KORVATULPAT

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jasu_, 14/1/06.

  1. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Re: kova melu

    Heho ;D Varmasti on parasta mitä tuohon rahaan saa, sitä ei varmasti epäile kukaan... Maksaa kait ne vissiin 10c kappale ;D ;D
     
  2. jusku

    jusku Member

    Tällä hetkellä käytän bilteman tulppia, ihan hyvät ja halvat. E-A-R classicit on kans ihan hyviä. 3M:n tulpat tahtoi halkeilla pakkassessa.
     
  3. -ERroXX

    -ERroXX RE Xtrim

    Re: kova melu

    Jaa ja mitähän noissa 'perus?' EAReissa ompi vikana? Tasan varmaan auttaa säilyttään kuulon missä muutkin. EAReita käytän ja tuun käyttään.
     
  4. karra

    karra Well-Known Member

    Niinpä. Käyttömukavuus ehkä hieman huonompi. Itse olen kans alkanut käyttämään eareja ja ilman niitä en enää aja. On se uskomaton ero! Mistä muuten saa tukkupakkauksia eareja? Esim. bilsomin tekemät on ihan hyvät.
     
  5. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Isoja paketteja saa esim. rautakaupoista eli Starkki, K-rauta jne.

    Itte oon käyttäny tulppia useemman vuojen ja ei tulis mieleenkään nyt ajella ilman. Vois kyllä koittaa noita "ei kertakäyttösiä" jos vaikka mukavuus vähän paranis.
     
  6. antti11

    antti11 Guest

    ear classic. ja kuski on heti paremmalla päällä ku tulee ajelemasta kotiin.
     
  7. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    Monenko dB:n vaimennuksella otit? taidan itse tilata kans moiset.
     
  8. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    25db... pitää metelin ulkopuolella.
     
  9. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    mun mielestä jos tilaa tulpat nii mahdollisimman isoilla vaimennuksilla taikka siinä rajoilla että juuri ja juuri kuulee puheen
     
  10. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    Eipä tuu käytettyä mitää :)
     
  11. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    joskus pidin tulppia mut nykyään en .. tahto pitemmänpäälle ruveta painamaan liikaa ja korvat ärty .. tietty tommoset valetut ois varmaan hyvät ja ei kipeyttäs korvaa
     
  12. TKai

    TKai 600 RE '17 & '15

    Finfonicit käytössä täälläkin, alunperin tuli hankittua mopohommiin ja myös bilekäytössä erinomaiset tasaisen vaimennuksen johdosta. -25dB ja välillä tuntuu että voisi olla enemmänkin ;) Joiltakin olen kuullut -15 depan filttereistä, ettei oikein riitä mutta noissa juuri taitaa olla kaikista tasaisin vaimennus esim. soitteluhommia ajatellen.
     
  13. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Itse olen käyttänyt E-A-R:in ja Wurthin perustulppia.Ei oikeen ole mukava ajella ilman varsinkaan järvellä kun kauhea suhina käy.Se huono puoli noissa on,että nuo menee kovaksi tauon aikana jos ottaa pois korvista :(
     
  14. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Tulee käytettyä jonkun sortin eareja aina kun muistaa laittaa ne päähän. Monesti käy, että laittaa jo potan päähän ja nykäsee kelkan käyntiin niin huomaa, että tulpat on vielä taskussa.. Tuollaisia muotoonvalettuja voisi harkita kyllä. Saakohan nuihin nappikuulokkeet kiinni, olisi etymoticin er6i napit mulla. Periaatteessa niitäkin kuulokkeita voisi koittaa pitää kypärän alla kun 20-30dB vaimentaavat nekin, riippuen millasta tulppaa pitää kiinni.

    edit: mehtämiehet hoe! Millähän ihimeellä saisi metästyksessä käytettyä kuulosuojaimia? Jäi nimittäin vähän tinnittämään viime sorsan alotuksesta.. :-[ Ei tuo onneks häiritte pahemmin, kokoajan on vähentynyt taikka siihen on vaan tottunut. Metsästyksessä kuitenki pitäisi kuulla lentoäänet ja muut räpiköinnit, niin ossaa benellin tyhjentää oikeeseen suuntaan ;) Kuulevia kuulosuojaimia oon koittanu, ei ne pellaa, kun ei sitten kuule mistäpäin se jouhteno pomppaa. En kyllä kunnon peltoreilla ole koittanut, kuulisko niillä edes stereona.. Earit ei toimi sitäkään vähhää. Metästystä en lopeta, enkä ala jouskarillakaan lintuja ampumaan :) Pittääkö se vaan kärsiä..
     
  15. Grazy

    Grazy Guest

    Ei toimi peltoritkaan, sekoittaa suunnan ja jos haluat jotakin suojaa korville laita sopivasti pumpulia korviin ;) testaamalla selviää parhaiten, käske jonkun hiuttaa kopio paperia voimakkaasti yhteen eri suunnista samalla kun kokeilet eri määriä pumpulia, siinä paperin hiuttamisessa voi kaveri kyllästyä nimittäin menee jonkin aikaa että löytyy oikea määrä sitä ;D ;D
    Kaverilla oli sama homma viime syksynä ja se laittoi pumpulia korviin ja silti tuli lintua alas, ei kuulemma häirinnyt ollenkaan.
    pitää itse kokeilla ensi syksynä aloituksessa samaa
    tulihan mahdollisimman epäselvästi ::)
     
  16. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Nonnih, sieltähä se hyvä vinkki tuliki, kiitos. Pitääpä koittaa ens syksyllä. Ei tuo muuten, mutta alotuksessa on aina hirvee sota päällä, kun vielä ylleensä kaks ihmistä ampuu samasta kanootista, niin tilliä soi. Harvemmin se oma tussari aiheuttaa sitä tinnitusta, jos nyt ei magnumeita ala paukuttamaan koko makasiinia putkeen. Kyllä se pari päivää vinku todella ärsyttävästi korvissa syksyllä. Mehtälinnustuksessa kyllä ei auta olla mittään korvissa, mennee ne tilanteet siellä vähän noppeemmin, niin ei auta antaa etumatkaa yhtään :) Vaikka tulleeha nuita päänpyörittelyjä+kirosanoja sorsassakin kun se "vih vih vih vih" kuuluu jostai läheltä ;)

    edit: eihä se tietysti tarvi välttis pumpulia olla. Kunhan jostain löytäsi semmoset kuulosuojaimet, jotka vaimentas vaikka 10dB tms.
     
  17. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Nuo muototulpat ei estä kuulemasta puhetta ym... mutta katkasee huiput pois ylä-äänistä... Helpompi illalla, kelkkailun jälkeen ... ei zurise korvissa. ;D
     
  18. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Kelkkailun alussa en käyttänyt lainkaan korvatulppia mutta melko nopeesti huomasin miten korvat soivat päivän päätteeksi. Sen johdosta aloin käyttään ihan normi tulppia. Varmaan noi valetut ovat parempia. Ei vain ole tullu ajalliseksi hommata. Josko ensi kaudeksi pitää hankkia. On tuo kuulo sen verran tärkeä aisti ainakin itelleni etten halua sitä ihan vielä menettää. Ehkä 70:pin jälkeen voi siitä "luopua" niin ei kuule enää mitä hoitokodin "tätit" motkottaa  ;D .
    Luulen että nuoret harrastajat eivät vielä ole kohdanneet tuota korvien soimista eikä ehkä kaikille sitä ominaisuutta synnykkään. Mutta ei se mitään mukavaa ole kun päivän päätteeksi maata mennessä "pää" luulee olevan vieläkin jossakin paanalla pärräämässä  :) . Kannattaa ainakin kokeilla. Ei menetä mitään.
     
  19. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Perjantaina otetaan valos korvakäytävän muodoista, siittä se lähtee..
     
  20. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Kuulostaa hyvältä....
     

Suosittele tätä sivua