoittajia tuon jälleenmyyjän osalta; toisilla homma toimii.. toisilla ei. Syy helppo nakata maahantuojan niskaan.  ..en väitä ettei
    silläkään taholla ongelmia voi löytyä.
     
  7. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    Saattaapa tuota joutua odottamaan Lyneenki varaosia, vaikka ihan tehtaan naapurissa asuisi. Joskus jopa kauemminkin kuin lentorahtia atlantin takaa...

    EDIt. Niin varmaankin se Lyne on pakasta parempi kampe reitille!
     
  8. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Kiitän kommenteista ja tottakai luen niitä vielä lisää päätös pitää tehdä abt. torstaina. Lynksyyn oon itekki jo vähän enemmän kallellaan jo pelkästään pienemmän välirahan ja alustan vuoksi....
     
  9. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Ainoo mikä ittee nyppii Pollessa on huoltovälit. 300km, 800, 1600 ja sit 1600 välein. Saa aikas tiheen alkuun kulettaa huollossa jotta takuut pysyy voimassa... Clikkerin nuppi tuli jenkeistä 2 viikkoa, notta siihen malliin. Muuten jees. En tiiä mitkä huoltovälit on Lynessä...
     
  10. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Eihän se huollossa kiikuttaminen siihen takuuseen vaikuta mitenkään. Ensihuolto liikkeessä ja loput sitten omatoimisesti. Saatta olla se huoltojälkikin sillätavalla parempi.
     
  11. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    No itellä ollu sen verran kiireinen talvi, että ollu pakko käyttää kaikissa huolloissa. Ei oo ehtiny viikolla rapata vekotinta ja siitä on sitte saanu maksaa ihan riittävästi... Onpahan saanu viikonloput pyhittää sitte ajeluun ihan puhtaasti. Ja onhan moni kelkkailija semmonen, joka ei sormiaan sotke ellei ole pakko. Tommosille huoltoväleillä on merkitystä.
     
  12. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Mitä ne oikeen tekee sille noin tiheästi? Rasvaa alustan ja kiristää ketjun, ei kait sille sen kummempaa tarvii ees tehdä. Maksaa varmaan aika tukevasti jos vanhat merkit pitää paikkansa ;D
     
  13. DOO

    DOO Well-Known Member

    :) Olet näköjään jo päätöksesi tehnyt, kuten useasti näillä sivuilla.
    Tarkista kuitenkin , mitä sen Lynen - 06:n ja 07:n välillä on eroja / parannuksia. Niissä aiemmissa Lyneissähän oli aika moni paikka vinksin voksin.

    DOO
     
  14. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Miten niin tuo huollossa kiikuttaminen ei vaikuta takuuseen?? onko sulla tähän jotakin perustelua/parempaa tietoa?

    Maahantuoja on ainakin sitämieltä, että takuuhuollot on tehtävä maahantuojan valtuuttamassa merkkiliikkeessä ja vieläpä ajallaan ;D
     
  15. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    Normaali rikkoontumiset korvataan(jos korvataan) enempiä kyselemättä, mutta koneen hajottua ruvetaan kyselee huoltokirjaa. Näin ainakin meillä päin.
     
  16. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Huoltokirjaa ole koskaan itsellä kysytty,riittänyt että on kuitit huolloista ja mieluusti työseloste. Ei se tietenkään häpeä ole niitä leimoja keräillä.
     
  17. miccis

    miccis Well-Known Member

    Kumpi vai kumpi? Ittellä on kokemuksia vain pollesta, joten kerrotaan siitä. Valinta oli aikoinaan puhtaasti "kauppapoliittinen", tuollainen noin 4 tonnia on melkoinen kasa rahaa, kun kattellaan hankintahinnan erotusta. (Pollesta kun ei todellakaan tarvi maksaa pyyntihintaa ja huoltoa & sälää tuli messiin, lynxissä pelkkää lämmintä kättä.) Jos olisivat samalla hintahaitarilla, niin todennäköisesti olisin ottanut lynxin.

    Alkuun meni jonkun aikaa totutellessa pollen ajoasentoon ja ohjaukseen. Muuten tykkään, mutta tangon joutuu vielä vaihtamaan. Se ei oikein istu minun makuun. Etupään toimintaan olen ollut tyytyväinen, mutta alusta teettää. Erityisesti etupukki. Ei tunnu saavan oikein millään mieleiseksi, joko menee pintakovaksi tai sitten pohjaa. Nyt on sellaiset kohtuulliset säädöt, eli melko hyvä kaikkialle vaan ei oikein hyvä mihinkään ??? Saattaako sitä hullummin sanoa? Voisin kyllä allekirjoittaa ne viimeisimmät testitulokset tuosta kamppeesta lähes kokonaan.

    Menolientä nauttii 20-25 ajosta riippuen.

    Mulla ei ole ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Kohta 2000 huilattu ilman ensimmäistäkään teknistä vikaa.
     
  18. laser

    laser Well-Known Member

    Tässä yksi yksipuolinen kommentti lisää, kokemusta on vain Pollesta. Takana n. 1300 km pääosin Etelä-Suomen suht' kapeita ja nopeita uria. Mitään vikoja ei ole olluta ja oon edelleen erittäin tyytyväinen kelkkaan. Erityiskehut annan moottorille, jossa on ruutia reittiajoon sopivasti. Ajoasento oli heti aluksi hyvä, kun esim. ski-doo:ta koittaessa tuntu heti että ei sovi lapaseen! Erityisen hyvä mun mielestä IQ:lla on ajaa seisaaltaan, vaikka jotkut sanookin ettei sieltä penkistä tarvi nousta! Pollen tanko oli aluksi outo ja kämmenet rakoilla, mutta kun käänsin sitä eteenpäin, asento parani ja samalla myös kääntyvyys.

    Valintaan vaikutti mulla myös se, että Polle kauppias täällä meilläpäin tarjoaa ihan ylivertaisen huolto- ja varaosapalvelun. Esimerkkinä: soitto lauantai-iltana klo 19:00 että tarviin uuden variaattorin remmin ja 10 minuutin päästä se on mulla kädessä! Piti sentään itte hakea se, mutta ei kaikki kauppiaat vastaile puhelimiinsa sauna-aikaan!

    Miinuksen vois antaa kääntyvyydestä, joka ei kylläkään reittiajossa haittaa, mutta tiukoissa ja nopeissa mutkissa haittaa. En ihmettele, jos crossikuskit hylkii IQ:ta. Jos näistä kahdesta pitää valita niin ainoa tapa kai on testata molemmat kamppeet niissä oloissa, joissa niitä pääasiassa käyttää ja ostaa parempi.
     
  19. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    No nyt vempain "ilves" oottelee kärryssä, ratkaisun teki lopuksi niin maallinen asia kuin raha..., jotta olisi vakio polleen päässy käsiksi niin lappuja olisi pitänyt olla 1,2-1,7 rahaa enemmän tosin olihan se -07, mutta tulipahan 2v. takuuta ja pitemmät huoltovälit ja vaihto hyvitykset näyttää pysyneen parempana, aika näyttää. No nyt alkaa se rauhallinen sisään ajo.
     
  20. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Kyl pollella on kans 2-takuu...
     

Suosittele tätä sivua