KORVATULPAT

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jasu_, 14/1/06.

  1. Breeze

    Breeze Ski-Doo ja Lynx

    Wurthin earit. Ihan tavalliset perusmallit. Niitä voi käyttää kelkkaillessa, lapsen nukutuksessa, hevikeikalla ja ruohoa leikatessa.
    Kyllä kelkka niin pahaa meteliä pitää, että kuulon suojaukseen kannattaa ehdottomasti paneutua.
    Niin kuin joku jo tuoll mainitsi, ei se kuulo häviä heti ja kerralla. Kuulo huononee pikkupikkuhiljaa, kunnes itse huomaa, että:
    MITÄ SIE SANOIT???
    Ja tinnitys kaupan päälle.
     
  2. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Ostin K-Raudasta sellaset oranssit earit, jotka on narulla toisissaan kiini. Hieman eri materiaalia, kuin ne keltaiset perusearit ja on toimineet ihan hyvin. Tuo naru on todella näppärä, kun voi pukata tauolla kaulassa roikkuvat earit paidan alle lämpimään.

    Edit-- tollaset:
    [​IMG]
     
  3. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    Kyllä mulla rupes korvat soimaan aika pahasti kelkkailun jälkeen, joten pakko se oli tulpat
    laittaa korviin. Eipä tullut mieleenkään että tulppia tarviis jossain kelkkailussa..
    Kypärällä taitaa olla tässä asiassa suuri merkitys, toiset vaimentää enemmän toiset ei ollenkaan. :)
     
  4. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Oon ite tässä tuon rmk:n rakentelun johdosta ruvennut kans käyttämään korvatulppia, ei varmaan vakiokelkallakaan pahaa tee. Itse oon tykästyny ihan perus Earin Classiceihin. Ei muuta ongelmaa kuin se, ettei tauolla kuule puhetta jos ei ota niitä pois korvista. Nyt ostin hiljattain Earin softeja, ovat vielä mukavammat korvassa kuin nuo classicit, mutta vaikeampi saada kunnolla paikalleen. En itse ainakaan koe tarvetta parempien tulppien hankintaan.
     
  5. Lynxi

    Lynxi Lynx GL 250-89, Lynx adventure 550f-09.

    Mä käytän justiinsa noita e-a-r soft fx, jotka näkyy tossa linkissä. Toimivat erittäin hyvin! Eikä ne tuu kovaksi pakkasessa kun niitä ottaa tauon aikana korvista ulos.  :)
     
  6. H-pux

    H-pux SBA 650

    Jasu_, tuliko viesti perille ?
     
  7. doth

    doth Pro-X 440F -02

    ei kaipoo tuluppia, kypärässä vaimennus
    ;)
     
  8. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Ei oo tullu ei :/ pist se tähä ctrl+c nii että saisin tilauksen vetää ku on ens keskiviikkon lähtö ajelee ni ois jees saada ne mukaa ::)
     
  9. H-pux

    H-pux SBA 650

    Meillähän on sitten häiriö kansainvälisessä kuvayhteydessä, kun kerran kumpikaan vastaus ei tullut perille.... ;)

    Elikkäshäntä lyhyesti:

    Ostin ne tulpat täältä Oulusta entisestä välivainion kesportista (aseosastolta). Niitä pitäisi löytyä kaikista hyvinvarustetuista rauta/suojavälinekaupoista. (Etola, yms.)
    Maksoi muistaakseni suunnilleen saman verran kuin tavallisetkin earit, kun ostin puoli laatikollista kerralla.

    EDIT: löytyi pari linkkiä
    www.multisafe.fi
    http://finn-teho.fi/
    www.etola.fi/teollisuusetola/pdf/suojaimet04.pdf
     
  10. cooper

    cooper zr 580 efi

    no joo, löysinpä tossa viikolla laatikosta tommoset ear classicit. perjantaina testasin ja oli kyllä tosi hyvät, varsinkin kun tuulen kohina jäi pois. ja koneen äänikin tietysti laski.mutta se ei häiritse itseä läheskään yhtä paljoa kuin tuo kohina.

    eli on fiksu keksintö ja voisin käyttää, mutta enpä usko että tullee ostettua ::)
     
  11. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    kävin tos apteekista ostaa tulpat en jaksanu tilaa tuolta ku oli nii hankalaa pitää rekisteröityy johonkin ihme iloistenkorvatulppien kerhoon ymymym ja kohta sit varmaa kysytää kengän kokoakin niinpä paljo yksinkertasempaa ostaa normit tulpat ku on apteekki viereisessä talossa :)
     
  12. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    en käytä kelkkaillessa tulppia mutta pyörällä ajaessa kyllä pitemmillä matkoilla. mutta tunnelma pilalla tulppien kans.
     
  13. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    mää en oo kyllä koskaa huomannu kelekan äänen haittaa,mutta se tuulen humina...
     
  14. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    joo niin ne korvalääkäritkin sanoo tuulen humina on kaikista pahin kuulolle.
     
  15. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Itsellänikin oli nyt viikonloppuna ~200km lenkillä ensimmäisen kerran tulpat korvissa. Alussahan tuntui oudolle, mutta äkkiähän niihin tottui.
    Pidän kyllä vast'edeskin tulpat korvissa.
    Ovat tollaiset oranssit muodoillut, keskellä "tappi" joka painetaan pohjaan kun ensiksi tulppa on korvaan laitettu, se tappi "levittää" sitten itse tulppaa.
    Kotelossa lukee ainakin "Quiet - Howard Leight"; nimiset kai noi ovat.
     
  16. antti11

    antti11 Guest

    kova melu

    oon huomannu että jokaikinen päivä, teinpä mitä taansa, niin illalla kuulee hunajaa. siis joku tolkku pitää olla. käytän kelkalla ajaessa aina kuulosuojaimia, suojaa nimittäin melulta paremmin ku kypärä. mutta kummiskin, nytkin tuntuu että sekoaa kohta. pakko joku ratkaisu olla millä voi kuulon suojata. enk itse haluais kuuroks tulla näin nuorena. trialilla ku käy keulimassanii hetis sama juttu. kelkka on sitte vielä pahempi. help me!
     
  17. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Re: kova melu

    Laita jotku kunnolliset korvatulpat ja kypärä päähän ni varmasti suojaa paremmin melulta ku pelkät kuulosuojaimet!
     
  18. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Re: kova melu

    Niinpä, ja painoarvo sanalla kunnolliset tulpat. Ei mitkään perus Earit.
    Itsellä noi Quietit, olikohan ne silikonista tehdyt ja muotoillut, ainakin mulla toimii hyvin.
     
  19. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Ostin tommoset ear softit, hemmetin hyvät laajenee niin paljon että vaimennus on huippuluokkaa. Noi on parhaimmat tulpat mitä oon kokeillu
     
  20. janppa

    janppa Guest

    Re: kova melu

    No hei kamoon, mikä niissä on muka vikana? Parasta mitä tuohon rahaan saa ;D
     

Suosittele tätä sivua