Kuulutko Kirkkoon?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 22/4/08.

?

Kyllä vai ei

  1. KYLLÄ

    198 vote(s)
    64.9%
  2. EI

    107 vote(s)
    35.1%
  1. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Tuossa 20 sekuntia sitten erosin.. ;D
     
  2. znood

    znood Guest

    en

    www.eroakirkosta.net toimii
     
  3. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    ejpä oo tullu ennää hetkeen maksettua "sielunhoitomaksuja"

    Aika hoonosti tulee vastinetta rahoille, jos kuuluu kirkkoon ja ei käytä kyseisiä palveluita.
     
  4. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    en,reilu kymmenen vuotta sitten erorin.
     
  5. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Ohhoh, täällähän on harvassa porukka joka kuuluu kirkkoon, mutta itse tunnustan kuuluvani kirkkoon :)
     
  6. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    eipä tuohon tuu maksettua.ku ei sinne pääsymaksua oo jos joskus tarttis käyä
     
  7. V

    V Xterrain

    pari vuotta sitte tuli erottua, maksaa sillä vaikka intternetin, tulee käytyä enempi sieläkö kirkossa.. :)
     
  8. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Täällä kuulutaan siihen "sekalaiseen seurakuntaan".  ;D ;D ;D
     
  9. jepjep

    jepjep Well-Known Member

    Joo kirkkoon kuulutaan ja meinaan kuulua jatkossakin ;D. Mitäköhän mä sillä saan??? HMM............käsitykseni mukaan ev.lut kirkko antaa joko rahallisena tai tavaran muodossa avustuksia ns.vähäosaisille. Jospa sielä on vaikka joku pikkuveikka joka saa sen ekan stigan omaksi niin siinähän valamis tulevaisuuden kelkailia ;) ;). Ja mä saan siitä hyvän mielen ;D, näin mä tän jutun ajattelen.
     
  10. himotas

    himotas Well-Known Member

    sen enempää en oo perehtynyt minne rahat menee, mutta toistaiseksi kuulun kirkkoon.. mites jos siitä eroo ja on kummina? ei kait se kummius siitä mikskään muutu ???
     
  11. wolle

    wolle Speedot '15

    Kyllä kuulun kirkkoon, mutta nyt vasta aloin tosissaan miettimään, että miksi. Mitä olen saanu niillä tuhansilla euroilla joita olen sinne kantanu?? Ehkä joku muu on sitten saanu minunki edestä ::)
     
  12. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Helevetin pakanat, tänne tulette lietsomaan ;D Kyllä tuota kirkollisveroa tulee maksettua muutama satanen vuodessa mutta mitä sitten, tuskinpa tuo elintasossa näkyis vaikka jättäis maksamatta. Enpä sieltä yhtäkkiä keksi muuta vastiketta verolle kuin tyttären kastamisen, oli muuten ihan hintansa arvoinen tapahtuma. päättäköön tyväri sitten kun pääsee asioista itse päättämään mitä tekee asian suhteen.
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Kuulunu ikäni ja en tiiä miksi. Poika käy kyllä seurakunnan kerhossa ilmaiseksi. Laukonu sielä "viisauksiaan" joista on kotona naurut irronnu, on ne lapset mukavia. Mm. poika oli tuumannut miksi jeesusteippi on sen niminen. Onko jeesus tehny sen? En tiiä mitä oli kerhotäti vastannu...

    [​IMG]
    Kuinkahan moni ihan aikusten oikeasti uskoo todella 2000 vuotta sitten kirjotettuun kirjaan ja vielä vanhempiin teksteihin? Varmaan samat tyypit jotka laittaa auton bensaletkun ympärille magneetteja (20e kpl) ja uskoo että suojatiellä pitää kävellä valkosia viivoja pitkin niin ei satu mitään...
    ;D

    Meillä toki on uskonvapaus, uskokoon ken tahtoo mihin haluaa ihan vapaasti.
     
  14. YT

    YT Well-Known Member

    Niin, voihan ne muutama satanen sitten tuntua pieneltä rahalta, kun piru työntää tulisen hiilihangon per...een ???
     
  15. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Mistä sitä tommosta oot keksiny? ???
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kuulun kirkkoon ja enpä taida olla eroamassa.
    En ole sen kummemmin hengellinen, enkä lue hengellisiä kirjoja.
    Mutta jollain tavalla uskonnollinen olen, en välttämättä kristitty sen enempää kuin on koulussa opetettu.
    Luonto antaa mulle paljon enemmän mihin uskoa.
     
  17. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    tuon paremmin en asiaa olisi voinut itsekään tiivistää...
    joten mietintä eroamisen suhteen jatkuu.... :eek:
     
  18. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Kuulun kirkkoon, vaikka veroa näkkyy menevän yli 500. Jos jotain positiivista siinä on, niin tyttären kastaminen + ehkä tulevien lasten kastamiset + kerhot lapsille. On kyllä kallista lystiä  ???
     
  19. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Nuo kastamiset onnistuu kyllä ilman kirkkoon kuulumistakin tai ainakaan molempien ei tarvi kuulua kirkkoon kasteen takia. Meillä tuo rva halus aikoinaan kirkkohäät ja sen verran kuuluin kirkkoon että häiden jälkeisenä maanataina erosin taas ;D
     
  20. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Onko liittyminen yhtä helppoa kuin eroaminen? Sillonhan vois liittyä kun uutta tenavaa pukkaa ja erota ristiäisten jälkeen ;D
     

Suosittele tätä sivua