KORVATULPAT

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jasu_, 14/1/06.

  1. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Juu oon tässä ite ettiny hiukan astetta parempia korvatulppia mutta tähä asti en oo löytäny muutaku niitä perustulppia, nytte käytössäni on juuri tuollaiset perustulpat.

    Eli kui iso osa tän foorumin kelkkailijoista noita tulppia käyttää? Ja minkälaisia :)
     
  2. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Ite teetätin muotoon valetut korvatulupat. Voi pittää koko päivän päässä, ei ahista ja kuulee normaalisti puheäänen normaalisti.
     
  3. H-pux

    H-pux SBA 650

  4. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Hei mut noiha vaikuttaa hyviltä noi E-A-R soft Fx:it tuossaha alla lukeeki että hyvät moottoripyöräilyy ni miks ei myös kelkkailuunki.
    Taidanpa laittaa tulemaan!
     
  5. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Itse käytän noita perinteisiä eareja(E-A-R Classic) mutta niissä on se ongelma että ne jäätyy silloin kun ne ei ole päässä eli korvaan laittaminen on vähän hankalaa.
    Korvassa ne kyllä lämpenevät ja turpoavat korvan muotoon.Varmaan sama ongelma kaikissa samasta aineesta tehdyissä eareissa.
    NÄITÄ myös kokeiltu mutta tuo korvatulpan runko-osa jää liian pitkälle ja kypärä painoi ikävästi tulppaa muuten hyvät.Pitäisi kokeilla lyhentää tulppaa jos toimisi siten paremmin.

    Dragon600HO ja Mr Cool missä olette tulpat teettäneet ja minkälaiset.
     
  6. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Perinteisiä eareja(E-A-R Classic) olen minäkin käyttänyt. Ei tuu korvat kipeäksi pitempi aikasessakaan käytössä.joskus päässä 8h,kun paapataan yö-hukin jälkeen ja kämpässä täys sotatila päällä 8)
    nuo sileäpintaset ei sovi ainakaan mulle,aiheuttavat korvakipua.
     
  7. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Käytössä muotoon valetut tulpat, samantapaiset kuin Dragoonilla, yksilölliset... Toimii.
     
  8. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Tuolla lisätietoja
    http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ostopaikat

    http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326341

    Ja hinta 215€.
     
  9. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Joo olin tossa täyttämässä tota tilauskaavaketta ja sit siin kysytäänki sukupuolta ja ikää! wtf!! pistää vaa miettimään että mitä ne sellasilla tiedoilki tekee mut siis tilasitko ne tulpat tuolta vai ostitko jostai täält suomest?
     
  10. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Enpä oo ennen kuullu et korvatulppia kelkkailussaki käytettäs. Mihinkä niitä siinä tarvii? Rossi hommissa varmaanki ihan hyvät ettei pärise kokoajan korvissa.
     
  11. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

  12. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Mulla ainakin vakio tulpat ei toimi, korvan rakenteen vuoksi, Olen tyytyväinen muototulppiin.Ja äänet on vehentyneet huomattavasti, EI tarvi illalla huutaa.. ;D
     
  13. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Kannattais opetella käyttämään korvatulppia. Samallalailla se kuulo menee kelkkailessa kuin prätkä hommissakin.

    Lukekaapa pojat tuosta.
    http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=liikenne&osannimi=ohjelmat_2005&jutunid=5153
     
  14. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Joo olishan se ihan hyvä tietenki käyttää niitä mut enpähän taija alkaa niitä korviini tunkee ennenku se tuntuu pakolliselta... muutenki vihaan käyttää niitä ja korvat tulee kipeeks... tietenki jos olis jotku vähän paremmat ni ehkä sitten.
     
  15. MrQuis

    MrQuis -84 Poro okkeli -86 Aktiv Karibo -95 Lynx GL 360 S

    Oudielle ihan vaan vinkiksi (kaikille muillekin) ettei kuulovauriot välttämättä näy heti vaan se saattaa lähteä laakista vanhempana jos et nuorena ole huolehtinut kuulosi suojaamisesta! Joten suosittelen kuulosi suojaamista nyt, sillä se on sitten myöhäistä kun se "tuntuu pakolliselta"!
     
  16. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    niimpä... kyllä se melekeempä joka kerta ku on ajamasta tullu niin tinnittää korvissa jonku aikaa. Ei välttämättä oo hyvä asia...
     
  17. PG

    PG Bomban tekeleet

    Käytössä samat joista Dragon edellä esittelee.
    Kannattaa kertoa tilatessa että käyttää kypärää, tekevät semmoiset että pelittää kypärän(kin) kanssa..
    Ovat hyvät, ei paina ja suodatin toimii, puheen kuulee yllättävän hyvin mutta melu ei tunnu yhtään pahalta.
    HF-nappia (sopii suodattimen tilalle) en vielä kokeillut kelkkakäytössä. Ja vaimennusta otin 25dp.
    Suosittelen!
     
  18. naskali

    naskali Member

    3M:n eareita tähän asti oon käyttäny. Paremmat ne on kun ei mitään siihen asti kunnes tulee hommattua oman korvan muotoset. Kyl minäkin suosittelisin käyttämään eareita, edes perus, kuka ei niitä käytä. Sanoo henkilö joka on kärsiny tinnituksesta niin kauan kun muistaa. Joku jo mainitsikin ettei se tinnitus ilmaannu "sormia napsauttamalla" vaan hiljaa vaanien. Yks kaunis päivä sitä vaan huomaa korvien soinnin ja jos ei viimeistään lievässä vaiheessa ala panostamaan kuulon suojaukseen, tinnitus saattaa pahentua niinkin pahaksi ettei saa nukuttua kuin pikkupätkissä. Joskus tuli dokumentti jossa haastateltiin useita tinnituksesta kärsiviä, mutta erään miehen haastattelu jäi mieleen kun hän kertoi ettei saa nukuttua kuin noin tunnin kerrallaan ja taas valvotaan useita tunteja. Sitä haastattelu päivää ennen se mies oli ollut valveilla 2-3 vuorokautta ja siitä näki että sitä väsytti! Myönsi ihan reilusti olleensa tyhmä ettei ollut suojannut kuuloaan. Ikää hällä taisi olla hiukan yli 40 ja oli sairas(?)eläkkeellä. Joten suojatkaa kuulonne ihan vaan itsenne takia.
     
  19. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    ite käytän Elacin merkkisiä muotoonvalettuja,sain jopa työn kautta ilmaseks ;) ;D
    tuolta  http://www.elacin.fi/ ja unicom systeemi.Saa ämpärikolmosen rääkyyn ramssteiniä =)) :eek:
     
  20. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    On mulla jotkut tommoset perustulpat mut nii piru vaikee saaha hyvin kohallee et oon jättäny käyttämättä..
     

Suosittele tätä sivua