Kuulutko Kirkkoon?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 22/4/08.

?

Kyllä vai ei

  1. KYLLÄ

    198 vote(s)
    64.9%
  2. EI

    107 vote(s)
    35.1%
  1. Housti

    Housti A-C F7

    Ei ne nyt mitään korvamerkittyjä satasia oo, mutta olutta tälle päivää. Homma jees. 8)
     
  2. HTC

    HTC -98 g type

    Ei kirkkoon kuuluminen ja sankareitten kunnioitus liitykään toisiinsa, paitsi kun ajatus kärjistetään niin että seurakunnat sankarihautojen hoidolla ja ylläpidolla mahdollistaa sen että on paikka missä käydä kunnioittamassa kaatuneita!

    Minulle on ihan sama kuuluuko joku kirkkoon vai ei, en ala syyllistämään ketään mutta tuo on yksi syy miksi en ole eronnut  :)
     
  3. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Liperikaulat on pörssissä mun osuuden pelannut,joten en ole kuulunut vuosiin tohon kerhoon.
     
  4. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Erosin puljusta  keväällä, viimevuonna meni kirkollisveroa 935e  olis pitäny erota jo aikaa sitten muttei oo saanu aikaseks!
     
  5. frosty

    frosty Well-Known Member

    kyllä kuulun, toistaiseksi.
     
  6. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Juu en kuulu.
    Mulla on oma uskonlahko, jossa toimin ylipappina. Ainut velvollisuus mulla on "kastaa" nuoret naiset lahkon jäseniksi 8) ;D ;D
     
  7. Marzo

    Marzo Ac "The Beast" cf6@800cc 153"

    Tästä topicista muistui mieleen että onkin pitäny erota kirkosta jo pitkän aikaa ja nyt sain sen sitten vihdoin tehtyä... saapahan niilläkin verorahoilla ostettuu jotain järkevämpää!  ::) Saahan sitä sitten liittyä takas kun tuntuu että tarvitsee niitä palveluita ;)
     
  8. katti700

    katti700 arctic cat 700/91 mountaincat polaris 500xcsp/01

    en oo kuulunu 25 vuoteen, sillon kun erosin niin olin kyllä aika kieroonkatsottu pakana joissakin piireissä
     
  9. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    Tottakai kuulutaan ::)
     
  10. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Tää on muuten kumallinen yleistys, myös medioissa:

    Maksaa kirkollisveroa = uskovainen
    Ei maksa = pakana

    Veron maksamisella ei ole mitään tekemistä uskomisen kanssa. Sitä voi ihan vapaasti harrastaa parhaaksi katsomallaan tavalla ja ihan ilmaiseksi!
    Henk. koht. en maksa kirkollisveroa.
     
  11. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Kuulun kirkkoon joo... en silti koe olevani mitenkään uskovainen ::) syy siihen miksi maksan edelleen kirkollisveroa on se ,että: Kun mietin mitä hyötyä itselle on ollut seurakunnasta ym. mieleen tulee väkisinki kokemukset lapsuudesta... leirit, kerhot, pienoismallikerhot, lennokki kerhot ja mikään näistä ei maksanu pennin jeesusta! nyky aikana kaikki on niin itsekkäitä muutaman euron takia :-\ koen tuon asian kuitenki niin ,että se on velvollisuuteni maksaa ,että myös nykyään lapsilla on mahdollisuus kerhoihin ym. niin kuin itselläkin oli! monikaan joka ei kirkkoon kuulu tai on nyt eronnu tuskin pystyy sanomaan ,etteikö olis "tohkeissaan" pentuna siellä pienoismalli kerhoissa ym. käyny... ja onhan siinä sekin ,että jos nyt sattuu ,että joskus nuita pentuja itelle sattuu tulemaan niin voi ne sitten "heivata" leireille ym. pois jaloista pyörimästä :)
     
  12. JTV

    JTV Well-Known Member

    Kyllä kuulun kirkkoon ja en ole aikeissa erota. Emännyys tahtoo kirkkohäät, ei varmaan ole mahdollista jos ei kuulu kirkkoon?
     
  13. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Muistaakseni riittää, että toinen kuuluu.
     
  14. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Kuulun kirkkoon koska olen aina kuulunut!!! Käyn paristi vuodessa esim. häät jne. Lasten kanssa on vaan ihan kiva käydä joulukirkossa joululauluja vääntämässä naama punasena.
    Perinteisessä mielessä en ole uskovainen, vaan uskon mihin haluan, kuten kaikki meistä!! ;D
     
  15. Jake_MX-Z

    Jake_MX-Z Well-Known Member

    Toistaiseksi. Jotenki tuo oman uskonnon esiintuominen(korostettu, tai mainostava) nykypäivinä hieman oudoksuttaa, sillä tietoa löytyy kuitenkin kirjallisista lähteistä aina verkkojulkaisuihin tungokseksi asti. Luulisi jokaisen olevan pätevä päättämään omista uskonasioista henkilökohtaisesti, tai löytää henkilöt kun apua tarvitsee. Toki tässä en nyt tarkoita lapsia, vaan aikuisia ihmisiä. Lapsien tulisi saada monipuolista tietoa eri uskonnoista, sillä näiden seasta löytyy osittain historiallistaki 'yleistietoa'. Luonnollisesti suomalaisen oikeuskäyttäytymismallit ja normit on helppo omaksua kristillisten oppien perusteella... Jokainen saa uskoa mitä haluaa. Uskontojen tuputtaminen on minusta typerää ylenpalttisen hurskastelun kanssa -> usko voi olla tärkeä osa elämää, mutta sen ei tulisi olla kuitenkaan tärkeintä...
     
  16. janne t

    janne t RX-1 ER -04

    Kyllä kuulun ja kun kirkollisveroa maksaa niin voi hyvällä omallatunnolla käydä seurakunnan mailta hakemassa kuusen jouluna .
     
  17. olsberg

    olsberg Well-Known Member

    Kai sitä tulee viel pari vuotta kuuluttuu ennenkuin joutuu alkaa makselee veroja...
     
  18. red_lived

    red_lived RaidSport250

    Rahastusta sanon minä. Kyllä se taas joulukuussa palautuksessa näkee kun on sen useamman satasen paremmalla puolella :D
     
  19. Kallone_

    Kallone_ Well-Known Member

    No diudiu enhän minä mikään uskovainen ole vaikka kirkkoon kuulunkin ;D
     
  20. red_lived

    red_lived RaidSport250

    Joo eihän se sitä tarkota :)
     

Suosittele tätä sivua