YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä forestapox, 4/2/08.

  1. -J-

    -J- Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Itellä muuttui ainakin phazerin keulan haukkailu kun tein sen muutoksen suksille mistä jollain osiossa oli mainintaa. Eli suksen satulan ja sen alumiini jalan välissä oleva kumi tyyny/iskari käännettiin toisinpäin ja sen alle panin 6mm vahvusen simmilevyn,olikohan roiskeläppäkumista n. tulitikkuaskin kokonen. Se simmilevy laitettiin sitten nimenomaan sen kumityynyn takaosalle. Tämä toimenpide juuri estää suksen keikkumisen eli suksen kärki kulkee pystymmässä eikä haukkaa... Mulla ainakin vaikutti tosi paljon ja pystyi ajamaan kurviinkin ilman että tartti aina pelätä että kuinka pitkälle puskaan tällä kertaa mennään. Tiedän että moni on tätä kokeillut ja kaikkia se ei ole miellyttänyt ;) Sukset siinä oli PP.
     
  2. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    On siinä omat luonteenpiirteensä. Mie koen tuon haukkailun umpisessa sillai että varsinki alamäessä tuo on yhtäkkiä kylellään. Kapea ja painava keula siinä musta on syy. Reitillä mulla ei kallistele tai nosta sisäsuksea juuri yhtään mutta mulla onki pätkän keula jossa vakaaja.
     
  3. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu


    mainio ominaisuus nytrosta jälleen.kuin kovia iskarinpaineita noissa käytetään?ei oo tollasta keksintöä ennen olutkaan niin tuntuu tuo pystyssä pysyminen aika hankalalta ko vakaajakin puuttuu ja keula haukkailee.
    [/quote]

    Laita eteen lisäsäiliöt niin pystyy laittaa kovemmat paineet muuttumatta kuitenkaan pintakovaksi, itsellä on lisäksi etupukissa jonkunverran vakiota kovemmat paineet. Suksina on powderhoundit joissa on haritusta n:10mm, paineita en nyt muista ja varmasti löytyy parempiaki säätöjä mut näillä itse pärjänny. ps. kantsii tehdä se ohjausakselimodi rauhoittaa ohjausta
     
  4. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Mulla keulassa paineet 80psi.
     
  5. tume 75

    tume 75 Active Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    jeps,nyt on 85psi paineet eikä se pintakovuus mua häiritse vaan tuo haukkailu.pitänee tutkia sitä ohjausmodia että mikä se on ko ei sellasesta tietoa olekkaan,saattaa olla jotta haritukset kohilleen ja jos eri suksia kokeilis niin muuttuis kans kummasti.perhana ko aina jotaki,kyllä nämä kans tämmösiä rakennussarjoja tuntuis olevan.
     
  6. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Onkos joku keksiny hyviä ideoita miten estäis lumen pakkautumisen tukivarsien kohalla olevaan isoon koloon keulassa? Tuppaa kertymään hillitön jäämöntti siihen, helposti monta kiloa tavaraa.
     
  7. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Erinlainen pohjapanssari.Meillä on se logo.
     
  8. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    70psi eikä vakaimia.
     
  9. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    No ei ole ihme jos haukkailee noilla paineilla...
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Ruottissa oli paikallisella tyypillä pakka uudessa Apex XTX:ssä jotku uudet sukset alla. Sellaset keulasta sika leveät, keskeltä kohtuu leveät ja perästä kapeat. Noissa oli se ikävä puoli että suksi pyrkii pystyyn ko perä pääsee painuun mutta keula kantaa. Sitte ku suksi on pystyssä -> vauhti tippuu nollaan. Ainaki sillä XTX:llä. Kaasu pohjassa se meni jängällä, mutta pieniki ylämäki meni lapio hommiksi. Tää swenssoni meinas vaihtaa PP:t alle. Nuo sukset oli sillä vain testissä, ei silleen kovasti kehunu niitä.
     
  11. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Itselle tuli tänään postissa Nytroon Slydogin powerhound 8 ja ihmetystä riitti suksien leveydessä :D Kunnon lumilaudat nuo ainakin on.. Onko kenelläkään kokemusta näistä? Itse en ole metriäkään ajanut kelkalla, mutta sukset piti tietenkin pistää heti tilaukseen.
     
  12. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    ;D ;D ;D
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    OT: Itekkin tuossa jahkaillu josko laittais 200km ajetun slt paketin myyntiin/vaihtoilmoitusta ja tilais PP:t tai ykkösvaihtoehtoiset C&A mountain/crossover mallit mutta tuntuu että suurin mutta taitaa olla tuossa apexissa se 32mm ripsaw, suurin osa ajosta reitillä ylivoimaisesti joten jos vaan rahat riittää 38 sokosti tai 35 cobra joka pätkässä säväytti viime talvena aikalailla, 44mm ei ole vaihtoehto kun katsoi kaverien liukuongelmia kevyemmissä kelkoissa, tuossa apexissa on lisäksi alkujaankin suunnitteluvirhe rullien koossa :-[
     
  14. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Mulla on samanlaiset mutta 7" leviänä. Kovalla lumella (esim. hangella) jyrkkään kääntäessä puskee jonkin verran, mikä johtuu siitä että Nytrossa kääntäessä sukset nousee kantille ja köli/ohjurit ei enää "pure". Nyt jos oisin sivakoita hankkimassa niin laittaisin PP:t joissa on korkiampi köli. Puskemiseen auttoi paljon kun laitoin muistaakseni n.8mm muovisuikaleet (sama mitä reen pohjissa käytetään) ohjureitten ja suksen väliin.
     
  15. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Paras valinta mielestäni nuo Slydogit. Kääntyy joka tilanteessa eikä mene raskaaksi kääntää eikä myöskään vetele. En itse ainakaan PP:sta tykänny lähellekään niin paljon.
     
  16. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Oliko sulla Nytro? Mulla oli Warriorissa PP.t eikä vedellyt tai ollut raskas kääntää. Kumpiakin ollut/on ja PP.t on omasta mielestä paremmat, toki kelkan säädöt ja mieltymykset vaikuttaa.
     
  17. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Nytro oli. Peepeet ei ollut todellakaan huonot Nytrossakaan mutta itsellä oli ala ja ylätukivarret modifioitu siten että olkatappi oli etempänä niin Slaikkarit suht miedoilla raudoilla pelasi sika hyvin eikä nytromaista "suksen tökkimistä" esiintynyt niillä kuten esim.Powdereilla. Mutta makuasioitahan nämä pitkälle ovat ja harvapa minun kelkkojen säädöistä on muutenkaan tykännyt :D
     
  18. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    :) niimpä, PP:t on kuites tilattu tulevaan turbo kattilaan, saapas nähdä kuinka siinä toimii.
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Kun kerta vaihdatte niitä vuorimallin suksia pois, niin minulle voipi tarjota alkuperäisiä. Haluttaisi kokeilla sellaisiakin, ihan vaikka verrokiksi noille SLP:n suksille mitä nyt on nurkissa.
     
  20. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: YAMAHA NYTRO MTX -keskustelu

    Tuon jos ois tienny että sulla lojuu nurkissa SLP:n suksia niin oisin sulta ostanut, ei olis tullu niin kalliiksi jos ei olekaan sopivat Kattilassa. Alkuperäisiä Yamahan mountain mallin suksia ei mulla valitettavasti ole.
     

Suosittele tätä sivua