Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Kertokaa joku kokemuksen perusteella että mitkä kengät tässä nyt kannattais lopulta ostaa. kokeiltu jo vaikka ja mitä 50-70eur kenkiä ja aina vaan sukat märkänä kun kotiin päässy ja se jos joku vit***taaa..
    kenkistä tarvis löytyä 3 kriteeriä
    A- lämpimät
    B-pitävät vettä eli ei tule sulanut lumi sisään..
    C-irroitettava sisäkenkä

    ja ei nyt olis tarkoitus ihan mitään monien satojen eurojen kenkiä ostaa. halvemmatkin piisaa minun käyttöön kunhan ovat lämpimät ja vettä hylkivät niin näillä pärjää ;)
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Alle 200 euron ei taida saada noita kriteereitä täyttäviä muitaku ku Nokian kumpparit...

    Jos olet kovinki monet testannu halvempia, niin eikö olis ollu kerralla sama ostaa vähä kalliimmat ;D
     
  3. wolle

    wolle Speedot '15

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nokian Naali huopakumikenkä tai uuden mallin HMK:t. Mulla on molemmat, töissä menee kumppari ja vapaalla ehdottomasti hmkoot.
     
  4. ^julli

    ^julli Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Itekki itelleni paritalvea jankutin, että en tarvi kalliita (tahi kunnollisia) kenkiä. Jokkaisella pitemmällä reissulla koivet kastu ja rupes ottaan kylymää ja kohta oliki selekä jumissa. Ja aina viikon kerrallaan. V*ttumainen vaiva!! Nyt sitte sain talouspäälliköltä varoja kenkien ostoon ja ostinki Klimin kengät. Ompa mukava harrastaa ku ei tuu kipiäksi. Ja sopivasti ostin aikonaan nii sai pre-season alennustaki, en pitäny ennää hintaa pahana.
     
  5. V.V.K

    V.V.K Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Vanhemman mallin HMK:ta sai alle 200e ainaki viime talvena
     
  6. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    kannattaa myös katella lumilautakenkiä urheilukaupoista, itellä ollu pari talvea irrotettavalla sisäkengällä olevat, eikä ole kyllä kertaakaan ollu jalat märkänä, kun on vaan oikeanlaiset sukat. ja on tukevat. makso tarjouksesta alle 200e.
     
  7. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Itte hommasin tälle kaudelle ajokengiksi Motorfistin Stomperit! Ja huh huh että on ainaki tähän mennessä vakuuttanu!

    Piettää vettä ja ei oo jalat ennää märkänä niinkö kumppareissa oli aina! Kengässä lesti on mukavan leveä ja nauhoilla saa tukevasti jalkaan kiinni noi! Ja on tukevat, mutta silti joustavat! Itte kammoksun nuita lumilautakenkiä ku ei ne jousta ja kävely ihan vammasta+eihän net mahu edes jalakakoteloon...

    Kannattaa vilikassa jos hakkee järkihintasta ja TOIMIVAA ajokenkää!

    Eli tämmöset: http://www.motorfist.com/product.php?p=73&c=13

    Ja saatavuus täältä: http://www.hi5bikes.fi/
     
  8. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nämä kuulostais sellaisilta mitä haeskelen itselle. Ja onko lämpimät myös olemassaan? millainen vuori noissa on? Ja mites koot menee ? itselläki on yleensä 42-43 koon kenkä niin osaatko sanoa et mikä olis ok koko noissa kengissä minulle?

    varmaan 10 koko näyttäis olevan minun kategoriaan..(katsoin tuota toisen linkin koko taulukkoa )
    jos tuota ostais tuollaset ja kattois miltä noi vaikuttais :)
     
  9. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    On lämpimät ja vuoresta ei tarkkaa hajua! Mutta Event kalvo löytyy tietty. Ihan normi kokoluokitus, lesti tosiaan leveä, ei semmonen italialaisittain tiukka! :D

    Itte otin kokoa 12 ja pistin pohjallisen alle sen lisäpohjallisen mikä tullee! Ja ei oo kylymä tullu vielä kertaakaan!
     
  10. Hutta

    Hutta 163"

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Onko tuossa Motorfistin kengässä irrotettavaa sisäkenkää/vuorta?

    Sitten kysymys näille HMK kenkä fanittajille... Mikä tekee hmk:n kengästä erilaisen vrt lumilautakenkä?
     
  11. Grolsch

    Grolsch Polle

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Ei ole irroitettavaa sisäkenkää/vuorta. Mitä ite ajelin tossa pikkupakkasilla niin ei jalat olleet märät, Toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen kenkiin.
     
  12. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Noilla on menty useampi vuosi, kun parempiakaan ole löytynyt ;D

    Irtovuorella, kalvolliset ja vaimennettu pohjarakenne.

    http://www.sierratradingpost.com/kamik-stronghold-pac-boots-waterproof-full-grain-leather-for-men~p~2478j/
     
  13. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Pitävämpi pohja ( vibram), parempi jalan asento, kompaktimpi koko, paremmat kävelyominaisuudet...
     
  14. asddsa

    asddsa BD 3700 RE

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Onko kellään tämmösistä monoista omakohtaista kokemusta?
    http://outletsnowmobile.fi/fi/henkilokohtaiset-varusteet/kengat/boot-icebug-sorix-valkoinen-hopea/

    Ei olis pahan hintaset ainakaan, tosin ei näytä kyllä olevan irrotettavaa sisäkenkää.

    Vai löytääkö niitä vanhempia HMK kenkiä jostaki edullisesti? (niitä joissa on se hieno kiristyssystema, kuten tuossa boassa. ;D)
     
  15. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nämä hommasin itselle ja olen tykännyt:

    http://www.countrycat.net/pages/CustomCatalog/Product/32925

    Tuli kaikkinensa viikossa vieläpä joulun alla. Vesi tulee kyllä sisään heti kun loiskahtaa kumiterän yli, mutta varpaita en ole vielä kylmentänyt kertaakaan vaikka eilenkin meinasi hieman pakkasta jo olla.
     
  16. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Onko kokemusta moisista?
    Ei ole ainakaan hinnankiroissa nämä

    http://www.ridestore.se/burton--moto-boots-blackwhite-p-30297.aspx
     
  17. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    No ei oo enää paljo vanhan mallin HMK:lla hintaa http://outletsnowmobile.fi/fi/outlet/hmk-highmark-pro/ mustaa kossa 42 ja valkosta 40 ja 41
     
  18. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Minkhään kokosheen jalkhaan tuo nelikakkonen mennee. Mulla ruukaa normaalisti olla 43..
     
  19. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nuilla ei ainakaan tee tasan mittään. Mulla on nuista se boa focus malli ja kestihän ne muuan reissun enneku vesi tuli kenkään. Nyt pari kertaa korjannu liimalla ja kestää sen yhen reissun ja vesi tullee kenkään.

    Arvelin kans että jokku tuommoset burttonin mallin kengät seuraavaksi, hinta ei ole ollenkaan niin suolanen mitä homokoilla. Tahtoo merkki maksaa aika paljon...
     
  20. wolle

    wolle Speedot '15

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Tämä on aika jännä homma. Kattelin tuossa just viikonloppuna Fiiberin 70000km ajettuja HMK kenkiä ja paskaa/luonnollista kulumaa lukuunottamatta ne oli edelleen aika hyvässä tikissä. Eikä mies itekkään valitellu, että olis ollu mitään ongelmia. Onko siinä vanhassa mallissa ollu laadussa vaihtelua (tehty osa eri maassa/tehtaalla), kun niin paljon on kuulunu täysin ristiriitaista palautetta. Tuosta uudesta mallista sen sijaan oon ite kuullu suurimmaksi osaksi vain positiivista palautetta. Myös ite oon tykänny siitä ja siksi sitä voin suositella.

    Kysymykseen, että miten eroaa lautakengästä, niin sanoisin, että se lautakenkä on kompaktimpi ja helpompi kävellä = pehmeämpi. Ainakin ne pari mallia mitä ite olen viime aikoina kokeillu. HMK on suojaavampi ja arvelen, että myös hieman kestävämpi materiaaliltaan.
     

Suosittele tätä sivua