Kuulutko Kirkkoon?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 22/4/08.

?

Kyllä vai ei

  1. KYLLÄ

    198 vote(s)
    64.9%
  2. EI

    107 vote(s)
    35.1%
  1. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    ainoa huonopuoli kun ei kuulu kirkkoon on,ettei kelpaa kummiksi ;) (säästää siinäkin) ;D ;D ;D ;D
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    On se helppoa. Vuosi sitten tuli kävästyä ku rupesin kummiksi ja sitten taas tuonne eroakirkosta.fi 8)
     
  3. JRT

    JRT Well-Known Member

    Isäpappa on 2 kertaa liittyny, ku on 2 kertaa menny naimisiin.
     
  4. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Tähän asti olen kuulunut, mutta nyt pistin muistutuksen kännykkään, että muista erota kirkosta joulukuun lopuksi. Eihän se nyt kannata kun kuitenkin pitää maksaa koko vuosi.;)
     
  5. 250

    250 Well-Known Member

    no tuossapa se on pähkinänkuoressa...
     
  6. XC-

    XC- Rave 600

    Näinpä juuri. :)
     
  7. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Näinpä
     
  8. Ripperi

    Ripperi Ostakkee auto niin saapi kelekan!

    Ihmeen uskovaista porukkaa. ;D
     
  9. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    se tässä onkin hyvä ,et jokainen saa itse valita,mihin uskoo.Suomi on hyvä maa asua :)
     
  10. Housti

    Housti A-C F7

    En nytte vielä muutaman satasen takia vuodessa ois eroomassa, enkä nää muutakaan syytä. Jos tuommosista summista jää kiinni niin vika on jo jossain muualla mun mielestä..  ::)
     
  11. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Uskokoon ken mihin tahtoo,ei tarvitse tyrkyttää ,kiitos
     
  12. Ripperi

    Ripperi Ostakkee auto niin saapi kelekan!

    Näinpä, tuntuu että täällä suomessa tyrkytetään edelleen puoliväkisin kristinuskoa. Tosin sepä on tainnu aina olla semmosta että väkisin kaikille tämä uskonto nyt. Lähes kaikki sodatkihan on lähtöisin uskonriidoista.
     
  13. yammupoika

    yammupoika Guest

    juu täytyy myöntää notta olen kirkossa :p
     
  14. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    kirkossa ollaan vielä monta vuotta jo meinannut sanoa itseni irti siitä kun turhaan maksaa niitäkin veroja mutta en ole vielä saanut aikaseksi käydä sanomassa heippa kirkolle ;D
     
  15. yammupoika

    yammupoika Guest

    nyt mie muute tiiän miksi noissa prokteissa vastustaa :eek: tsiisus on kattonu notta äijät pistää kelkan jumalan eelle ja lähettää sitte mäntäpistiäsen tai muun mukavan yllätyksen matkan varrelle sitte huudetaan kyllä jotain hengellistä joko stn... tai jumalau... ;D ;D
     
  16. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    no kerro mitä niillä satasilla saat?
     
  17. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Kyllä kuulutaan. 8)
     
  18. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Kuulun, tokkopa olen eroamassa. En ole kyllä kirkon penkkejä paljoa kuluttanut, ite koen nämä asiat ennemminkin ihmisen itsensä ja jumalan/buddhan/hare krishnan/minkäkukakionvalinnu väliseksi... ehkä kutakuinkin fiiberin linjoilla kuten moni muukin näköjään.

    Vaan eipä kirkoilla hirveästi näy kuitenkaan leuhkoja ulkoisia puitteita olevan, eikä seurakuntien työntekijätkään niitä parhaimmin palkattuja ole?

    Kai sitä siis haluaisi uskoa että sillä kirkollisverolla autetaan vaikka vähempiosaisia, ja toki varsinki pienemmillä paikkakunnilla seurakunnat järjestää paljon toimintaa lapsille ja nuorille joilla ei oikeen muuten mitään toimintaa oliskaan.

    Jos joskus kuitenkin päätyisin eroamaan kirkosta, se ei tosiaankaan johtus rahasta.
     
  19. HTC

    HTC -98 g type

    Kyllä kuulun! Uskovaisesta olen kaukana, mutta pitäähän papinkin saada leipänsä :) Ja se muutama kymppi mitä kirkollisveroa per kuukausi menee, osaa mennä paljon turhempaankin ::)

    Ja näin kaatuneiden muistopäivän aattona tulee mieleen että sankarihaudat on seurakuntien hoidossa, tosin kunnat, laijonsit...yms järjestöt usein osallistuu peruskorjaus kustannuksiin mutta seurakunnille jää isoin lasku! Aika jäätävää katella niitä hautakivii kun oman ikäsii miehii kaatunu isänmaan puolesta :'(
     
  20. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    joka juolu käyn tekemässä kunniaa kaatuneille,mut se ei liity kirkkoon mitenkään.
     

Suosittele tätä sivua