GPS. suositelkaa, neuvokaa!

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä snoub, 30/12/05.

  1. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Onko tosi että taustavalo riittää pitämään näytön juoksevana - 20 - -30 asteessa garmineissa? Pistäkää muutama kuva miten ootte asentanu kelkkoihin ja minkälaisella höykytystä kestävällä telineellä?
     
  2. Hi-Power

    Hi-Power Catin Turbo

    On kokemusta vaan -27pakkasesta ja sillon se pysyi jouksevana toki en tiedä kuinka paljon kelkan lasin ja mittarin väliin tulee muuta lämpöä.Gepsi on asennettu mittarin oikealle puolelle Garminin Venetelineeseen ja ei oo irronnu kertaakaan ajossa.Kaverilla on samanmoinen teline ja myös gps.Vetäsi sitten katonkautta ympäri kelekan ja gps oli ainut ns.irto-osa joka oli vielä kiinni kuomussa.Gepsinä on Garmin etrex legend C,Cx ja Hcx mallit . Ei maksa paljon ja lisävarusteita saa hyvin(vene ja muita telineitä myös latureita).Näyttö on riittänyt niin kelkkailuun ja metsästys/merikalastus käyttöön.
     
  3. Leppis

    Leppis Entinen retkikelkkailija

    Tässä nykyinen GPSmap 278 telineessään, joka tuli laitteen mukana. Tarkoitettu ilmeisesti veneasennukseen. -32 on alhaisin lämpötila missä se on ollut käytössä parisen vuotta sitten Hossassa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kartastona MapSource + muutama Topo + kartman Mikaelin kelkkareittikartat autorouting ominaisuudella. Eipä juuri mene sormi suuhun että minnehän nyt pitäisi kääntyä!  :)
     
  4. Hi-Power

    Hi-Power Catin Turbo

    Juu ne kuvat...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. keilukka

    keilukka Polle talli

    Hakkapeliitta tuntui pelittävän kanss -24 kelissä.
    Lataus vajaatehoisen laturin perässä sekä minigrip-pussilla kosteussuojaus...
    Muuten tangossa kiinni.

    Ittellä kotelo ohjaustangossa.
    Kotelossa on sitten laturi E65 kapulalle sekä virtaplugi Blumax:n gps-palikalle. Yhtyvät bluetoothin kautta.
    Kotelo puuta ja pleksilasi.
    Hyvin pelas yllämainitussa kelissä.
    Tosin, täytyy jatkokehittää käytettävyyttä eli kuinka pääsis helpoiten kiinni näppäimiin luonnollisissa olosuhteissa ilman pleksin avausta.
     
  6. Leppis

    Leppis Entinen retkikelkkailija

    Ihan pätevän näköinen kelkka sulla!
    Tuommoinen Garmin kun minulla on, niin olen nähnyt useassa poliisin kelkassa! En tiedä onko huono vai hyvä enne! ???
     
  7. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Minulla on ollu nyt semmoisia murheita colorado 300 kanssa, et jumittaa ns. nuoli näppäimet ja navi rulla ajossa. Tai siis menee tilttiin koko laite ja ei suostu nuo toimimaan. Tätä olen huomannut tapahtuvan vain ajossa eli ollut kylmässä. Laite on ollut lataus johdon päässä koko ajan ja kiinni telineessä.

    Jos esim on ollut karttanäyttö päällä ja olen yrittänyt nuoli näppäimiä tai navirullaa käyttää, niin niistä ei tapahdu mitään menee tilttiin. Esim kartta kuva näkyy ja päivittyy kokoajan. Laitteesta joutuu irrottamaan ihan patterit, et rupee taas pelaamaan (hetkeksi).

    Olisko syy sitten kylmä, silloin 3-8 pakkasella. Muuten olen vaan rämplännyt laitetta kotona sillon ei ole ollut onkelmia.
     
  8. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Samaa tilttaus ongelmaa kuulin yhdeltä joka kauppaa vähän käytettyä kolorado 300:sta. Eikö nuihin saa mitään ohjelmistopäivitystä joka auttaisi?


    Kertokaapas kuuluuko noihin karttoihin minkäänlaista päivitystä mukaan vai onko se kartta just ajan tasainen vain sen pienen hetken ennen julkaisua? Joutuuko siis ostamaan muutaman vuoden päästä uudet monen sadan euron kartat, kun tiet, polut, kelkkareitit tms muuttuu?
     
  9. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Kuulitko et oliko tilttaus vain viileässä vai muutenkin.
     
  10. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Eipä ollu lämpötilasta puhetta. Par kertaa oli tehny moista. Eikös PG:llä ole nyt (tän ketjun tietojen perusteella) moinen gepsi, onko ollu onkelmia?
     
  11. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Ei oo muistaakseni minulla colorado jumitellut, kesän oli kiinni veneessä ja toimi kuin junan vessa.
    Oli keväällä joillain kelkkareissuillakin mukana akkukäytöllä hihataskussa, siis kylmässä, eikä temppuillut silloinkaan.

    Uusia ohjelmapäivityksiähän tuohon tulee vähän väliä ja niitä olen kyllä päivitellyt. En kyllä ole huomannut niiden vaikutusta omassa käytössäni.
    Ainakin topokartat on sitä mitä ne tekohetkellä on olleet, en ole kuullut mistään päivitysmahdollisuudesta. Uudet kartatkin lienee sisällöltään yhteneviä vuosien takaisten kanssa, luulen.
     
  12. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    [​IMG]

    Kyl Magellan on pelittäny hyvin ku pitää taustavalon päällä. Mut mul on jatkuva virta ulosotos ku on akku. Teline on kiinnitetty pieneen itse tehtyyn pellinpalaan joka on mittaristossa kiinni, hyvin on pysyny paikalla ku on muistanu pistää takaa sen pienen kiristys ruuvin kiinni. Joka on johtosarjan kiinnitys kappaleessa, muuten lentää polun varteen. Kokemusta on...
     
  13. Reissumies

    Reissumies Well-Known Member

    Tässä minun GPS asennus. Käytössä kolmas talvi ja on pelittänyt kaikilla keleillä. Garmin GPSmap 60 CSx, 2 Gb muistia, kaikki Pohjois-Suomen Topo-kartat 11-18, Norra-Norrlands Friluftskarta Pro sekä Micken Skoterledkarta. Olen ollut tyytyväinen ja laite on helppo ottaa mukaan taskuun.

    [​IMG]
     
  14. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Millä telineellä tuo on tuossa kiinni? Onko joku ihan Garminin oma vai ranetus?
     
  15. Reissumies

    Reissumies Well-Known Member

    Siinä on GPS:n kaideasennusteline joka on kiinnitettynä paneliin 25 mm:n putkenpätkän ja pakoputkiklemmareiden avulla.
     
  16. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Taas oli viikonloppuna käytössä toi gepsi. Samaa jumitusta koko ajan. Täytyypä olla valmistajaan yhteydessä. Laitan kyllä tänne heidän vastauksensa.
     
  17. PG

    PG Bomban tekeleet

    Juu, on mulla Oregon 300, eli Coloradon sisarmalli, kylläkin kosketusnäytöllä.
    Ja aluksi oli kaverin Colorado 300, siihen tuuppasin softapäivityksen ja karttoja, ei ole ollut ongelmia.

    Ja omaan kanssa latasin softapäivityksen, niin ei mitään ongelmaa sen jälkeen ollut.
    Alkuperäiset softat saattaa olla aikalailla vanhoja, tai ainakin noissa mitä mulle tuli.

    Garminin sivuilta päivitykset. ::)
    Coloradon uusin softa ver2.9 (joulukuun 5. päivätty) Eiku lataamaan!
     
  18. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    OK.
     
  19. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Garminin sivuilta päivitykset. ::)
    Coloradon uusin softa ver2.9  (joulukuun 5. päivätty) Eiku lataamaan!
    Mielestäni mul on toi versio. Pitää kattoo, gepsi tallissa nytten.
     
  20. Reissumies

    Reissumies Well-Known Member

    Tässä tarkempi kuva kun GPS on irti. Takaa on kiinni M8 ruuveilla.

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua